Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 666
Hei sann!

Har virkelig rota det til nå. For en stund siden krypterte jeg noen filer på maskinen min med Windows din efs kryptering. Gikk fint det.

Problemet er at jeg tok ikke vare på krypteringsnøkkelen da jeg formaterte maskinen. Så nå har jeg ingen adgang til disse filene.

Har googla som bare det, men finner ikke noe som kan enten hente tilbake/gjennskape (om mulig) den nøkkelen. Heller ingen program som kan "broutforce" filene.


noen som har noen ideer??
Tja, du har et problem det vil ta noen år å løse med en heftig maskinpark.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nokre år? Sei såpass mange år at du garantert er død...
Ble jeg litt nyskjerrig...Åssen kryptering ere Windows bruker? Er den såpass sikker?
Søvnløs: Har du prøvd å finne igjen filen der nøkkelen er lagret med et gjenopprettingsprogam? Hvis du ikke har skrevet over for mye av diskplassen din kan det hende at det fortsatt er mulig.

empty_other: Vel, sikkert så lenge amatører prøver å knekke den, om ikke annet. Jeg har ikke hørt om noen veier rundt. Hvis du virkelig vil vite mer om dette så er det veldig mye bra informasjon på security-forums.com
Trådstarter
2 0
Jeg fant et program. Advanced EFS Data Recovery. Den scannet gjennom hele maskinen etter nøkkler og krypterte filer. Har ikke fått til å dekryptere de filene jeg krypterte for en stundsiden. Men oppretter jeg en ny fil. og krypterer denne, så klarer den det. Må bare vite brukernavn og passord på den brukeren som krypterte fila. Men som sakt så virker ikke dette enda på de filene jeg vil ha.