Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3707
Hey Freaks!

Har vært ute å sykle noen år nå og trenger og freshe meg opp utseendemessig.
(Rus-delen gjøres det såklart også noe med)

Har desverre litt dårlig peiling på klær og merkeklær, men er ute etter en fresh look.

Er en mann på 20år og tenker Ta turen til Oslo, men ALT er mulig og et potensielt alternativ. Om det så er i Bergen elller utlandet.

Kom gjerne med forslag!
Hva ville DU brukt 50.000kr i klær på om du hadde muligheten?
Ikke nytt. Gå på finn.no og og det ligger ut for 1/3 av nypris spør om en 1/5 del eller mer samme faen hvor fint det ser ut med mindre en sykt sexy dame har vært i eie av klærne.
Sist endret av Tynnedekk; 10. juni 2024 kl. 17:01.
DMT hoodie
Revelution Race bukser og utetøy, eneste eg har brukt dei siste 5 åra. Fantastiske bukser til både fritid og jobb
Kan dele et par stiler jeg anser som normale for en i tyveårene.

https://www.zalando.no/outfits/2dJFaUkzTuu/

Alternativt om sort er mer ens stil:

https://www.zalando.no/yourturn-unis...100yq-q11.html

Rev Race Turbukser eller andre turbukser kan erstatte jeans i de fleste stiler.
Definer "fresh look".
Litt ugunstig å sende deg på Follestad eller Ferner Jacobsen om du ikke digger stilen for å si det sånn.
Jeg ville kjøpt 10 stk hvite tskjorter fra Temu og et par ola bukser fra hh. Så kan du bruke pengene på reise. Eller 50k på svart
Trådstarter
Trenger forslag til butikker og lokasjoner!

Typ "Style look" -men ikke overdrevent og "sossete". Jeans osv er all good, føler det går med alt. Kan også tenke litt sommer-retning samtidig, men gjerne begge deler.

Altså det er bare å spy ut navn på forskjellige butikker og forslag så søker jeg det opp og sjekker!

Tenkte å dra innover til Oslo i løpet av denne uka, evt ta en natt på hotell for å handle dagen ettterpå også.

Prøver å få mest mulig ut av turen så setter jævlig stor pris på alle forslag!!
Sist endret av Salvia10; 10. juni 2024 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
50k på klær er veldig mye klær om du ikke handler det aller dyreste. Follestad har en del ordentlige klær i outlet på nettbutikken. Om du vil freshe deg opp så kan du jo vurdere noe hudpleieprodukter, en god parfyme og kanskje ei klokke i tillegg.
Ikke kjøp klokke for 30-40k ser bare rart ut. Skal man først gå med ei ei klokke bruk 200k+++ om du er suksessfull. Ser helt helt føkka ut å gå med ei dyr klokke for 200k+ om man ikke har en over middels bra jobb 600k++++.
Trådstarter
Satt et høyt tak på 50K, og ikke er jeg en del av den økonomiske ELITEN.

Men jeg har såpass lite klær at vi må se for oss at vi skal lage et helt nytt garderobe for en med 0 klær. Altså trenger jeg ALT. Kan kjøpe Jeans til 1000kr/stk om det er tilfellet, men planen er å prøve samtidig balansere det med at jeg får kjøpt meg en god del plagg
Sist endret av Salvia10; 10. juni 2024 kl. 21:19. Grunn: Økonomisk skrivefeil rettet
Kjør full Fred Perry.
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Satt et høyt tak på 50K, og ikke er jeg en del av den økonomiske ELITEN.

