Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6024
Noen som veit om ei side der man kan bygge en bærbar pc helt fra begynnelsen? , der man må velge ut alle delene og ikke bare påbygging
Tror det kan bli litt vel vanskelig å få alt til å passe sammen i den meget begrensede plassen. Har aldri hørt noe om at det går, men det er sikkert ikke umulig.
Det er en del vanskeligere å få tak i billige deler i bærbare pcer f.eks hovedkort. Leter du etter en side hvor det står hvordan man skal bygge en pc må du ha gode bakgrunnskunnskaper, med mindre du skal kjøpe akkurat de samme delene som de bruker i en evt walkthrough.

Men for all del, de som klarer slikt er i hvert fall i mine øye veldig flinke, ettersom det dreier seg om veldig små detaljer.

Lykke til alle fall, har desverre ingen link.
SD
dette kan googles! må det være på norsk? eller takler du engelsk og?
Jeg veit om en norsk webshop hvor dem selger aopen 1557 med bare hovedkort, men jeg husker ikke linken. Skal se om jeg finner den.

EDIT: På www.it24.no sin nettbutikk kan man kjøpe deler og på www.psdata.no har de en sånn pc-bygger for notebooks. Verdt en titt?
Sist endret av xcv; 16. august 2004 kl. 13:49.
http://bruktmarked.barbara.no/marked...=&session_key=

her finner du brukte komponenter til laptoper om det er til noe hjelp.
På psdata kan du kjøpe barebook (bærebar pc med bare hk og skjermkort)
Trådstarter
18 0
Det jeg tenkte på var ikke å bygge den selv her hjemme da...mer som å velge hvilke deler som skulle være i så ble den bygd der jeg bestiller det...
I en laptop er det, såvidt jeg har skjønt mye viktigere at deler passer sammen enn det er i en desktop. Derfor tviler jeg sterkt på at det finnes noen steder hvor du velger helt fritt i deler.

offopic:
hvorfor er det så viktig for deg å velge alle deler selv? Bare nysgjerrig
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg tror det han mener ikke er å velge fritt i deler, men velge speccen. Dvs hvor mye ram, størrelse harddisk osv.

www.dell.no driver jo slikt, der kan du velge spec på maskinen din, til en viss grad.
Trådstarter
18 0
Trond: grunnen til det er vel bare for å tilfredstille behovene mine hehe
PSdata/it24/dell/zepto/ osv osv.
1557 barebook feks.

da kan du sette sammen ram, minne,hd og cpu selv, og de kan montere den for deg eller du gjør det selv..
Henger meg på her, leter selv etter et skjermkort til lappisen min, en 2,8ghz, 512 mb ram og et forbanna 32mb grafikk-kort.

Må nok ha meg noe med minimum 64mb på.. et radeon hadde vært kos, de forbanna toshiba folka har jo absolutt ikke peiling på dette.

ATI MOBILITY RADEON 9700 128MB er vel det jeg ønsker, noen som vet hvor de selger dette til laptopper?
Sist endret av zpn*; 16. august 2004 kl. 16:05.
Du fnner ingenting som tilfredstiller behovene dine? Fortell oss hva du skal ha, så kanskje noen kan hjelpe deg med å finne en passende
Netshop har en Bærbar-versjon av PC-bygger, om det var det du tenkte på.