Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8736
Er det noen som har enkle oppskrifter på å lett lage en vannbong(blubse) eller bonger som man kan lage av enkle husholdnings-utstyr?

Selv vet jeg en oppskrift: Vannbong av plastflaske.
Man trenger:
01. En halvliters plastflaske.
02. Lighter
03. 10cm vannslange
04. Lum som passer inn i tuten på vannslangen. (Lum kan stjeles fra vannkranen)
----------
#1 Man bruker lighteren til å smelte et hull ca. midt på plastflasken, hullet skal være litt mindre enn omkretsen til vannslangen, varm så dette hullet opp slik at man klarer å presse vannslangen inn. (Bruk en kniv eller lignende for å presse enden som er inni flasken ned i bunnen) Når dette er gjort, så skal det være helt tett rundt hullet.

#2 Man brenner et hull på ca. samme høyde som slangen står i, bare på baksiden av flasken. Slik at sjokken og hullet der slangen går inn står på motsatt side av hverandre. (På denne måten får man i seg mest røyk)

#3 Man fyller så flaska opp 1/4 med iskaldt vann. Isbiter anbefales. (Vannet og isbitene fukter og kjøler ned røyken slik at det blir behageligere å suge inn, tilsett gjerne sitron for smak

#4 Press lumet på plass (Dette kan kreve noe makt, men vannslager er sterke (Og, doh. lumet BØR være av metall, ellers kan du oppleve en ganske sær, stygg og farlig smak)

#5 Fyr på, sug inn, slipp sjokken, og trekk :-)
-------
Noe annet er jo den berkyktede Bøtta:
Du trenger:
01. 10L bøtte
02. 1 ¹/²-flaske.
03. Kniv/Sag
04. Sølvpapir.
05. Lighter
#1 Skjær av bunnen på flasken med en kniv eller en sag.

#2 Fyll bøtta med iskaldt vann

#3 Legg sølvpapiret til rette oppe i tuten på flasken, ta flasken HELT ned til den stopper (Tuten skal stikke over vannet).

#4 Fyll oppi med ønsket substans.

#5 Fyr på, og trekk flasken sakte opp. Den vil da fylles opp med røyk.

#6 Hold flasken helt i ro mens du tar bort sølvpapiret, plasser munnen over flasketuten, pust heeelt ut. Og press flasken nedover mens all røyken havner godt på plass i lungene.

http://www.everyonedoesit.co.uk/img/cannabis_information/bongs/bongs_diagrams_bucket_bong.jpg
Sist endret av colamannen; 3. juli 2005 kl. 19:06.
pipe.ikkevann
- tom dorull
- teip
- sølvpapir (fra kjøkken eller røykpakka)
- noe å røyke.


Lag et hull ca midt på dorullen (kniv eller rive) og deretter put sølvpapir nedi for å skape en brønn. Teip rundt for å tette og forsterke rullen. Suger foran og holder back. Funker fett og kan brennes etterpå.
Seth: hva er vitsen med å brenne den etterpå?? o.0
Er bare en enkel måte å kvitte seg med bevismaterialet på
MAn blir nok ikke helt kvitt det da:P He he.


Man må jo ikke ha vann i bongen da.

Kan bare gjøre sånn:

Utstyr:
aluminumsfolie
noe å røyke
kniv eller lighter, eller begge deler.



Lag to h7ull, et litt stort, omtrent som tommelen elns. En lite et på størrelse med en penn (egentlig same shit hvor store de er, nesten).

Så fyller du tuten med alufolie (med små hull i bånn så røyken kan komme inn i flaska.


Så har du en fiks ferdig plastflaskebong
jeg synes det blir sterkt og tørt med tørrflaske og greier derfor ikke å innhalere alt i ett trekk, som er mest effektivt?g


tips ang røykeutstyr (les første post først!):

en erstatning hvis du ikke finner vannslange, lum osv. ta en maglight med og plukk ut alt innhold, sett inn en rist på hodet til maggen å vips så har du ett lum som du slipper å feste til vannslangen. det finnes sikkert mange flere gode måter hvis man bruker fantasien.

har også en bedre erstatning på sølvpapiret til bøtta. finn en koppnøkkel 13 å sett nedi en rist. du skal lete lenge etter bedere hjemmelaget bøttelum.
Kjøp deg en maiser og dagens VG så fikser nok det seg Eller så kan du jo sage toppen av en flaske, stappe alm. papir rundt, stikke noen hull med en nål og vipps så har du ett lum.. Avis må man også bruke hvis man skal røyke av dette..
Eller du kan gå på Shangri la litt overenfor plata og kjøpe akkurat det du trenger.. Smil pent til dama i kassen så kansje du får med noe å røyke på til hjemturen=)

For de som ikke bor i oslo.. De sender over hele norge.. www.shangri-la.no
Eller, bare en god gammel maiser+colaflaske.
Lite som slår det egentlig.
Kom bare med en kreativ bong jeg. Den er dessuten bra til å stappe i lomma.