Men jeg har såpass lite klær at vi må se for oss at vi skal lage et helt nytt garderobe for en med 0 klær. Altså trenger jeg ALT. Kan kjøpe Jeans til 1000kr/stk om det er tilfellet, men planen er å prøve samtidig balansere det med at jeg får kjøpt meg en god del plagg
Vis hele sitatet...
Masse fine klær av ok kvalitet og få kjøpt på Cubus-H&M kjøper du klær for 4-5 tusen der så burde du ha nok klær for en god stund
Yme, hunting lodge, carlings og zara er noen gode plasser å starte
Trådstarter
Sitat av SofaGrisen Vis innlegg
Yme, hunting lodge, carlings og zara er noen gode plasser å starte
Vis hele sitatet...
Gode forslag! Har du flere??
Du bør kjøpe en svart dress, gode pensko, skjorte, og slips. Den kan brukes i alle festlige og høytidelige anledninger. Også er det ingen vei rundt om at vi alle må i begravelser, hvor det bare er svart som gjelder. Kanskje en lys blazer for mindre formelle ting.
Dressmann er sikkert mer enn braa nok, er jo ikke så ofte man bruker finklær.
Finn en dame på tinder som har peiling. Skriv du har 50 000 å shoppe for og vil freshe opp stilen. Ikke no mer
Trådstarter
Tenker klær til hverdagen. De må ikke være alt for formelt. Går ikke i dress vær dag, men trenger forslag til butikker
Hadde bestilt masse fra Unknown London, noen Nike dunks, gjerne panda. Også noen basic jeans/hoodies fra Junkyard. Samt noe lin bukser og skjorter til sommeren, kanskje noen loafers som sko.
50k er kanskje litt drøyt budsjett tho? Med mindre du skal gå full Orten Sverige stil
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hva hadde jeg gjort? Kjøpt en romslig svart olabukse og brukt resten på svarte adidas jakker og bukser. Fargen er fresh ganske lenge xD
Sist endret av Bothrops; 10. juni 2024 kl. 23:50.
Trådstarter
ikke tenk på pengene!
Det ordner seg…

Trenger bare forslag til butikker i oslo
Må det være i Oslo eller kan Oslo fashion outlet i Vestby være aktuelt?

Tror du kan finne en del der, da det er en del bra butikker på et lite område. Boss, hillfiger, puma etc. Sjekk nettsiden.

Tar ca 30-40 min fra Oslo med bil, sikkert det dobbelte med kollektivt.
Har ikke peiling på hva som er inn og liker ikke trender. Så mitt tips er å sjekke ut uff eller liknende butikker og bare se om det er noe du liker der.

Husk bra sko! Ser alt for mange som går med ræva sko. Disse kan også bli funnet på retro/vintage/uff butikk om du er heldig

Og ville satt inn resterende penger på et indeksfond som passer livssyn, risikovillighet og som har lav kurtasje (prisen man betaler for fondet).
Sist endret av iiconanii; 11. juni 2024 kl. 01:01. Grunn: Skriveleif
Trenger forslag til butikker og lokasjoner!

Typ "Style look" -men ikke overdrevent og "sossete". Jeans osv er all good, føler det går med alt. Kan også tenke litt sommer-retning samtidig, men gjerne begge deler.

Altså det er bare å spy ut navn på forskjellige butikker og forslag så søker jeg det opp og sjekker!

Tenkte å dra innover til Oslo i løpet av denne uka, evt ta en natt på hotell for å handle dagen ettterpå også.

Prøver å få mest mulig ut av turen så setter jævlig stor pris på alle forslag!!
Vis hele sitatet...
Dra til Zara, Carlings eller Volt og si de samme tingene til en person som jobber
Gode forslag! Har du flere??
Vis hele sitatet...
Ikke handlet så mye i oslo før men steen og strøm har mye bra merker. Holzweiler butikken er nice. blue tomato, nike butikken, session og stress. Kjøp deg noen fete tskjorter, noen bukser å noen gensere som alle passer litt sammen sånn at du får flere outfits. Dra innom gullfunn eller bjørklund å kjøp deg noen billige ringer til 3-500kr i stål og kanskje et smykke. Kan også kjøpe en caps eller beanie vist det er noe for deg. og selvfølgelig et parr sko eller to som passer til det meste av klær du har kjøpt. Tror du kommer til å få en ganske bra stil. Lykke til
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Ikke kjøp klokke for 30-40k ser bare rart ut. Skal man først gå med ei ei klokke bruk 200k+++ om du er suksessfull. Ser helt helt føkka ut å gå med ei dyr klokke for 200k+ om man ikke har en over middels bra jobb 600k++++.
Vis hele sitatet...
Wtf får jo freshe klokker i alle prisklasser. Er det noe som er teit så er det å bry seg om hvordan andre bruker penga sine. Selv har jeg en klokke til 10k og hadde en til 5k som jeg mistet og jeg har ikke jobb engang. Tjente riktignok litt over 600k på det tidspunktet jeg kjøpte klokkene. Like dumt å blåse pengene på en premium bil i mine øyne.
Synes det er synd at du må spørre andre, hvordan du skal freshe deg opp.

