Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1692
Fra omtrent den 25. August har min linje fra nextgentel vært ustabil (Jeg har Bravo med bindingstid).
Med det mener jeg at modemet mister kontakt med sentralen, og etter 10-15 sek får den kontakt igjen.
Dette merket jeg da jeg spilte BF2 (og diverse online spill), og brukte div. chatteklienter (MSN, Irc...) Jeg mister rett og slett internett i noen sekunder, og det er svært irriterende når man spiller online.

Dette skjer nesten hver time, enkelte ganger flere ganger i timen, og det har som sagt pågått siden August.
Jeg sendte mail til ngt, men der var det null svar å få etter å ha ventet i over 50 dager.
Da ringte jeg dem (måtte som vanlig vente i 50-60 min), og først da oppdaget kundeservice at jeg hadde sendt en mail.

De sendte da et "Thomson Speedtouch 516i" modem, som btw er et elendig modem.
Men jeg testet den ut, og etter en runde CS Source skjedde det igjen. Modemet mistet kontakt med sentralen.
Siden oppsett av NAT osv. er elendig på Thomson-modemet, skiftet jeg tilbake til Netopia
3351 modemet.

Jeg oppdaget at modemet ga følgende informasjon etter å ha mistet kontakt, og logget seg på igjen:

WAN Event History:
26/10/05 20:22:20 PPP: IPCP negotiated, session 1, rem: 80.202.16.1
26/10/05 20:22:20 PPP: CHAP remote accepted us, Channel 1
26/10/05 20:22:20 PPP: NCP up, session 1, Channel 1
26/10/05 20:22:17 PPP: Channel 1 up, Dialout
26/10/05 20:22:17 PPPOE: Session state started
26/10/05 20:22:17 PPPOE: PADI Sent
26/10/05 20:22:17 PPPOE: Discovery state started
26/10/05 20:22:17 IP: Demand call requested by 10.0.0.3
26/10/05 20:22:06 RFC1483-1 up
26/10/05 20:22:06 >>WAN: Data link activated at 1760 / 416 Kbps (rx/tx)
26/10/05 20:22:06 PPP-1 down: No Sync
26/10/05 20:22:06 IP: Demand call requested by 10.0.0.3
26/10/05 20:21:53 PPP-1 down: No Sync
26/10/05 20:21:53 IP: Demand call requested by 10.0.0.3
Vis hele sitatet...
Device Event History
26/10/05 20:21:48 IP address server initialization complete
26/10/05 20:21:48 --BOOT: Warm start v8.5 -----------------------------------
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 93C40C
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 937938
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: A08405
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: A0859F
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 82457B
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 8288B5
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 9B3079
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 9B55B9
26/10/05 20:21:39 * EXCEPTION: Faulted Instruction PC: 9B4D73
Vis hele sitatet...
Så nå er jeg her, og vet ikke mine arme råd.
Hjelp meg!..

Edit: kan også nevne at alle PC'er på mitt nettverk mister kontakt med internett, altså er det ikke noe galt med min PC.
Sist endret av ne0; 26. oktober 2005 kl. 21:40.
Dette selskap har fått uvanlig mye pepper for elendig kundebehandling. Jeg googlet litt, og highlighter denne:
http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article472820.ece

Hegnaronline har dessuten en merknad om at Nextgentel muligens tjener like mye på å la hjelpetrengende stå i supportkø, som på linjeformidling.

