Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1682
Interessant dokumentar, minnet meg om den svenske personen det har vært laget en del media innhold i rundt. Da det kom fram i episode 4 eller 5 at hun fortsatt dreiv på med krim, begynte jeg å lure litt. Hva har hun å tjene på å bli avlyst som tystner når hun ikke ønsker seg et lovlydig liv? Begynte å tenke litt da at det hele var rigget fra det danske filmselskapet. For jeg skjønner virkelig ikke hva hun prøver å oppnå her.
Har ikke sett dokumentaren, men leste artikkelen. Det som slo meg var at det kan være en komplisert affære i melde seg helt ut. Hun har jo jobbet for en del forskjellige kriminelle, kanskje det kom en med ett tilbud/krav hun ikke kunne takke nei til av forskjellige årsaker. Plutselig en trussel mot familie eller noe rundt hennes fremtid.
Begynte å se på den men det virket kjedelig. Burde jeg gi den en sjange til?
Trådstarter
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Begynte å se på den men det virket kjedelig. Burde jeg gi den en sjange til?
Vis hele sitatet...

De sitter stort sett på kontoret og snakker om saker som interesserer klientene. For meg var det veldig interessant til fiømteamet annonserte at de avslørte at hun fortsatt dreiv med krim. Hadde jeg vært hun, hadde jeg aldri tatt sjansen på å plassere kameraene inn i stikkontakter. Hva om noen skulle lade mobilen? Jeg har ladet opp telefonen mange plasser. Dette får tanken min om at det hele er rigget til å bli styrket. Stikkontakter hva faen, er vel 100 bedre plasser å sette opp overvåkingskamera.
Hun fikk en ny identitet for å være muldvarp.
Jeg vil tro hun benyttet muligheten til å tjene noen siste kroner før hun brant alle broer og gikk under jorden.
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Har ikke sett dokumentaren, men leste artikkelen. Det som slo meg var at det kan være en komplisert affære i melde seg helt ut. Hun har jo jobbet for en del forskjellige kriminelle, kanskje det kom en med ett tilbud/krav hun ikke kunne takke nei til av forskjellige årsaker. Plutselig en trussel mot familie eller noe rundt hennes fremtid.
Vis hele sitatet...

Jeg tviler på at filmselskapet i så fall ville avslørt at hun fortsatt dreiv med krim. For hun kommer med en vannvittig fortelling til filmselskapet, dokumenteren har mest sannsynlig blitt en stor suksess mtp seertall. Jeg ser ikke helt hva hun skal tjene på å teste ut flere folk, samtidig som hun fortsetter med krim og bor i byen. Danskene er vel kjent for å være enda aggressive enn nordmenn også, så at hun velger å fortsette å bo i København gjør meg bare enda mer usikker på om dokumenter er ekte eller ei. Det virker litt for rigget for meg.
Jeg vil tro at hun har hatt en plan med hele greia! Få vekk konkurranse og andre kriminelle. Uansett så tror jeg hun har driti på leggen samme hva hun trodde utfallet ville bli.
En ting er henne, men jeg tenkte også på regisøren, produsenter og andre ansvarlige i filmselskapet. Ville ikke sovet så godt om jeg var en av dem...
Dette er den store snakkis i DK for tiden, det er ikke rigget, som mange her tror. Det er flere dommer ute og går etter denne dokumentar kom ut, og personerne involvert er og ekte. Jeg har ikke selv hatt tid til og se den, men alle på skole og arbejde snakker om den så skal ta meg tid nå snart! Og for at presisere det er ekte, TV2 har gitt offentlig forklaring på hvordan alt har foregått, hun fikk fast lønn igjennom det hele, dog kun 30.000DKK i måneden, det er å allerede personer der har blitt dømt, da de åpent snakker om det de har gjort på kamera, nå har jeg ikke sett hvordan det legges frem i dokumentaren, men, fra TV2 sin uttalelse var det sagt at skulle dette gjennomføres og de skulle lønne henne, skulle det være på grund av at hun da stoppet det kriminelle, og "mistet sin inntekt". Det er og nye lovforslag som luftes i folketinget, strammere hvitevaskingslov og nye lover omkring klientkonto. For de som tror det er rigget, prøv og google noen av navnene til de involverte. legger og ved en artikkel som ble gitt ut for 3 timer siden https://bygtek.dk/artikel/byggeri/ro...lige-byggerier
Her er det blandt andet uttalelser fra 3F som er en av de største fagforbund i Danmark.
Freak forum har visstnok en god del flere konspirasjonsteoretikere enn det jeg hadde trodd.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Freak forum har visstnok en god del flere konspirasjonsteoretikere enn det jeg hadde trodd.
Vis hele sitatet...
Det er i overkant naivt å navigere et forum som heter freakforum uten å tenke at her må være en god miks personligheter, tror du ikke?

Ontopic så fikk jeg med meg denne dokumentaren og må si at jeg ikke forstår hvordan dette kvinnemennesket tenker og hva hennes motivasjon med å gå undercover var?

I starten så forteller hun om seg selv, om hvordan hun gikk inn i det, så er der en miks av skyldfølelse, familie med mer som påståelig får henne til å kontakte tv2.

Men, dette endrer seg underveis, naturligvis, i det livet skjer og omstendighetene ikke er like lengre virker hun fjerne seg mer og mer fra det påståtte intensjonen om å stoppe kriminaliteten hun selv er en del av.

Hun går langt forbi å brenne broer i det hun outer sine klienter i det omfanget som dokumentaren viser og kan ikke se for meg at hun noensinne kan leve et normalt liv i Danmark.

Jeg syns dokumentaren er verdt å få med seg i den grad man lurer på om det i 2024 fortsatt er miljøer i Danmark slik vist i de famøse Pusher filmene