Spør du en gother får du ett svar, spør du en skater, et annet.

Spør du en som tar solarium, redd tanlines og må sminke seg for å fremheve kinnbein for å tørre å gå ut døren.. vet ikke hva man får da.

Men hva om du spør deg selv?

Der finner du det beste svaret.

Vil bare legge til; hva om man spør Mahatma Ghandi?
Sist endret av Naturgrønn; 11. juni 2024 kl. 06:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Wtf får jo freshe klokker i alle prisklasser. Er det noe som er teit så er det å bry seg om hvordan andre bruker penga sine. Selv har jeg en klokke til 10k og hadde en til 5k som jeg mistet og jeg har ikke jobb engang. Tjente riktignok litt over 600k på det tidspunktet jeg kjøpte klokkene. Like dumt å blåse pengene på en premium bil i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Klokker i den prisklassen holder gjerne på verdien eller stiger, en bil er bare tap.
Jeg ville ikke kjøpt alle klærne på en gang. Kanskje du finner ut at den stilen du valgte ikke er helt deg allikevel, eller at du vil ha litt variasjon. Da er det dumt å ha et helt skap fullt av slike klær. Dessuten trenger du høstklær og vinterklær etter hvert. Greit å ha litt penger til overs når den tid kommer.
Trådstarter
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Jeg ville ikke kjøpt alle klærne på en gang. Kanskje du finner ut at den stilen du valgte ikke er helt deg allikevel, eller at du vil ha litt variasjon. Da er det dumt å ha et helt skap fullt av slike klær. Dessuten trenger du høstklær og vinterklær etter hvert. Greit å ha litt penger til overs når den tid kommer.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, men det kommer flere muligheter til å kjøpe klær også. Trenger ikke henge seg opp i summen.
Trenger bare forslag jeg!
First and foremost - all white nike’s high’s. Et par stykker helst.

Også ville jeg kjøpt bukse og overdeler som koster mye bare for 1 plagg. Si sånn 10-15k bare på en digg jakke som du har for resten av livet nesten

Fuck H&M.
Sist endret av HallaKompis; 11. juni 2024 kl. 13:26.
Anbefaler å kjøpe alt du trenger av basisklær, som boxer, sokker, tskjorter osv på nett, fra zalando feks. Mye, mye billigere på nett, og en svart eller hvit tskjorte er liksom en tskjorte nesten uansett merke. Filtrer søket på multipack. Og så bruker du heller tid og penger på enkelte plagg, som bukser eller jakke osv som du virkelig føler deg digg i. Jeg hater å shoppe, gidder ikke bruke tid på det. Men noen store kjøpesentre tilbyr personlig shopper, og det kan være en idé. Da får du en som er lommekjent i butikkene, og som er profesjonell. Sjekk tilknytning til butikk, så du ikke bare blir styrt til butikken hun eller han har avtaler med, uavhengig av dine ønsker og preferanser.
Stockholm stil
Kjøp kvalitet sko, selv bruker jeg Ecco
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jada en får sikkert masse fine klokker som ikke er luksusmerker. Inntrykket mitt er at de ordentlig dyre klokkene 200k++ ikke taper seg så mye i verdi som klokker som koster 10-30k. Men mulig jeg tar feil. Å blåse 300-400k på bil er mye dummere enn å kjøpe ei dyr klokke. På 4 år er kanskje en bil som i dag koster 400k, verdt 200k. Jeg ville aldri kjøpt en bil for 400k, med mindre jeg ikke brydde meg om å kaste ut 50k i året, og de færreste er så rike.
Hadde jeg kjøpt en klokke til 200k hadde jeg brukt den hver dag og da holder den ikke verdien sin. Penger er bare tall folkens
Fresh deg selv opp med et par fete sneakers. Disse er litt off-trend, men før var de veldig etterlengtet så nå kan du nærmest få dem til standardpris. Yeezy Boost 350 Pirate Blacks. Kan kjøpes på GOAT blant annet. Går til det meste, og passer i både casual fits og litt mer formelle outfits.

