Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 4804
Crap. Nå skal vel Storbritannia og USA innvadere et annet muslimsk land.
Sitat av charzer
Crap. Nå skal vel Storbritannia og USA innvadere et annet muslimsk land.
Vis hele sitatet...
Det blir nok Iran snart kan jeg tenke meg.

Forbanna mongo at slikt skjer.
Jeg flyr til London om fem timer. Takk, jihad!
Tja hørte noe rykter om at al qaida brekrefter at det kan være noen folk fra dem som har gjort det. Og hvis det er dem så har de jo folk i Astan fra før. Men tviler på at de tar et nytt land hvis det viser seg å være en ny gruppe.
Kanskje Tony Blair gjorde det sjøl og skylder på andre land etterpå. Dermed tar de andre land...
Kanskje det "bare" er G8 demonstranter? Hvem vet ! Kjipt er det iallefall, venner av meg befinner seg i London nå !
Sitat av reagol
Kanskje Tony Blair gjorde det sjøl og skylder på andre land etterpå. Dermed tar de andre land...
Vis hele sitatet...
Hahahahahahaha.

Fryktelig trist at sånt no' skjer, fælt om mange uskyldige menneskeliv går tapt.

devotio: Lever du ennå, din ulykkesfugl?
Sitat av reagol
Kanskje Tony Blair gjorde det sjøl og skylder på andre land etterpå. Dermed tar de andre land...
Vis hele sitatet...
Kanskje en smule urealistisk, eller?
Sitat av |fatman|
Kanskje en smule urealistisk, eller?
Vis hele sitatet...
Urealistisk? Ja
Utenkelig? Nei

Tror nok de vet bedre enn å gjøre samme tabben som etter 11. september. Men dette er jo helt klart en oppvekker.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Dette suger for England. Får håpe de ikke mister alt for mye frihet pga dette, og håper de ikke må til Iran eller noe dritt.

Leste at Al Qaida hadde planer om at Italia og Danmark skulle bli neste mål hvis de ikke trakk seg ut av Irak og Afganistan. Norge er også i Afganistan
Sitat av Gilgamesj
Jeg flyr til London om fem timer. Takk, jihad!
Vis hele sitatet...
Du er nok pent nødt til å vente på gardermoen eller hvorenn du flyr fra. alle veier inn til london er stengt.....
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/07/436818.html

Truer Norge. Yay. Er glad jeg ikke bor i noe veldig stor by.
Det er alltid herlig å se noen ta hevn på noen som tok hevn på noen for 1000 år siden, pga noe som skjedde enda 1000 år tidligere.
Så akkurat Equilibrium, og blir nesten misunnelig
Fra dagbladets egen oversetting: Vi fortsetter med å advare myndighetene i Danmark og Italia og alle korsfarerland at de vil motta samme straff hvis de ikke trekker ut troppene sine fra Irak og Afghanistan.»

Klarer ikke helt å lese en direkte trussel mot norge, kan være litt vel blåst opp for å lage overskrifter.

Vi er jo dog et "korsfarerland med tropper i Afghanistan", så kanskje...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Sitat av |fatman|
Fra dagbladets egen oversetting: Vi fortsetter med å advare myndighetene i Danmark og Italia og alle korsfarerland at de vil motta samme straff hvis de ikke trekker ut troppene sine fra Irak og Afghanistan.»

Klarer ikke helt å lese en direkte trussel mot norge, kan være litt vel blåst opp for å lage overskrifter.

Vi er jo dog et "korsfarerland med tropper i Afghanistan", så kanskje...
Vis hele sitatet...
Mulig, men vi er som sagt et korsfarer land med soldater i Afganistan. Som jeg vet om så har vi ikke så mange mindre soldater enn Danmark der nede?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hva med en statusrapport på våre engelskresiderende medlemmer?
Det er ikke en eneste ting som kommer ut vi kan stole på egentlig. Media liker å mixe opp alt mulig og ikke glem at politikkene eier media. Lett for politikere å informere og gi dem gale informasjon (som de gir videre til oss).

