Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1024
Kom nettopp hjem fra gratiskonserten i stavanger, og en egentlig orgasmisk opplevelse! Kjøpte Ompa til du dør for to år siden og har vært en STOOOR fan av 6manns-orkesteret siden. Dette var første min første konsert av omparockerne, og forhåpentligvis ikke den siste: Denne konserten toppte seg gang på gang av slagere som "Kontroll på kontinentet", "Di grind" og "Dr. Mowinckel" før den avsluttet spektakulært med "The Gipsy Finale": "Sigøynerblod", "Bak et Halleluja" og ikke minst "Resistansen". (Ja, jeg savnet 170 men spinningen gikk opp i vinningen)

For meg var dette en klar 6er på terningen - og JA jeg synes Kaizers er verdens beste band for tiden!! (yes, jeg liker subjektivitet!)


Det jeg egentlig lurer på er hvor mange andre NFFere som var i vågen ikvell og hva dere syntes om konserten? Selv sitter jeg her igjen med Kaizers Orchestra t-skjorte og en penpen poster!
Sist endret av Jarne; 10. august 2004 kl. 10:25.
Jeg tenkte å gå der, men gadd ikke alikevel..
Hørtes verd ut å gå.. men men..
Ååå! Jeg vil på Kaizers-konsert igjen! De har så evig fet scene-show! De rocker til de dør
HUsker gratis konserten i bergen for et år siden eller noe! var så jææævlig kult.. vi sto på gratis delen da, skrek 170 til vi ikke hadde stemme igjen, heldigvis spilte de den da..vi tok helt av!!
De har iallefall hatt det travelt. De var på Skanderborg festival (www.smukfest.dk) i Danmark og holdt konsert på søndag. Så dem ikke selv om jeg var på festivalen. Jeg ikke akkurat er deres største fan for å si det på en fin måte:P
<reklame> Ellers en suveren festival som er meget godt organisert </reklame>
Jarne's Avatar
Trådstarter
hehe... kom i kontakt med Rune Mink Kaizer en liten halvtime etter konsertslutt. I mellomtiden hadde jeg og en kamerat kjøpt smågodt som vi spurte han om han ville ha. Det sa han ja takk til, men å svare på hvorfor 170 ikke dukket opp - ville han ikke kommentere.
Regner da nesten med at det er fordi de har spillt den sangen på omtrent samtlige konserter veldig lenge, og er kanskje både lei og interressert i å ikke bare bli assosiert med èn sang - selv om det egentlig ikke er noe fare for det!
morra mi kjenner morra til vokalisten i kaizers, så jeg har prata endel med ham.. "juhuuu!"

neh, jeg er ikke så begeistret for kaizers. men litt moro at lokalkjente gjør det bra.
Sant det ozon! Alltid fett med litt suksess i hjemtraktene! Men det er lenge siden jeg har hørt noe om Kaizers........vet noen hva de har holdt på med? Albuminnspilling? Turnè?
Jarne's Avatar
Trådstarter
De har vært på turnè i to eller tre år nå, helst i utlandet med noen snarturer hjem. Albuminnspillingen tar sted vårparten 2005 og er sikkert i hyllene den sommeren.
Merkelig at du ikke har hørt noe fra dem på lenge, for de har nemlig vært mye i både lokal og nasjonale aviser, og det er ikke så veldig lenge siden NRK viste tourdokumentar av dem.
Du kan jo lese endel stoff både om deres framtidsplaner og om konserten i Stavanger nettopp på kaizers.no
Sist endret av Jarne; 12. august 2004 kl. 10:39.
Var på konserten, elsket den!
Har digget dei lenge, har ventet lenge på ein konsert.
Var første gang eg høyrde dei live, og dei infridde alle forventninger. Sto heilt framme i "moshpiten", om det kan kalles det. Var få folk som tok av, har kanskje noko med at me var ute, og at det var gratis konsert. Det samler tross alt mange folk som til vanlig ikkje gått.
Når det gjelder sang valget, så synst eg dei burde satset meir på dei kjente og kjære sangene frå albuma, ikkje ep-sanger og slikt. Sang med på dei fleste, kjipt å bare stå der under dei ukjende sangene.
I det store og det heile: Det tok av til tusen!
Jarne's Avatar
Trådstarter
ja, enig i det - den første sangen (fikk aldri med meg hva den het) og mann mot mann, kunne jeg ikke. Heller ikke medisin&psykaitri, men når de presenterer en ny sang kan en ikke forvente det...
Når jeg tenker meg om var jo sigøynerblod også, men den er jo endel av "The Gipsy Finale", som er en fantastisk tøff måte å avslutte på!