Så ville jeg gått til innkjøp på et par bukser som er blanding av dressbukser/casual. Volt finner du mye bra av denne type. Anbefaler Filippa K og Samsøe, der ligger et par bukser til typ 1499,- men tar du godt vare på de kan de holde ut en god stund! Har hatt forskjellige varianter og har aldri trengt å kaste et par (utenom et par som fikk hull via glød fra sigaretter)

Annet enn det, stack opp på hvite og svarte t-skjorter, gjerne tuck de inn i de buksene jeg henviste til, og voila, plutselig ser du fresh ut! Trenger ikke å bruke 50k på klær for å se stylish ut.

Vil du kjøre en mer classy look enn sneakers av typen Yeezy som overnevnt, kjøp et par hvite eller svarte Common Projects. Kan fåes på YME til rundt 3200-3300. Også en tidløs klassiker.
Sitat av Mr.Glum Vis innlegg
Du bør kjøpe en svart dress, gode pensko, skjorte, og slips. Den kan brukes i alle festlige og høytidelige anledninger. Også er det ingen vei rundt om at vi alle må i begravelser, hvor det bare er svart som gjelder. Kanskje en lys blazer for mindre formelle ting.
Dressmann er sikkert mer enn braa nok, er jo ikke så ofte man bruker finklær.
Vis hele sitatet...
Å kjøpe en dress som er svart fordi man skal bruke den i begravelser er utrolig trist... svarte dresser ser ikke så bra ut i noen andre settinger heller. Jeg ville heller kjøpt en lystigere dress nå, og så ordnet bekledning til en begravelse når den tid kommer.

Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Jada en får sikkert masse fine klokker som ikke er luksusmerker. Inntrykket mitt er at de ordentlig dyre klokkene 200k++ ikke taper seg så mye i verdi som klokker som koster 10-30k. Men mulig jeg tar feil. Å blåse 300-400k på bil er mye dummere enn å kjøpe ei dyr klokke. På 4 år er kanskje en bil som i dag koster 400k, verdt 200k. Jeg ville aldri kjøpt en bil for 400k, med mindre jeg ikke brydde meg om å kaste ut 50k i året, og de færreste er så rike.
Vis hele sitatet...
Hadde tatt en stål sub, eller datejust, eller OP any day over noe til 200k.
Sist endret av moret; 11. juni 2024 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler å bestille fra Boozt og Zalando, særlig når det er tilbud, de kvitter seg ofte med artikler som kun har noen få igjen. Ikke uvanlig at man får en jakke eller genser til en brøkdel av originalpris. Har betalt rett rundt 1000 for en genser til 4000 og jakke til 5000 der inne ved flere anledninger.

Jeg sjekket ut Fretex for første gang nylig og endte opp med flere jeans som koster 2000kr+ per par for bare 2-400kr per og de så helt nye ut, etter dette har jeg blitt frelst. Det føltes så mye bedre ut å få 4-5 par jeans til prisen av 1, av de bruktbutikkene jeg var innom så var det Fretex som hadde mest kvalitetsvarer, men Finn.no er også en god løsning, bare pass deg for fakes om du kjøper designer, mange kids som selger replikas der inne.

Hvis merker ikke er så viktig så er jo 50k en overveldende sum å handle for på en dag, og du blir sittende med 70% klær du bruker en gang, maks to. Heller sett penger til siden så når du finner ting du liker slår du til, og gjør det over litt tid sånn at du får «utviklet» stilen din. Du vil desidert få mer glede av det og en langt fetere garderobe enn hvis du kjøper alt på en gang.