Påstandene rimer bare ikke. Spesielt siden det er første gang postsystemet gikk svær rask for brevet kom jo noen få timer etterpå. Al-Qaida vet jo godt at de har ikke en sjanse mot USA og Europa. Jeg kjøper ikke den bullshiten. Det står noe annet bak det...
Sitat av charzer
Crap. Nå skal vel Storbritannia og USA innvadere et annet muslimsk land.
Vis hele sitatet...
Er det de eneste du tenker på når flere uskyldige personer har mistet sitt liv??
Må faen meg brenne opp den jævla muslimske-jihad klanen. Religion er noe piss men islam er faen meg den verste!
En gruppe som kaller seg «Den hemmelige fløyen av al-Qaidas hellige krig i Europa», opplyser på en internettside at den sto bak eksplosjonene.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.nesteklikk.no/20050707/61978.html

dette er bææd
Sitat av hallaballa
Religion er noe piss men islam er faen meg den verste!
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke 100 % riktig men men... Orker ikke å ta den diskusjonen nå.

Edit: Noen småting

La heller tankene gå til dem som er der, og eventuelt til de som kjenner dem som er der.
Hva fillern vil Al Quida oppnå med et sånn terrorangrep?
|fatman|:Hva er det som du ikke er enig i. Religiondelen eller det med Islam? muslimske ekstreme grupper er dem som står for mesteparten av terroren i verden. Det er nok også den religionen der mesteparten av tilhengerene ville drept uskyldige for sin religion.
Religionen er helt grei den. Det har skjedd en del under kristendommen også. Problemet er nok mangel på innsikt samt noen syke ledere. Kunnskap er nøkkelen til en bedre verden tror jeg. Slike ulærte svært religiøse personer blir skumle våpen med en gal religiøs leder.
Jeg er fullt klar over at ting har skjedd under kristendommen og prøver ikke på noen som helst mulig måte å forsvare den. Om det er syke ledere i islam så er det et bevis på at jævlig mange blir hjernevasket i denne religionen. For meg så er det ingen tvil om hvilken religion som forpester denne verden vi lever i.
Sitat av Luric
Hva fillern vil Al Quida oppnå med et sånn terrorangrep?
Vis hele sitatet...
Akkurat det de oppnår, at verdens øyne er på dem, og at folk pisser i buksa fordi de faktisk tror at det finnes en reel trussel mot deres liv.
Uansett åssen du vinkler det, er det større sjans for å dø på vei til butikken i bil enn av at en terrorbombe smeller av i bygget du sitter i.
Hvis man sjekker vg.no og db.no, ser man hvor effektiv denne taktikken er.
"NORGE er i fare!!!11!!11one!1!1"
Bedre PR-stunt får du ikke, og vi biter på hver gang.
Men alle vet jo at de er der!
Meningen er ikke å fortelle at de er der, men hvor mye vi skal frykte dem.
Så lenge vi er redde, så fortsetter de å vinne.
Se på hva som har skjedd i USA de siste 4 årene
Ang. dette med Norge som korsfarer land: Sånn som jeg har forstått det jobber Norske styrker som fredsbevarende FN soldater som skal blant annet sikre frie valg i Afghanistan. Jeg vet lite om dette, men ser på Norge som et land uten store oppgaver der nede.