Hvis du mekker en sånn bong så er det low qual lissom.. Derfor er det kjekt å brenne den eller rive den i stikker.

Den første posten er fin å kunne Bra laga.
Sist endret av Seth; 6. juli 2005 kl. 04:49.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Først noen forord.

Denne bongen er det beste jeg noen gang har prøvd. Jeg blir mye fjernere enn jeg noen gang har blitt på vannbong, joint etc, og trenger mye mindre. Anbefales!

Man trenger ei lyspære, 1 bruskork, 2 tynne slanger (ca 5mm diam.) og litt teip.
Man skjærer av litt av bunnen på pæra der gjengene er. Fjern alt innholdet i pæra og vask den godt. Så lager du 2 hull i korken, et hull til hver slange. Så skrur man korken på gjengene og stapper nedi slangene. Teip for å sørge for at skiten er tett. Man legger en klump UTEN tobakk inni lyspæra og holder igjen slangene, holder lighter under pæra slik at hasjklumpen gir fra seg damp/røyk. Når pæra er full innhalerer man alt.

Se min fine illustrasjon her.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er en vaporizer Ahmed-.
Ahmed-: Den siste posten der er vel gjerne det som kalles en vaporizer. Jeg har lenge ville testet en slik.
Funker sånn at THC-oljen fordampes, og at man suger i seg kun THC
Men et tips, man bør bruke et minimum av 60W pære, da pærer ikke er uendelig motstandsdyktige mot ekstrem varme. Man riskerer at pæren sprenges.
100Wattspærer anbefales
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Tja.. en lyspære skal tåle opp i mot 400 grader før den blir deformert, men har opplevd en gang at lyspæra sprakk etter en del bruk. Anbefaler alle å prøve å røyke lyspære
Har ikke testet med hasj oppi enda, men vaporizer svei noe i hellsikken ved bruk av vanlig tobakk
En veldig artig pipe jeg har røykt noen ganger er "Shotgun". Krever ikke mye utstyr, eller mye "stæsj".

Utstyr:
Skalpell/skarp kniv
En 1,5 liters flaske.
Et stk stål/jernrør (feks fra en paraply) helst med omtrent samme bredde som en sigarett, slik at tuppen på denne passer perfekt inni jernrøret.
Tjall :-)


* Lag et lite hull i flasken som passer akkurat til jernrøret.

* Fyll flasken med vann slik at jernrøret kommer så vidt under vannoverflaten.

* Varm opp tjallen og knus den i "støvbiter" (nb: IKKE BLAND I TOBAKK).

*Ta ut stålrøret og dytt en sigarett 0,5-1cm inn i røret. Kapp av med skalpell slik at sigaretten blir sittende fast i tuppen av røret.

* Dytt den enden av stålrøret som har sigaretten inni, opp i den pulveriserte tjallen.

* Sett røret tilbake i flaska og kjeften over flaskeåpningen.

* Tenn på enden av stålrøret og sug forsiktig slik at flasken fyller seg med røyk, gjør dette noen sekunder, før du suger kraftig (noe som resulterer i at biten med sigaretten flyr igjennom røret og ned i flaska, og du får et heftig trekk (shotgun)!


Kan være artig å gjøre med lyset avskrudd da det kan se ut som en ildkule som farer ned i flaska. Er en genial måte å bli veldig fort fjern av veldig lite tjall :-)

Enjoy!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Til dere som vurderer å lage vaporizer ut ifra Ahmed-s eller en av de tidligere oppskriftene som er lagt ut på forumet: Det er viktig at du bruker en KLAR lyspære, ikke en med gråhvitt belegg på innsiden. Hvis den ikke er klar får du i deg mye annet dritt når du røyker. Hvis du ikke har tilgang til annet enn lyspærer med belegg er det viktig at du renser lyspæren innvendig, gjerne med salt eller sand som ristes rundt til belegget forsvinner.
Noen som vet hva jeg får i meg når jeg har vanlig tobakk nedi vaporizer? Svei, og jeg hosta å harka som faen etterpå..
Trådstarter
Sitat av bjerkreimruler
Noen som vet hva jeg får i meg når jeg har vanlig tobakk nedi vaporizer? Svei, og jeg hosta å harka som faen etterpå..
Vis hele sitatet...
Det var en svak beskrivelse.. :P
Menne, du skal jo ikke bruke tobakk på vaporizers..
bjerkreimruler: sikkert parfymen...
Trådstarter
Emnet var vel om det var noen som visste om en enkel måte å lage simple bonger av husholdningsutstyr som man kan tenke seg å ha på enten en hybel eller i ei lita leilighet. (Og hvis man er blakk eller ikke vil bruke penger på utstyr.)
▼ ... over en uke senere ... ▼
bare bruk fantasien.

en litt annen ting. Er det noen som har tenkt på den feeeeete bongen man kan lage av litt stuff fra natufragsalen på skolen eller?
Tror de fleste har det
Dark: Jeg vil tro at en Erlendmeyerkolbe vil fungere ypperlig til slikt et formål.

