Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 13934
Noen som har sett serien "ran" som gikk på NRK for en tid tilbake, hvor en av ranerne tok en sprøyte med sprit rett i blodet... noen som har peil på om dette funker ?
funker bare fett hvis du vil ha 1 ukers fylle.. pass på mengden tho eller så blir det 2.. ^_^
Sist endret av ||viper||; 23. desember 2005 kl. 01:46.
usertitle import
bleh's Avatar
Google sier:

Alkohol rett i blodet, dvs intravenøst, vil gi deg akutt svært høy promille, selvfølgelig litt avhengig av dosen. Det går selvsagt ikke an å tilføre øl, rødvin eller brennevin rett i blodet, men det finnes medisinske spritprodukter som kan tilføres intravenøst, dvs gjennom en kanyle rett i blodstrømmen.

Det er kun en situasjon hvor dette er nødvendig/ønskelig, nemlig ved akutt forgiftning med tresprit/ metanol.
Jeg vil tørre å påstå at du ikke er direkte god om du "skyter" sprit for en "fyllekule".
Mener at steve-o gjorde dette i en episode av jackass. Vet ikke om jeg husker feil nå, men trur bare han tok vanlig sprit, og heiv det over i en sån plasma pose å satte det på drypp. Han ble værtfall _veldig_ drita på _veldig_ kort tid. Og legen som var til stede tok ut dryppet etter en veldig kort tid.
Riktig alt det alle sier over her, men husk; det kan være jævlig farlig. Du blir utrolig fort full, men risikoen er større enn det jeg vil tro du gidder å risikere.
Sist endret av Mister Minit; 23. desember 2005 kl. 02:49. Grunn: Leif + la til noe
for det første er du nokså dum hvis du gjør dette med Vodka'n fra polet eller noe som helst av det du får fra polet. Skaff deg legesprit som er 110% rein for ulumskheter.
Hvis du absolutt er sikker på at du skal gjøre dette så må du også være sikker på å treffe bloåra ellers kan det bli ganske fatalt. Så må du bruke små doser før du vet hva kroppen tåler, for sprit rett i blodet kødder du IKKE med. Nå snakker vi om 0,5 ml(kanskje mindre) til 1ml. Så du må nok finne noen små sprøyter. Du må heller ikke sprøyte spriten fort inn i kroppen slik at du får alkosjokk og blir liggende.

Kjenner en fyr fra Trøndelag som har prøvd dette. For å si det snillt; han lever ikke i dag.
Han prøvde 1,2ml roligt inn i bloåra. Det gikk ca 2 sekunder så var han i sjokk og det var ikke mange sekundene etter så kjente vi at hjertet ikke banka mer. Dette var legesprit han hadde fått av dama som jobba på sykehuset.
Men det finnes og dem som har klart dette skikkelig(han fyren klarte dette fint før og hadde noen billige fyllekuler )
Steve-O er jo bl.a. et godt eksempel på dette og da. Men han få det jo intravenøst og kanskje ikke mer enn 0,1 ml pr 10. sekund.

Har selv fått legesprit intravenøst etter mistanke om metanolforgifting. Det er sånn akkurat passe gøy. Blir full å sånt. Men halve kosen er jo å sette seg ned med pilsa/drinken i hånda å laxe skikkelig før man blir full og snakker Russisk.

Prøv gjerne for min del, men ikke kom til meg og klag hvis du sikker igjen med alkoforgifting eller andre skader etter å ha prøvd ut noe som egentlig bare faglærte burde gjøre på deg. Du kan faktisk DØ. For all del, bare test ut. Men jeg tror ikke noen vil ha noe annsvar for hva som skjer med deg. Inkludert meg

Edit: Heimelaga sprit bør du også holde deg borte fra
Legesprit og ingenting annet
Sist endret av morphinytry; 23. desember 2005 kl. 03:37.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Nei du er ikke god om du tar fylla gjennom sprøyte .. Hehe. Er jo mulig å få slik maske greier å få det tatt opp gjennom bloårene i lungene, dette blir jo det samme bare mye tryggere vil jeg tro.
DU er en idiot hvis du gjor dette.
Sitat av hairball
DU er en idiot hvis du gjor dette.
Vis hele sitatet...
Shhhh... Jeg vil at flere av forumbrukerne skal få Darwin Award!
Vel, for det første må du ikke finne på å ta like mye som dem gjør i Ran-serien. Her er det nesten en full sprøyte, og hadde det vært virkelighet ville han ligget der fortere enn han kunne sagt eplemost.