Hvis jeg ikke minnes helt feil var det vel også slik at Danmark som ble truet hadde en større oppg. under selve krigene i landene Irak og Afghanistan. Så egentlig tror jeg ikke vi er særlig utsatt for muslimsk terror. Vel å merke muslimsk terror.. Jeg mener, plutselig sitter du der på en buss hvor en syk syk nordmann med norsk slekt har bestemt seg for å sprenge nettopp den bussen... Takk Alfred Nobel for at du fant opp dynamitt (misforstå meg rett)
dette synes jeg er trist, er halvt engelsk, og kjenner det engelske blodet i årene mine koke...
Veldig unødvendig, ja.
Forståelig? til en viss grad, såklart kan ingenting rettferdiggjøre angrep mot/drap av sivile, men tenk på hva USA og Storbritannia har gjort mot afghanistan og irak, såklart de vil hevne seg, så nå vil kanskje USA bruke dette for å gå videre i "krigen mot terror", så blir det enda flere terror-bombinger, dette hatet kommer bare til å bli verre og verre.
Synes det er leit at Blair må rævsleike Bush, de skulle aldri ha blitt med i krigen i irak...
Sitat av reagol
Kanskje Tony Blair gjorde det sjøl og skylder på andre land etterpå. Dermed tar de andre land...
Vis hele sitatet...
Ha litt respekt.
Hva prøver de å åppnå ved å gjøre det de gjør? Få respekt? Eller simpelten kun spre frykt?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Sitat av XnoN
Hva prøver de å åppnå ved å gjøre det de gjør? Få respekt? Eller simpelten kun spre frykt?
Vis hele sitatet...
Skremme land til å trekke seg ut fra deres områder og interesser.
Sitat av Zpeef
Skremme land til å trekke seg ut fra deres områder og interesser.
Vis hele sitatet...
De bør jo skjønne nå at jo mere tull de driver med, jo ivrigere blir Bush og Blair etter å ta dem. Da kommer det samme som skjedde i Irak til å skje igjen; USA angriper.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Sitat av XnoN
De bør jo skjønne nå at jo mere tull de driver med, jo ivrigere blir Bush og Blair etter å ta dem. Da kommer det samme som skjedde i Irak til å skje igjen; USA angriper.
Vis hele sitatet...
Spania trakk seg ut av Irak etter bombene i Madrid. De håper nok på samme effekt. Dessuten er det sikkert bare kjekt for de ekstreme muslimene å straffe de "vantro".
Hittil er mellom 23000 og 25000 sivile drept i Irak, og ti ganger flere er såret og lemlestet. Ingen vet hvor mange som døde i Afganistan, fordi USA kontrollerte media og ikke gadd å telle sivile tap. Det skal mange terrorbomber til for å måle seg med det. Bare for å få litt perpektiv på ting liksom.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg synes også disse aksjonene var litt merkelige. Terroraksjonene ved 9/11 var jo strategiske mål. Pentagon, World Trade Center (slå USA økonomisk). Men dette er nesten som å pirke på en stor sulten løve med en liten, skarp pinne. De gjør ingen virkelig skade, de mister sympati, og jakten på dem vil bli mer intens.
Sist endret av Skyfex; 7. juli 2005 kl. 17:25.
Verdiløs mann
crimzon's Avatar
69 0
Over 100 000 britiske muslimer støttet hjemlig terror, ifølge BBC-undersøkelse.

For en syk verden vi lever i.
Noe som og er litt kjedelig er at Bush, Blair med flere kan bruke de "lave" dødstallene nå i London som et argument for at kampen mot terror faktisk fungerer. Og av det utsagnet gå til flere kriger etc. mot terroren som eksisterer på denne jord.

Merk at jeg sier lave ettersom at 40 døde mennesker på undergrunnen i London ikke er mange, men det er jo uansett 40 familier, venner etc. som mister sine nære. Så det er fortsatt tragisk at det går utover sivile.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Sitat av DonTomaso
Hittil er mellom 23000 og 25000 sivile drept i Irak, og ti ganger flere er såret og lemlestet. Ingen vet hvor mange som døde i Afganistan, fordi USA kontrollerte media og ikke gadd å telle sivile tap. Det skal mange terrorbomber til for å måle seg med det. Bare for å få litt perpektiv på ting liksom.
Vis hele sitatet...
I krig, ikke målrettede angrep mot uskyldige for å spre frykt. Ikke prøv å unnskylde disse handligene som skjedde i dag.
Enig med DonTomaso.

Det er litt absurd å se at alle større kanaler har ekstrasendinger p.g.a. fire bomber som har drept 30-40 mennesker og skadet rundt 1000 i London, med tanke på at USA rykket inn i Irak, uten at det var krig og uten å ha blitt direkte reelt truet, og satte igang massiv bombing som tok livet av tusener av sivile.

