Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1135
Finnes det noen gode mediespillere for lokale filer som faktisk fungerer OK?

I dag har jeg en Google TV, og dette er det verste faens mølet jeg har vært borti. Fjernkontrollen har jo ikke engang en play/pause-knapp og INGEN avspillere fungerer skikkelig med lokalt innhold. VLC har ikke noe mediebibliotek, KODI drukner deg i unødvendig funksjoner mens det elementære mangler, osv, osv.
Til nå har jeg brukt Nova Player, men den har nå begynt å kødde til audio sync og gir skurrete lyd.

Jeg fatter ikke hvorfor dette skal være et problem i dag når de klarte det for 20 år siden.
Har brukt Plex i alle år å vært fornøyd med det. Kjører det via en Synology NAS som da kan streame til alle enheter i huset.
Plex hva? Program Server? Android app?
Man installerer Plex Media Server på enheten man lagrer lokalt innhold på. Windows/linux/MacOS eller stort sett alle kjente NAS operativsystem støttes her.

Selve Plex appen for avspilling finnes til stort sett alt av kjente enheter. Google TV, chromecast, iOS, android, xbox, playstation +++ mye mer.

Finnes plenty med How-To Plex på Youtube
Ja, begynner å forstå systemet nå. Desverre støtter ikke NASen min det .

Har prøvd Plex-appen litt, og det er ikke et godt alternativ. Problemet er at fjernkontrollen mangler ting som en play/pause-knapp. En egen knapp for netflix og youtube har den, men ikke det mest elementære. Nova Player løste det med å bruke senter navigasjonsknapp til pause, og hadde den ikke køddet til lyden hele tiden ville jeg vært fornøyd med den.
Jeg tror jeg må bort fra Google TV, med mindre det finnes bedre fjernkontroller jeg kan bruke?
Sist endret av Prof. Vrøvel; 10. juni 2024 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nvidia Shield er vel den beste mediespilleren du kan få. Sett opp Stremio med Torrentio på den så har du alt du trenger.
Ja, den ser jo lovende ut. Litt unødvendig dyr, trenger ikke halvparten av funksjonaliteten.
Xiaomi har også en spiller, men jeg kan ikke se at det er en egen pauseknapp der. Og vi er tilbake til Android, så langt har jeg ikke funnet mange avspiller-apper som er ment for fjernkontroll...
Har plex installert, men benytter mest VLC over samba.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
K-lite, evt mpc-be. Mpv er også en løsning.

Bruker personlig mpc-hc med manuell madvr enda, men er nok unødvendig komplisert og utdatert nå
Hvis den beste av de alle (Nvidia Shield, Nvidia Shield Pro) er for dyr for deg, kjøp hvilken som helst Android TV dings med USB-A utgang og kjøp en skitbillig "G20" fjernkontroll på eBay for 131 norske kroner (evt. hvilken som helst annen generisk fjernkontroll).

Eller, du vet, kjøp en Bluetooth fjernkontroll og parr den med Google TVen du allerede har..
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
Hvis den beste av de alle (Nvidia Shield, Nvidia Shield Pro) er for dyr for deg
Vis hele sitatet...
Den er ikke nødvendigvis for dyr, men den er dyrere enn alternativene. Og jeg har ikke blitt imponert av android til nå. Skal se om jeg kan prøve den i butikk.

Eller, du vet
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vet jo ikke. Det er derfor jeg lagde denne tråden

Brukervennligheten til Google TV er litt under et ballespark, så det var ikke åpenbart for meg at jeg lett kan bytte fjernkontroll. Det virker som den enkleste og billigste løsningen så langt, om jeg bare finner en vettug fjernkontroll.