Bruk _meget_ lite, og treff for all del blodåra.
Sist endret av Unneberz; 23. desember 2005 kl. 10:25. Grunn: skriveleif
Sitat av meitemark
Shhhh... Jeg vil at flere av forumbrukerne skal få Darwin Award!
Vis hele sitatet...
Hehe, er det noen som har prestert det allerede?
Må bare få nevne at du IKKE blir drita av å skyte sprit slik dere prater om her. Snakker om personlig erfaring (ja, jeg VET jeg har gjort mye dumt, dere trenger ikke påpeke det mer).
Greit jeg brukte bare 2ml pumpe som man egentlig får 2,5ml i da men. prøvde med hjemmebrent også, 90-something-%.. greit jeg kunne kjenne det litt etter sånn ca annenhver pumpe liksom, men brisen var alt jeg ble på det meste, og det var etter 10/11x 2,5ml ca90%..!!
Jeg kunne jo kjøpt en 20ml pumpe eller noe, MEN, å skyte sprit er noe av den mest intense, fryktelige, ubeskrivelige VONDE opplevelsen jeg har vært borti. Kjentes ut som om jeg skjøt Eter eller blåsyre eller whatever. Og blodåra verket i 3-4dager etter. Kunne faktisk kjenne nøyaktig hvor spriten hadde tatt veien opp over armen helt til smerten forsvant ved skulderen en plass..
Grunnen til at jeg prøvde det var fordi jeg hadde enten mer eller mindre selvdestruktive/gærne venner som hadde prøvd det før (uten noe særlig "hell" men dem overlevde jo..) Det var ikke for å ta livet mitt liksom selv om det på det tidspunktet egentlig ikke hadde gjort noe om det hadde skjedd heller lix.. trøbbel med dama og en "alt må prøves minst èn gang" holdning var vel grunnen.. (dette er lenge siden nå)
Nei, skal noen ruse seg på alkohol IV veien så MÅ det isåfall bli godt utblandet i ett drypp og dosert over lang tid.
Håper uansett at ingen av dere har det så kjipt at dere føler for å prøve dette, hvertfall ikke etter hva jeg skrev over..
Håper jeg fikk med meg alt, har dårlig tid så jeg rekker ikke å lese over..
RAN = Film = ikke virklighet.
og den gikk på tv2 og ikke på nrk
Gjør heller som Luksus gjør: Tampongfest, tampongfest. Det er den fest vi liker best...
Er det bare jeg som syne litt av sjarmen med å drikke nettop er det å drikke, og da i godt selskap? Det er nok fullt mulig å gjøre dette, men da må du ha ren (medisinsk?) sprit, og vite hva du gjør på. Men hva er vitsen?
Fint å se hvordan slike poster bringer frem tusenvis av usannsylige vandrerhistorier. Se å slutt med sånt piss! Dere kommer til å ende opp med å drepe en eller annen idiot som tror på det dere sier.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Psy_Illusion
Er det bare jeg som syne litt av sjarmen med å drikke nettop er det å drikke, og da i godt selskap? Det er nok fullt mulig å gjøre dette, men da må du ha ren (medisinsk?) sprit, og vite hva du gjør på. Men hva er vitsen?
Vis hele sitatet...
Jeg mener og at litt av sjarmen er å faktisk sitte sammen med gode venner og kose seg med en øl (eller rusbrus om man foretrekker det).
Men om man faktisk skal gjennomføre et "stunt" som det her skal du være helt sikker på at du gjør det riktig, med riktige midler.
Skyte alkohol nei da er det vel like så greit å drikke til du ser mannen med ljåen isteden for å kanskje møte han personlig Og noe av morroa er vel rett og slett å drikke opp
Sitat av Anarcho_Defect
Fint å se hvordan slike poster bringer frem tusenvis av usannsylige vandrerhistorier. Se å slutt med sånt piss! Dere kommer til å ende opp med å drepe en eller annen idiot som tror på det dere sier.
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev er faktisk SANT.
Hadde det ikke vært det så hadde jeg så absolutt ikke giddi å sagt DET heller..!!
..booster ikke akuratt ryktet ditt ved å si sånt..
Sist endret av Juno; 24. desember 2005 kl. 14:51.
jeg mente ikke deg da.. du sa jo noe fornuftig
booste ryktet mitt?
Nei, skulle jeg ljugd om noe så hadde jeg valgt noe annet enn å si at jeg har skutt sprit.
Booster ikke akuratt ryktet MITT da lix..
før faren min flytta til Norge hadde han mangen venner som ruset seg på sprøytenarkotika. En av dem gikk tom for dop og tok ei sprøyte whiskey. Han våknet noen dager etterpå med ekskrement og urin over seg. han va vel ute 1-2 døgn. dette fortalte min far til meg. og det var en av vennene hans.
Gjør i tilfellet som Boogeyman sier, dypp en tampong i 96%, og putt den oppi rævva. Skal love deg at du blir kanon dritings, + at du beholder en god egenskap til etterpå. Du lever!
Ministry of Love
sptz's Avatar
JEYY jeg synes sprøyer og fyll virker kjempe kult! Ikke noe farlig å leke med sprøyter i fylla. Gleder meg av samme grunn som meitemark!
halve gleden er jo å bli ful lsakte men sikkert:P ikke på ti sekunder liksom:P Lær deg heller å tømme en flaske uten å svelge...da blir du fort full, å jeg vil mene det er mindre risiko også...
Jeg vil tro at hvis du tar det subkutant, altså rett under huden i flesket, tas det opp av kroppen litt saktere. Det er sikkert risikofyllt det også, men rett i blodet høres ganske fatalt ut.
Intramuskulært vil jeg tro er en bedre metode, men sånn som det svir i åra, så trorjeg ikke det er bra for kroppen hvis det ligger en liten "lomme" i kroppen med sprit. I blodet går det jo fort gjennom men fy faen det svir!!! HVIS noen er så idioter at dem har tenkt å prøve dette til tross for det jeg har sagt så burde dem i det minste ta IV måten..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av sixx
halve gleden er jo å bli ful lsakte men sikkert:P ikke på ti sekunder liksom:P Lær deg heller å tømme en flaske uten å svelge...da blir du fort full, å jeg vil mene det er mindre risiko også...
Vis hele sitatet...
Tømme ei flaske uten å svelge?
Hmmm.. Kanskje litt vanskelig å bli full viss spriten ikke kommer ned i magen da
Viss jeg tømmer flaska ut i vasken så tømmer jeg den jo uten å svelge

