Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 642
Heisan!
Noen venner av meg skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger på et par av sangene fra den første "konserten" deres.
Link: http://home.no/lilleblaa
Du er min venn
niigu's Avatar
Hmm..

- Ikke min smak!
- Ble stressa av denne musikken!
- To vokalister = Bad! En kan være med på å høyne toner (backupsinger).
- Vokalister synger for Norskt, i tillegg synger dem for "sløvt".
- Trommisen har for stor rolle.
Negativt;

- Dårlig samspil
- Dårlig (tidvis elendig!) vokal
- Lær å snakke engelsk før man prøver å synge det! (ja, for dårlig uttale)

Positivt;

- Musikk som "svinger"
- Antagelig veldig mye fetere live enn på opptak...
Samspillet var ikke akkuratt noe å skryte av, vokalen gjorde til tider vondt i øra og bassen skjedde det noe rart med..

Men sangen kunne vært fengende, hvis musikerene hadde kunnet spille sine instrumenter litt bedre.
Dette er sikkert deres første scene "performance" og det er ikke dårligt med ikke bra heller. Dere skulle ha fremført sangen forran noen som kunne ha gitt dere litt feedback sån at dere var enda bedre forbredt på sceenen.
Dette var faktisk fælt å høre på. Hørte 20 sek av den første sangen.

Ingen sammspill whatsoever nesten. Trommisen spilte jo helt ute av takt, noe som gjør at ingenting passer sammen.

Vokalisten sang i forskjellig volum, altså av og til veldig lavt og av og til veldig høyt. Og kunne ikke engelsk. Og sang stemmen var ikke serlig pen heller.

Sterk kritikk kansje, og sorry vist det er du som synger :P men det var det jeg hørte.

Øv mye mere på det dere skal spille før dere spiller det inn, sørg for at vokalisten synger i samme volum heile tia, ikke ..tsk TsK TSKtsk.. lissom. eller han kan jo selvfølgelig øke volumet på stemmen dersom det er meningen, men tviler på dette var tilfelle her.
Trommisen må øve mye mere på trommer. Det er somsagt han som styrer bandets takt
Var ikke så galt detta, Eldrebølgen sangen var ok, litt utydelig gitarlyd, jeg syns det var litt for mye tone i basslyden, bra at de korer også
Hva som skjedde i låt nr 2, Empty your pocket.., stoppet midt i låta... det kan jo skje alle, samme lydbilde her.
Stå på, men varier litt mer på låtene, ikke bruk det samma ompa kompet i alle låtene, det holder med det ene.

Lyden på opptaket, er vel litt avhengig av hva slags utstyr og hvordan ampene er mikket opp.
Sist endret av heyJulius; 20. juni 2004 kl. 23:05.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Tangaalf

Sterk kritikk kansje, og sorry vist det er du som synger :P men det var det jeg hørte.
Vis hele sitatet...
Er ikke meg som synger nei Er noen venner av meg. Til deres forsvar så kan man si at de har blitt mye bedre etter dette, de har faktisk vunnet noen konkuranser og slikt. Og teknikeren som styrte lyden var ikke den aller beste. Men kjempefint at dere begrunner og kommer med konstruktiv kritikk. Keep it comin'
Vet ingenting
Vokalisten må jeg si var fæl å høre på. No offence da, men øv litt mer og spill litt mer sammen, så dere får samspill i sangene deres, blir det bedre.

Lykke til!
Trådstarter
Opprinnelig postet av heyJulius
[B
Hva som skjedde i låt nr 2, Empty your pocket.., stoppet midt i låta... det kan jo skje alle, samme lydbilde her.
[/b]
Vis hele sitatet...
Det var meningen Var en sånn live-morro ting de putta inn. Hvis du skrur opp lyden litt så hører du at det.
Tja.
Hva skal jeg si.
Var ikke veldig imponert!

Vokalisten burde ta noen engelsk timer!

Mens trommisen burde gå på en eller annen skole å lære seg trommer!
Dette var jo direkte falskt! Trommis holder altfor stor driv i forhold til resten, gitarene høres knapt, den mannlige vokalen hadde helt forferdelig uttale og om mulig enda verre stemme, den kvinnelige vokalen var til tider utrolig sløv.

Høres ut som om et par venner uten noen særlig musikalsk interesse har gått sammen, og hevet seg foran publikum altfor tidlig.

Ps. Hun kvinnen som synger minner meg litt om hun som alltid skal synge duett med "de store" på XLTV