Hvis poenget er å svi av penger så kan jeg nevne Gucci og Louis vuitton, ligger rett over hverandre. Det eneste jeg ville brukt penger på der er dog småting som belter og accessories, men her har du full mulighet til å svi av pengene i en transaksjon

Jeg holder selv på med en oppgradering av garderoben men tar det veldig sakte, kjøper ikke noe med mindre jeg er ganske sikker på at jeg liker det.
Anbefaler sterkt Lager 157.
Ekstremt gode priser, og veldig god kvalitet på det aller meste av klær. Som andre nevner, bruk 90% av casha på en ferie eller noe annet kult. 50k på klær høres ut som sløsing for min del, men - Vi er alle forskjellige.
Kommer litt an på hvilken stil du liker. Zalando har et svært bra utvalg, noe for en hver stil og prisklasse. Her kan du få mange plagg til en hyggelig pris. Zara er også verdt å sjekke ut for billige klær.

Til litt ekstra pene plagg vill jeg anbefale deg å se på Care of Carl, Høyer, Follestad og Volt. (Dette er butikker med relativt høyt prisnivå). Skal du kjøpe skjorter ville jeg valgt Stenströms eller Eton, det er dyrt, men har veldig god kvalitet og holder seg fin lenge. Kan være heldig å komme over disse på salg også.
Selv om krona er svak, så hadde jeg flydd til New York. Brukte 15k på en outlet litt utenfor byen der, handlet klær til godt over halve prisen her hjemme og fylte 2 store kofferter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Ekstremt gode priser, og veldig god kvalitet på det aller meste av klær. Som andre nevner, bruk 90% av casha på en ferie eller noe annet kult. 50k på klær høres ut som sløsing for min del, men - Vi er alle forskjellige.
Vis hele sitatet...
Klær betyr VELDIG mye. Jeg forstår godt at man ved en "fresh" start vil benytte seg av litt for garderoben.
Jeg velger alltid klær til min mann og da handler vi mest på boys of europe og volt, der har de ofte en del tilbud. Jack and Jones har også fine herreklær. Men fokuser på å kjøpe plagg som fungerer sammen med flere andre plagg, for eksempel fungerer jo svart bukse med mange overdeler. Da får man flere antrekk tilgjengelig enn om alt er veldig fargete.
Sommer - regnfrakk fra Aalesund oljehyre.

Vinter- thermodress fra Hellyhansen.
Hvis du har tenkt til å gjøre alvor av dette ta med deg venninner og be de velge ut klær til deg. Kjøp klær som passer din alder, kroppsfasong og vær åpen for å endre klesstilen totalt. Du vil føle deg malplassert og som at du ser rar ut i helt annen stil så det er derfor det er viktig å ta med deg damer som vet hva som ser bra ut på menn så vender du deg til den nye stilen kjapt. Du kan også spørre noen av de bra kledde mennene som jobber i herrebutikker om råd og innspill så du ikke fortsetter å bruke klær i feil størrelse og kaster bort alle pengene på noe du innser om et år at var støgt.
God ide å oppgradere klesstilen for å bli tatt mer seriøst og se bedre ut for omverdenen, men du kommer ganske langt med 15.000 for å fornye garderoben. Du trenger absolutt ikke dyre merkeklær for å se bra ut, men dropp HM og fast fashion plastikk klær. Kjøp ordentlig bomull og god kvalitet.

Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Ekstremt gode priser, og veldig god kvalitet på det aller meste av klær.
Vis hele sitatet...

Billigdritt som det lyser lang vei. Syntetisk materiale, dårlige sømmer og tynt stoff som må kastes om et år. Bare en dag eller to siden det var om dem i nyhetene og folk ble fraråda å handle der.
Sist endret av Harek; 26. juni 2024 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes dette merke har en del kule plagg:
https://www.famousnobodys.com/collections/all

Om det skulle ha noe betydning for deg ser jeg sjeldent noen i norge som går med det, selges en del på Footlocker blant annet i statene.
Shipping derimot blir noe kostbart.