Men anyways...
Det er jo ikke moro å bare bli dritings etter 2 sekund!
Ingenting er som å sitte en gjeng og sippe øl på vorspiel!
MMMMMM... Kose øl!

Sprit i sprøyte?
*Gå og kalkulere blodmengde og beregne rett mengde sprit i sprøyta*
▼ ... mange måneder senere ... ▼
har ikke lest hele posten så sorry viss jeg irriterer noen..
hvordan blir det med alkotest viss man skyter alkohol å ikke drikker den? vil det fortsatt gi utslag på blåsetesten eller tror dere det vil gå bra??

-fEsk
jgjg.. vil si det kun er pingler som må innta sprit på alernative måter. Syns du spritsmaken er for sterk får du holde deg til rusbrus.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
BuckTeeth: Nå handler det jo ikke om at smaken er vond eller god, men om at det går ann å innta det på andre måter, og da er det jo selvsagt noe man må sette seg inn i. En alkoholbruker som ikke vet at han kan innta stoffet intravenøst eller gjennom andre slimhinner er en ignorant og naiv alkoholbruker.

Knowledge is power!
sto jo i avisa om han karen som døde av å eksperimentere med sprit og tamponger.
han hadde den foresten under armen, ikke i rumpa. men jeg har hørt om en trønder som døde av å ha den i rævva og.

uansett om det med trøndern er sant eller ikke, så er det sant at han som hadde den under armen døde. Så tror ikke det er så mye mindre farlig å putten i rektum.

for å si det sånn, jeg tør ikke
Jeg har klart å få aftershave på pungen og de svei så jeg trodde jeg skulle grine. Så tør ikke tenke på åssen det føles å kjøre en tampong med sprit opp bak
Leste på internett(!!!!!!!!) om et par som hadde blitt funnet døde med et kateter fullt av vin opp i sine respektive bakdører.
Har ikke prøvd å få dette bekreftet

Greia er visst den at promillen stiger alt for raskt.
Sist endret av bread; 2. desember 2006 kl. 16:26.
Kan dere som kaster om dere disse 'har hørt/lest'' historiene, komme med kilder på akkurat dette? Hjelper ikke akkurat trådstarter å lese at folk har hørt om folk som døde av det.
Sitat av fEsk
har ikke lest hele posten så sorry viss jeg irriterer noen..
hvordan blir det med alkotest viss man skyter alkohol å ikke drikker den? vil det fortsatt gi utslag på blåsetesten eller tror dere det vil gå bra??