Det er ikke jeg som ikke har nok respekt for ofrene og de etterlatte etter London-terroren. Det er den vestlige kulturen som ikke har respekt for menneskeliv i midtøsten.
Sitat av hallaballa
Er det de eneste du tenker på når flere uskyldige personer har mistet sitt liv??
Må faen meg brenne opp den jævla muslimske-jihad klanen. Religion er noe piss men islam er faen meg den verste!
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg tenker på, for om du ikke har fått det med deg brukte USA 11. september som unnskyldning for å kunne gå til krig mot Irak og drepe mange uskyldige personer.
Dette er omtrent som pingping. terror-angrep på land-terror-angrep på land-terror- angrep på land. Det var vel ikke tvil om at det kom nok et angrep (dette var London forbredt på i 2003, da jeg var der sist), og det er lite man kan gjøre for å hindre det. Å invadere flere land hjelper neppe, men terror har vist seg å være særdeles effektivt for grupper som ikke har stor militær makt. Se på frykten og oppmerksomheten de får.
ok en liten tankevekker.
vet godt vi ikke har blitt bedre osv osv osv bullshit.

MEN: HVA om noen hadde startet en lik terror organisasjon i europa, og bombet tilfeldige sivile mål i irak/afghanistan.. hvordan hadde de reagert da tro?
Sitat av watchman
ok en liten tankevekker.
vet godt vi ikke har blitt bedre osv osv osv bullshit.

MEN: HVA om noen hadde startet en lik terror organisasjon i europa, og bombet tilfeldige sivile mål i irak/afghanistan.. hvordan hadde de reagert da tro?
Vis hele sitatet...
Poenget er at vi i vesten ikke trenger det. Vi er ikke undertrykt. Vi har militær makt til å forsvare oss/angripe. Vi er overlegne. Terrorisme er en enkel og billig måte å få oppmerksomhet på. "Alle" kan utøve terrorisme. Poenget er altså at vi ikke trenger det. Vi kan gå direkte til sakens kjerne og f.eks. mose Saddams regime.
Jeg må bare le når jeg ser Tony Blair uttale: "Dette er terror!"

Ref: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1076046.ece

Altså, hva trodde dere det først var snakk om? Var det 7 dynamitttransporter som tilfeldigvis synkront eksploderte i sentrum av London ved uhell? Djiiiizus, SELVFØLGELIG var det terror. Du trenger ikke akkurat å lese avisa for å fatte det.
Sist endret av nso; 10. april 2019 kl. 00:11.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Sitat av Stormen
Jeg må bare le når jeg ser Tony Blair uttale: "Dette er terror!"

Ref: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1076046.ece

Altså, hva FAEN trodde dere det først var snakk om? Var det 7 dynamitttransporter som tilfeldigvis synkront eksploderte i sentrum av London ved uhell? Djiiiizus, SELVFØLGELIG var det terror. Du trenger ikke akkurat å lese avisa for å fatte det.
Vis hele sitatet...
De trodde det var en feil med strømnettet til å begynne med.
Feil med strømnettet som gjorde at 7 vogner gikk til helvete? hmm.. Sier vel seg selv at det er terror når noe sånt skjer. Håper bare vi slipper å høre bush komme med sine uttalelser om å utrydde terrorister..
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Det gikk først rykter om eksplosjoner i London og avisene spekulerte i om det var strømnettet eller terror, og hvor mange det eksplosjoner det var før det ble bekreftet. Bush har kommet med sine uttalelser.

Ikke glem at folk trodde at det første flyet i WTC var en ulykke. Det tok tid da også før folk forstod hva som foregikk.
hanmannsann
Sitat av Calavera
Feil med strømnettet som gjorde at 7 vogner gikk til helvete? hmm.. Sier vel seg selv at det er terror når noe sånt skjer. Håper bare vi slipper å høre bush komme med sine uttalelser om å utrydde terrorister..
Vis hele sitatet...
Det skjedde vel ikkje hundre prosent synkront, og difor trudde dei nok kanskje dette heilt i starten etter første bomba..(slik eg har forstått det i hvertfall...)