Jeg syns det lukter svidd av hele firmaet. Kvitt deg med dem så fort som mulig.
Jeg sier bare, bytt til Telenor.
Sitat av cobrada
Jeg sier bare, bytt til Telenor.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showp...3&postcount=36
NGT er bare trøbbel, har sliti med ustabilt nett og ett hælvette av ett kundeservice selv - så jeg har byttet leverandør.
jeg hadde dette problemet også, jeg ringte de, og nevnte problemet. Jeg fikk tilsent ny router, var vist en eller anna bugg som oppsto. Husker ikke helt hva han sa, jeg bare sa "send meg den nye routeren" og la på
Så nå er linja mi fin og stabil.
Vi hadde NextGentel der jeg bodde før.. Der hadde vi problemet. Vi sa fra til NextGentel og det forsvant... MEN DETTE ER IKKE NOE EVENTYR! så problemene kom igjen. Vi sa fra, ogdet forsvant. Og kom ijenn... Slik var det hele tiden...
Bestilte nett fra ngt for ca 3uker siden, begynner
å bli temlig usikker på om jeg forts. vil bli kunde der.
Forslag til andre leverandører?
Jeg har også problem med ngt linja mi, Bravo.. For et par uker siden ble den satt ned til 1200/350, og når jeg ringte til ngt for å klage sa de bare at jeg bor for langt unna sentralen.. men jeg har jo ikke flytta eller noe, så hvorfor er jeg plutselig for langt unna nå?
Etter jeg hadde ringt og mast et par ganger skulle de prøve å gjøre noe med problemet. De satt opp linja til 3300/400 og jeg var stor fornøyd, helt til nettet begynte å dette ned HELE tiden.. Det problemet har jeg enda. Nettet faller ned, og hopper fra alt mellom 1000-4000/300-500... sinnsykt irriterende...
Little Joey ::: vill du ha garantert stabilt og et nett som sjeldet forsvinner så vet jeg bare om Telenor ADSL og Lyse..

PS.Å jeg sa ikke Telenor ADSL fordi jeg liker det nettet så du som tenker å si at Telenor er dumme eller no kan bare droppe det.. Jeg nevner IKKE hva jeg mener om det for å slippe at det blir offtopic på posten..


Ne0 ::: Selv har jeg hatt NextGentel,Telenor og har nå Jæren Kabelnett.. Telenor var fint og uten problemer men begge di andre har vi hatt/har problemer med akkuratt det samme som deg.. Merker det godt på MSN som logger av og på...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg har samme problem som i førsteposten her. Men jeg har alltid hatt det, helt siden jeg flyttet til denne leiligheten (I huset vi hadde før var det helt fint). Men det har vært værre enn før den siste tiden.

Problemet er at jeg kan ikke gå ned i opplastningshastighet eller opp i pris. Og da kan jeg ikke ta Telenor (ikke det at jeg vil heller, liker ikke Telenor).
Ved å skrive inn ditt nr i "Sjekk om du kan få ADSL" dingsen til www.adsl.no finner du ut hvor mange meter du er unna sentralen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har opplevd det samme i den siste mnd som har gått, mister forbindelsen osv. Men det er mulig det skjer kun når Azerus kjører. Er litt lat men det er joheller ikke normalt i den grad. Så får vel klage i løpet av uka.
har hatt NGT i 4-5 år nå. aldri hatt noen som helst problemer.
Har også fått god support hos kundeservice. Når jeg har ringt dem er det for å få tilsendt passord jeg har mistet eller skifte fra ADSL til SDSL. Bruker express kundeservice, der er det ikke kø.
Funker knall hos meg også, eneste er at etter at jeg har sett noen nett-tv snutter blir nettet tregere og filmene må buffe hele tiden...
Men msn osv logger aldri av
Vil anbefale deg å sende en mail tomiz, da slipper du å betale for å sitte en time i telefonkø
Hjalp meg da jeg hadde et problem med eposten til nextgentel.
(Liten logisk brist her? Joa, men eposten funket gjennom explorer men ikke outlook. De hadde rett og slett byttet navn på serberen uten å si noe til meg...)
Express kundeservice koster vel ekstra eller hva Atle?
Epleplukker
Drit i å lag en "slik er det hjemme hos meg"-tråd. Fyren trenger hjelp til å løse problemet, han trenger ikke å vite at 99 andre brukere på nff ikke har det samme problemet.

Topic: Jeg har også opplevd det, fikk fikset det ved å sette ned lan-hastigheten i modemet.