-fEsk
Vis hele sitatet...
kroppen skiller ut alkoholen på mange måter. men uansett om du drikker eller skyter alkohol så vil det ses på en blåsetest da lungene er en fin måte for kroppen å kvitte seg med alkoholen.

så det er nok ikke så lurt å skyte alk for ikke å bli tatt av at mammadi lukter det av deg. for det gjør hun mest sannsynlig uanz
alkohol med sprøyte er faen ikke mye lurt!
kjenner folk som har endt på sjukehus av det.....
▼ ... noen uker senere ... ▼
tenkte mest på snuten, men okay..!

-fEsk
Hva med å svelge poser med sprit og vente til det smeller i magen?
Er en kamerat av meg som en dag tok på seg gummistøvler og fyllte opp med hjemmebrent

Det gjorde han fordi han hadde lest at det er så tynn hud ved føttene at spriten går i blodet derfra. Jeg aner ikke noe om detta, men han sa at han bare blei svimmel og noe greier... så funka tydeligvis ikke så bra
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av minisel
Hva i svarte katteanus er vitsen med å svelge poser med sprit?
Halve gleden med spriten er å drikke den, liker du ikke smaken kan du blande den ut eller putte sitron eller noe annet i munnen rett etter inntak.
Vis hele sitatet...
Som tidligere nevnt så diskuterer vi alternative måter å få i seg alkohol på. Det har ingenting å gjøre med at trådstarter ikke liker spritsmaken (sånn jeg har forstått det).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bare for å legge til en liten en her for andre som leser denna posten, har selv prøvd det noen ganger, og er liksom ikke verdt å prøve det.
2 ml. 40% får det til å svinge litt i noen sec, så er det over. (snakker vodka Smirnoff lime)
Har da prøvd andre smakstilsettninger, som CocaCola og Fanta, er litt mer morsomt, for da kommer smaken =)
Men farlig, ikke spør meg, er ingen lege. Jeg har sikkert hatt flaks. Sluttet har jeg også klart =D
Hva faen? Sprit blandet med brus inn i blodet? Eller har jeg tolket posten din feil nå?
Sist endret av Hedges; 26. november 2007 kl. 00:43.
Vet iallfall at noen av de som har fått DMT injisert i blodet har kunnet smake det i munnen noen hjerteslag senere. Så om han har fått noe smakfullt injisert er det fullt mulig at han har smakt det. Men jeg stusset litt på det med kullsyre jeg også.
Sist endret av xtapolapocetl; 26. november 2007 kl. 00:46. Grunn: typo
Det må da svi som faen å sette ren alkohol rett i blodårene? Eller? Steve-o så ikke særlig bra ut når han kjørte på med vodka i IV, tror ikke det er den beste rusen akkurat. Skulle jeg satt noe rett i blodårene hadde det ihvertfall ikke vært sprit... Må da være mer safe med mer 'skytbare' medikamenter?
Jeg stemmer for at han tester, da kan endelig en av oss på nff få en Darwin award
Greit, det er mulig å skyte alkohol, men det er fortsatt fulstendig idiotisk, spesielt med tanke på all den andre driten som finnes i sprit, smakstilsetninger osv. Får være måte på desperate og søplete tiltak. Dette er Norge, ikke Russland. Vi burde kunne klare å holde en viss standard..
Det er det som er den verste biten, mentalmelt. I Russland har de jo faktisk standard på rusinga si, som holder seg bra i forhold til de generelle levekårene. I kontrast har vi (som er et av de rikeste og beste landene å leve i) flatfyll og en kultur der alt skal skytes. Sprit, bromo-dragonfly, speed, heroin er bare toppen av idiotberget.

For å paraphrase en vis mann (Phun Q):
"I Norge skal vi være verst når det kommer til alt som gjelder rus."