Men, man kan jo bygge videre, og ha kansje ti sammenkoblete Erlendmeyerkolber med vann i. Gøy å lage i hodet, sikkert dårlig praktisk.

Til dere som vil prøve: Husk å rengjøre utstyret skikkelig før dere prøver, for dere kan få mang en ubehagelig averraskelse hvis dere bruker brukt utstyr og det ligger rester fra et eller annet skummelt forsøk igjen i utstyret. Aller helst burde ikke utstyret ha blitt brukt før hvis man bruker det til et slikt formål.
He he. Jeg smiler litt for meg selv når jeg tenker på akkurat det der.

HAr sett filmer med dumme folk (som Mr. Bean) som ser et stort bord med masse kolber, slanger, reagensrør og stasj. Alt er fylt med fargede vesker og greier. Tenk å laget en gigabong av et helt sånt "setup".
er ganske trøtt nå, så har ikke fått med meg om denne versionen er nevt tidligere, men shit heller, i give it a try

Du trenger:
1,5 l Flaske
10 cm Hageslange
Rist fra en vannkran/Alu Folie
Ligther
Noe å røyke

Slik gjør du det:
Brenner ett hull litt under midtpå flaska som er akkurat stort nokk til hageslange biten.
Stapper hageslange biten inn
Setter Rista/alu folien på toppen av hageslange biten og fester det(Bruker du alu folie må du lage små hull i den med en nål etc.)
Så brenner du ett hull som er ca stort nokk til tommelen din, dette er choken

Fyller vann til det er akkurat over hageslange biten som er på insiden av flaska.
Setter tobakk/tjall whatever på toppen av hageslangebiten oppå rista/alu folien, setter tommelen over choken, tenner på, fyller flaska med røyk, slipper choken og trekker, gjenta til det ikke er mere å røyke!

For de som ikke skjønner det; Du trekker inn igjennom tuten
Sist endret av Planken; 27. juli 2005 kl. 03:36.
Trådstarter
Vel, den først posten tok for seg akkurat denne typen bong :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av bjerkreimruler
Har ikke testet med hasj oppi enda, men vaporizer svei noe i hellsikken ved bruk av vanlig tobakk
Vis hele sitatet...
Hehe, en vaporizer er en ting som er lagd for at folk skal slippe å bruke tobakk. Hvis man har bare tobakk i, så vil du nok oppleve smerter i halsen og lungene.. :P

Man skal visstnok hoste med bare hasj også, men det går kjapt over så snart rusen kicker inn
vi skulle lage en vannis en gang, men fant ut at vi mangla både slange og anstendig brønn. derimot hadde vi forbanna mye snø. så vi gjorde så her: brant brønnhull på flaska, og fylte med snø til litt over hullet. tok en penn eller en finger eller huskerdapokker og gravde en gang fra hullet gjennom snøen, og mekka foliebrønn på tuten. vi hadde bare drittkeef den kvelden, som vi i tillegg hadde røyka på i noen dager, men ikke pokker om vi klarte å reise oss på to timer. satt og hørte på masse dritt på p1, og jeg tror samtlige av sangene som ble spilt den kvelden er blant favorittene mine nå.
et lite utdrag så dere skal skjønne hvor bad denne bongen funka:
dde - e6
sheena easton - for your eyes only
city boy - what a night

og for de som ikke har testa å ha snø i kjeften mens man shotter joint, gjør det! man kan trekke farlig mye uten å kjenne smaken engang. damn, og alle frostisene vi har mekka, vannis er ikke det samme uten tropisk nektar og isbiter. gamle dager ass, det var bra.
trekkspill også! man kan sikkert få kjøpt det på de fleste headshops, eller man kan bare mekke bong av en sjokomelk kartong, og klemme den sammen når man har trukket den full.
lyspærevaporizeren har jeg faktisk aldri fått somla meg til å teste ut, men hørt den var fullstendig killer, også er det jo noen hakk sunnere også da.
Sitat av bjerkreimruler
Noen som vet hva jeg får i meg når jeg har vanlig tobakk nedi vaporizer? Svei, og jeg hosta å harka som faen etterpå..
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden røka du bare tobakk i en vaporizer?
mulighetene er endeløse..

har du noe stort eller lite som er hult med 1-3 hull på så er det bong potensial i det..


har selv lagd mange fantasifulle varianter i nød og for moro skyld