Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1607
Vurderer å ta MCSE sertifisering som webstudent hos Noroff, lurer på om noen her som har denne sertifiseringa. Er kurset vanskelig?? Hvordan blir jobbmulighetene?? Vill det lønne seg å ta kurset som webstudent eller klasseromsbasert? Har tidligere tatt Nettverk og System admin ved Noroff og Cisco kandidat ved IT-Akademiet..
Det virker som du har relevant utdanning til å gå ut i jobb. Finn en jobb som du vil ha så betaler arbeidsplassen for de sertifiseringene du trenger, ikke waste penger på enkle sertifiseringer du ikke får bruk for!
Jeg jobber fortiden på Dell Support i københavn, men dem vill ikke betale for noen sertifisering.Og jobben er noe dritt!

Irriterende att det skal være så vanskelig å få jobb innen IT i norge
Etter det jeg erfarer er IT markedet i oppsving nå. Møt opp personlig på en arbeidsplass og si du er intressert, hva du kan og hvordan du kan bidra til at bedriften skal vokse.
MCSE er EN sertifisering med MANGE examener. (9 stk)

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/

Du trenger ikke å gå kurs, det holder og bare ta examener.
Disse tas på MS godkjente steder og koster fra 1500-2500 pr examen. (Hvis du ikke klarer og få disse gjennom jobb eller skole)

Vanskelig? Vel det kommer ann på hvor mye du kan fra før av. Er du en script kiddie så kan dette virke vanskelig,
Har du derimot en inngående forståelse av data og da spesielt operativsystemer og nettverk (høgskole nivå), så blir det lettere. Da blir det stort sett å lære windows måten av det du kan fra før.

Jobbmuligheter: Vel la oss si det på denne måten. hvis du kommer rett ut av skolen med en MCSE så teller den NOE men ikke veldig mye. Den vil aldri erstatte en høyskole eller universitet.

Har du relevant Windows praksis i kombinasjon med en MCSE så er saken noe helt annet. Da har du ikke bare en sertifisering, men også en forståelse av faget.

Alle kan lære seg og klikke på de riktkige plassene på en sertifiserings examen, men ikke alle kan benytte den kunskapen i en jobb situasjon.

Men for all del. Ta MCSE serifiseringen. Du vil uansett kunne mer Windows etterpå. Og det er jo det som teller..... ???

Håper dette var til hjelp.
Takk Nix!

Dette hjalp litt..Er da veldig unødvendig å ta ett årsbasert kurs til 50k, når jeg heller kan kjøpe boka og ta individuelle examen.
Det var en lang diskusjon (som altid) @ slasgdot.org om hvor mye sertifiseringer er verdt. Se om du kan lese noe fornuftig der.
Til hver eksamen er det en tilhørende bok fra microsoft og andre forleggere.
Eller du finner ut hvilken kode de forskjellige eksamener har feks:
"Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment"
Kode: 70-290

Også søker du på din favoritt P2P tjeneste (ShareAZA, KaZaA osv) og vipps så har du din egene personlige kopi av alle bøkene du trenger.

Bare et lite tips.
Jeg har pratet med for mange MCSE'er som egentlig ikke har annen peil en AKKURAT det som står i bøkene, og hvordan ta MCSE exsamener. (jada, du kommer til å skjønne systemet etterhvert)
Et jobb intervju vil nesten uten unntak sile vekk disse, du må faktisk vise en forståelse av, ikke bare hvordan, men også hvorfor i windows verdenen.
Forståelsen er ikke noe problem, har jobbet såpass lenge med Windows og datamaskiner att forsåelsen er grei..Trenger bare dokumentasjon på mine kunnskaper
Hmmmm. Jammen da er jo alt greit da....... :-)
Drar oppigjen denne tråden jeg, lurer på om noen har measure up test exams for Exam 70-270: Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional, eventullelt andre MCSE test exams..Har søkt lit på emule, men finner lite med test examener
Hvis du skal ta 70-270 kan jeg anbefale Transcender testene . Har ett par ebooks og testspørsmål hvis du trenger . Anbefaler spesielt Testking Q and A ,Fravo og Transcender da det er de samme spørsmålene som kommer på sertifiseringen . Send meg en PM hvis du trenger noen av disse

ACTUALTESTS.MICROSOFT.070-270.EXAMCHEATSHEET.V9.30.04-JGT
ACTUALTESTS.MICROSOFT.070.270.EXAMCHEATSHEET.V8.05.04-JGT
FRAVO.MICROSOFT.070-270.EXAM.Q.AND.A.V3.0-DDU
Sybex.MCSA.MCSE.Windows.Xp.Professional.Fast.Pass.Sep.2004.e Book-DDU
TESTKING.MICROSOFT.070-270.EXAM.Q.AND.A.V12.0-DDU
procert60_electronic.exe Transcender
▼ ... noen måneder senere ... ▼
heihei,
jeg skulle gjerne hatt transcender 70-270 og 70-272. har sendt PM til sth, men har ikke fått svar.

edit: fikk svar og 70-270 er i boks. trenger fortsatt 70-272.
Sist endret av banan2; 9. februar 2005 kl. 20:29.