Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 615
Noen som vet hvordan jeg kan pinge noen med MASSE data. Ikke bare 65500 byte som er maks i cmd ping tingen...

Vi sitter på et lan hvor en pc sender ut virus, nettverksansvarlig er gone. Så mest praktiske måte å finne ut hvem det er (fysisk) som sender ut virus, må jo være å fucke pcens hans å vente på at han henvender seg til support/tech... Noen idéer?
Dra ut TP-kabelen hans.

Hvorfor gjøre det vanskelig når du kan gjøre det lett. Og samtidig ikke gjøre deg selv skyldig i noe ulovlig.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Mest praktisk er å nappe TP'en hans. Å prøve å sende en masse pingpakker til han vil jo bare ta tid. Fysisk trekk ut kabelen hans, og be han installere noe antivirus. Ellers anbefaler jeg www.google.com for spørsmål.

Edit: og linja pinga ut så croyfer fikk svart før meg
NaN
Dominic's Avatar
Trådstarter
Vet ikke hvilke pc det er, hadde ikke vert noe problem å dra ut TP- en viss jeg gjorde det. Har KUN IP'en hans... (vi har 120 pers, så det er litt stress å finne ut hvem som har hilken ip liksom...)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Mikrofon - PA anlegg - Rop: "Kan personen med ip xxx.xxx.xxx.xxx strekke en hånd i været? Vedkommende skal få premie."
Se etter den som vifter med en hånd, løp ned og napp kabel.
søke på ip'n hans i netverket og kommer fram til ett netverks navn, brukeren bruker som oftest sitt eget nick som netverksnavn .. gjøre som Magisk sier bare at dere bruker nicket hans og vips, problem solved...
Om du pinger ham vil du jo floode hele lokalnettverket med trafikk, og ALLE vil sannsynligvis kontakte support for å høre hva i helv... som skjedde med båndbredden.
Gjør som Magisk sa og grisebank personen etterpå!