Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7376
http://wizard_nff.tripod.com/Baneheia_dommen

Hvis noen skulle ha interesse så er det bare å lese i vei...
Absolutt ikke
Opprinnelig postet av zeth
Absolutt ikke
Vis hele sitatet...
Jada spammer
leste litt, men blei kvalm.
skulle sendt de til et tyrkisk fengsel eller noe sånnt.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det var en grunn til at den ble fjerna fra P4, og det var egentlig en god grunn.
Personlig så er eg en liten fan, av stile, men heila greia er litt for... tja.. Sjukt. Her kommer du VELDIG nært virkeligheten på sitt aller værste, og sjølv om eg er en av dei som alltid påpeika kor shitty verden er og at alt er no jævla dritt så ser eg helst at slike ting ikkje blir vist. Både for privatlives skyld og fordi at eg ikkje likte det eg leste i det heile tatt.
Greit nok at eg ikkje trenger å lese det her, men egentlig så synst eg ikkje at noken burde lese det her.

Med dette så ber eg deg, wiz, altså om å slette denne posten og http://wizard_nff.tripod.com/Baneheia_dommen/

I respekt av de stakkars barna og foreldra.
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Med dette så ber eg deg, wiz, altså om å slette denne posten og http://wizard_nff.tripod.com/Baneheia_dommen/
I respekt av de stakkars barna og foreldra.
Vis hele sitatet...
Vel, nå postet jeg ikke den for å etterligne Stile eller Rotten.com eller noe slikt. Eneste grunnen til at jeg postet den var itilfelle noen skulle ha interesse av å lese den. (og itilfelle noen ville vite noe mer nøyaktig hva som skjedde)
Det er ikke av personlig interesse som jeg poster dommen.
Den blir online litt til..
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Det var en grunn til at den ble fjerna fra P4, og det var egentlig en god grunn.
Personlig så er eg en liten fan, av stile, men heila greia er litt for... tja.. Sjukt. Her kommer du VELDIG nært virkeligheten på sitt aller værste, og sjølv om eg er en av dei som alltid påpeika kor shitty verden er og at alt er no jævla dritt så ser eg helst at slike ting ikkje blir vist. Både for privatlives skyld og fordi at eg ikkje likte det eg leste i det heile tatt.
Greit nok at eg ikkje trenger å lese det her, men egentlig så synst eg ikkje at noken burde lese det her.

Med dette så ber eg deg, wiz, altså om å slette denne posten og http://wizard_nff.tripod.com/Baneheia_dommen/

I respekt av de stakkars barna og foreldra.
Vis hele sitatet...
Det var sikkert en god grunn til at den artikkelen ble fjernet, og det var antakelig at mange syntes det var upassende å ha den liggende på nettet, og p4 derfor ikke ville risikere å bli mislikt. Nå er vi jo blitt trykket ørene fulle av Baneheia-stoff i lange, lange tider, og den artikkelen gjør vel lite fra eller til. Jeg skummet igjennom den, og det som sto der er jo ting som har stått i avisene.
Men jeg forstår jo at du syns det er ekkelt med noe som er så nært, det som stile eller hvem det nå er har på sidene sine er jo så fjernt..Som barna i Afrika.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
herrejemini
for det første syntes jeg det var intressant lesning. man får ett innblikk i hvordan folk faktisk kategorisk dømmes for hva de har gjort.. at det ikke er en gjen suppehuer som sittter og subjektivt feller en dom etter hva de tror og ikke tror..
for det andre.. vel.. det er ikke noe andre, men vil henvise til ytringsfrihet yada yada blabla etc etc..
denne posten var det ikke noe gale med.. den informerte om informasjonen som lå på en annen side, og tvinger ikke noe ned på noen, så hvis du er så uheldig å være i familie med baneheiaoffrene og surfer inn her så er det din egen feil om du klikker på den og får hjerteinfakrt og / eller tisser på deg
The requested URL could not be retrieved
Opprinnelig postet av Metz
The requested URL could not be retrieved
Vis hele sitatet...
Yes it can
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av zeth


Yes it can
Vis hele sitatet...
NEI! :P
Opprinnelig postet av z0py3r


NEI! :P
Vis hele sitatet...
Jo den funker 100% helt fint her.
Opprinnelig postet av zeth


Jo den funker 100% helt fint her.
Vis hele sitatet...
no
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av nso
herrejemini
for det første syntes jeg det var intressant lesning. man får ett innblikk i hvordan folk faktisk kategorisk dømmes for hva de har gjort.. at det ikke er en gjen suppehuer som sittter og subjektivt feller en dom etter hva de tror og ikke tror..
for det andre.. vel.. det er ikke noe andre, men vil henvise til ytringsfrihet yada yada blabla etc etc..
denne posten var det ikke noe gale med.. den informerte om informasjonen som lå på en annen side, og tvinger ikke noe ned på noen, så hvis du er så uheldig å være i familie med baneheiaoffrene og surfer inn her så er det din egen feil om du klikker på den og får hjerteinfakrt og / eller tisser på deg
Vis hele sitatet...
ytringsfrihet ja. Er fullstendig klar over det, og eg støtta den.
Eg sa ikkje "ØYH!! JÆVLA KØDD!! LEGG NED SIDA ELLER SÅ DREPER EG DEG!!!!!1231221"
Eg var veldig rolig og grei, og brukte ingen sarkasme whatsoevvah og bare ba enkelt og greit, med masse fine ord om at den sida blei tatt ned. Det er forskjell.

Og sånn sett så var det vel heller ingenting gale med posten til wiz. ytringsfrihet er jo kjempefint og det er ens eige ansvar om man vil surfe her eller ikkje og det er ens eiga feil og bla bla bla, men det betyr ikkje at det nødvendigvis er riktig å poste kva som helst.

Det er jo en grunn til at vi ikkje veit navnet ditt.
At vi ikkje har en bio om livet ditt.
At vi ikkje har en masse bilder av deg.
Osv.
Det er veldig greit med privatliv, og det er enda greiare om du slepper å vete at alle i heile verden får vete om korleis dattera di blei brutalt voldtatt og drept.
jeg synes at det som er så fint med sånne "undergrunns" forum, er at folk kan poste sånne url'er/skrive litt spesielle ting uten å få kjeft for at det var veldig "ufølsomt", ekkelt, egoistisk osv.. det er nå min mening..
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som vet Om man kan finne Baneheia dommen i sin helhet noe sted eventuelt sende melding om info hvor man kan finne den ?
Sitat av Jan.trond Vis innlegg
Noen som vet Om man kan finne Baneheia dommen i sin helhet noe sted eventuelt sende melding om info hvor man kan finne den ?
Vis hele sitatet...
Har du forsøkt å få den utlevert? Ta kontakt med den aktuelle domstolen. Du kan lese mer om dette på domstoladministrasjonens nettsider.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Har du forsøkt å få den utlevert? Ta kontakt med den aktuelle domstolen. Du kan lese mer om dette på domstoladministrasjonens nettsider.
Vis hele sitatet...
Første treff på google:http://www.grimstveit.no/jakob/files/text/baneheia.html

Det sagt så har ikkje domstoler for vane å utlevere gamle dommer. Grensa går ved fem år, så dei kan velje å svare 'Nei.' på spørsmål om utskrift.