Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1035
Boxen min står på en sdsl linje, og har bare èn ip. Den ip'en tar automatisk navnet c138XX.catch.sdsl.no når jeg logger meg på irc etc. via den. Jeg har domene som peker mot ip'en dens, hvordan skifter jeg slik at boxen tar navnet mittdomene.com istedenfor?
Testet http://domenen.din.com i det hele tatt? hm, viss ikke, prøv å fyr inn i /etc/hosts, eller se litt på www.linuxnorge.com, tror de skal ha en dns howto, eller gjerne www.linuxdoc.org. (anebefaler linuxdoc.org over linuxnorge, though). dns`n er?
Vel, sonny boy. Sdsl catch domenet(c138XX.catch.sdsl.no) er nok registrert DNS altså du kan ikke sette opp vhost Har samme problemet med Avidi linja mi.
Du må nok få ISP'en din til å sette opp reverse DNS mot ditt domenet eller din egen DNS server..

Vet ikke hvordan sdsl-folka er med dette, men nextgentel er veldig kule..
Ja, men de fleste tilbydere tar seg ikke bryet.