Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1642
Hei.
Jeg ser litt på anime å tenkte å begynne med manga, men det er så mange forskjellige serier.. Har dere noen å anbefale? Samme kategori det er i. Helst noen fra hver.
Hele poenget er å ha en bok å lese på (pocket, ikke nedlastninger fra internett).
Butikken jeg har tilgang til er Outland i Østbanehallen i Olso.
Dragonball er jo en genial serie
Better than thou.
Fruits Basket. Fruits Basket er best!

Edit: Oh yeah, Love Hina er også funny! Anbefalles!
Sist endret av Carlo; 10. februar 2006 kl. 00:36.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Love Hina er typisk nybegynner-anime, ikke like tåpelig som pokemon og slikt, men fortsatt litt mer "allmenn" enn mange som krever spesiell interesse for japansk kultur.

Vil foreslå «Nightshift Nurses» og «Jiburiru - The Devil Angel» om man har interesse for hentai, det er noe av det beste/særeste jeg noensinne har sett innenfor sjangeren.
Nå er jeg ikke ute etter hentai da..
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Bare fordi du starter en tråd trenger man ikke nødvendigvis å dedikere alle innlegg i tråden til deg, det kan jo hende det finnes andre brukere her på forumet. Jeg vet ikke, men jeg innbiller meg det.
Neon Genesis Evangelion(selv om du kanskje bør se hele animen før du kjøper bøkene)
Jeg lurer på hvorfor det er så mange som leser sånne greier? Hva gjør det interessant? Kritiserer ikke, men jeg bare lurer!
hmm Blade of the immortal er en deilig samurai seria da
Sitat av spaceinvader
hmm Blade of the immortal er en deilig samurai seria da
Vis hele sitatet...
WORD! Har ikke lest mye, men det jeg har lest er fett. Veldig fine tegninger, litt mer "ekte" enn Naruto F.eks.
Og siden vi er inne på Naruto kan du jo kjøpe det og, men sist jeg var på Outland hadde dem bare noen få av pocketene. Mulig dem har fler nå.
EDIT: Du kan jo også begynne å lese Shonen Jump (?) det er ett mangablad med masse serier i, det får du sikkert kjøpt i nærmeste Narvesen og. Men du bør nok dra på Outland for å få de bladene som allerede er utgitt. Det er på norsk, noe jeg finner litt kjedelig egentlig.
Sist endret av BigFigWasp; 10. februar 2006 kl. 09:17.
Planetes -sci-fi.

Fruits Basket -komi-drama

Video Girl Ai -kjærlighetsdrama

Ai Yori Aoshi -komi-kjærlighetsdrama

FLCL -sinnsyk komi-drama

Dragonball

X/1999 - Action-drama

Excel Saga - Komedie

GTO - Komedie

School Rumble - Komedie

Azumanga Daioh - Komedie

Hikaru no Go -sport

Neon GEnensis Evangelion - sci-fi

Legger til mer senere når jeg kommer på det.
happy tree friends
Det er vel tross alt ingen manga
▼ ... noen måneder senere ... ▼
De selger jo faktisk one piece pocket bøker i norge nå da, ser serien animert og den er sykt kjekk.
En kamerat av meg har akkuratt begynt å lese manga, å han digger "berserk", denne finnes også som animert tvserie men du må lese mangaen for å få endingen av serien. Vurderer og begynne å lese manga selv pga å få me meg slutten av denne serien har faktisk et blad av Shonen Jump, men er liksom ikke så kjekt å begynne å lese midt i en serie =/
Animeserier å anbefale er vell :
-Fullmetal alchemist
-Rurouni Kenshin
-Hunter X Hunter
dette er 3 serier me fin story og meget underholdenes.
kan også skjekke animelista mi som er http://wicked2k.myanimelist.net/?status=7&order= , har ranket anineseriene fra 1-10 etter hvor mye jeg likte dem
kan stille spørsmål om du lurer på noe om noen av disse animeseriene
offtopic : I pondus denne uka får du me en manga serien Love Hina.
Sett denne serien, digget den
Siden jeg digget Love Hina boken i Pondus lastet jeg like greit ned Volume 1-14 av mangaen. (BoxTorrents)

Leste nettop ferdig, og syntes serien hadde en grei slutt. (Hvis det var slutten da)

Er det bare 1-14 eller er det flere?

Siden du spurte etter en bok, kanskje Love Hina har kommet lenger i den engelske versjonen? (Hvis de selger den på Outland da)

Av de mangaene jeg har i bokhyllen min synes jeg One Piece og Mesterdetektiven Conan er bra.
Jeg skjekket på en manga side og der sto det at det bare var 14 =/ men det sto noe om en som fulgte animen og en som ikke gjorde det, er ikke helt sikker! =/
Battle Angel Alita er en fantastisk manga
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sjekk ut Bleach. Det selges ikke men kan lastes ned i .jpg format