Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 593
Måtte bare få frem at det faktisk finnes en del bra cover versjoner av låter der ute også. Selvsagt er det viktig at cover'n er fetere, bedre, eller sprøere enn orginalen. For å nevne noen (eventuelt en, dette vet jeg ikke enda iogmed at jeg ikke er noe fan av å trykke på den "fjern det du har skrevet" knappen etter at jeg har skrevet noe. Allerede skrevet, allerede uredigert. Det står skrevet iallefall)

hmmm...
Jimi Hendrix sin cover av Bob Dylan sin "All along the watchtower" (watchtower er et jævlig merkelig stavet ord. ser jo helt mongo ut) sparker Dylan sin versjon langt ned i støvlene, selv om orginalen er jævlig bra den og...

Åh! Også hørte jeg også en sykt fet cover av Joleen (Dolly Parton?) på radioen i går. En svenske som virket som om han hadde hatt en hard oppvekst med mye heroin og tullball. kanskje ikke heroin, men hvertfal så hadde han punketert et sykkelhjul en gang i tiden...

Blackmail har gjort en strålende cover versjon av Nick Drake's Parasite, men orginalen er nok bedre.

Kommer nok ikke på flere i farten, det går litt for fort noen ganger, har trykket på "fjern de gamle tingene som allerede står skrevet, og antageligvis står skrevet for en grunn" knappen opptil flere ganger allerede, og der gjorde jeg det igjen. Men alikevel mener jeg at den hvertfal ikke bør missbrukes, eller overbrukes. Overdose er farlig uansett hva man snakker om...

Tror Acid mothers temple covret en bit fra "Bendikk og..." på sin siste konsert i oslo, men dette er fra veldig usikkre kilder.

---Motherfucker er en fet låt om man ser bort ifra teksten, beaten og melodiene og slikt---

"sett deg til rette
for vi skal få på tette"
Måtte bare skrive ned et eksempel her. "Aerosmith - walk this way" ble jo sinnsykt mye bedre når de laget "Aerosmith vs. Run DMC - walk this way"
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Jimi Hendrix sin cover av Bob Dylan sin "All along the watchtower" (watchtower er et jævlig merkelig stavet ord. ser jo helt mongo ut) sparker Dylan sin versjon langt ned i støvlene, selv om orginalen er jævlig bra den og...
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant. Men, skal ikke forakte originalen heller
hehe, "watchtower" er et rart ord... vært litt hard på purple haze'n i det siste eller?
Opprinnelig postet av atomet
hehe, "watchtower" er et rart ord... vært litt hard på purple haze'n i det siste eller?
Vis hele sitatet...
nei nei, har ikkeno med det å gjøre, watchtower er et rart ord!



selv om orginalen er jævlig bra den og...
Vis hele sitatet...
Er da ikke å forakte orginalen vel

Emerson Lake & Palmer har en fet versjon av "Blue Rondo A La Turk"

er det ingen som kommer på noen flere ? hm mmmm mmmm