Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1789
Hei!

Jeg har en venn som påstår at Revolut er helt trygt å bruke til svarte penger. At man kan åpne konto hos de og få overført svarte penger, det spiller ingen rolle hvor mye, om det så skulle være en million. Da norske myndigheter ikke har noen mulighet til innsyn og Revolutt leverer ikke noe informasjon til myndighetene om de spør.


Han sier at man får utsendt bankkort fra de og at det er helt trygt å bruke dette i Norge uten at transaksjonen kommer opp under ditt navn. Man må registrere seg med ID når man opprettet konto, men når kortet blir brukt i butikker, er det ingen måte for myndighetene og se at det var deg kortet var registrert på, "da det bare er et konto nr. og ikke navn"


Kryptovaluta kunne også settes inn på kortet, og de ble konvertert til fiat ved kjøp av vare, eller uttak i minibank.


Dette høres forgodt ut til å være sant, og norske myndigheter ville aldri latt noe slikt eksistere uten å stoppe eller regulere de. Jeg tror rett ogslett ikke på det.



Jeg fant noen poster om det her fra bruket, men jeg var ikke flink nok til å presentere informasjonen. Han er skråsikker og har sett papirer fra en venn, der politiet eller bank hadde bedt Revolutt om å utlevere info, og de hadde nektet.


Er det noen som har info og tid til å forklare meg, og han, hvorfor det ikke er sikkert å bruke?
Gjerne med kilder, nr. og fargekoder om ønskelig

Lat som dere skal overbevise en trass 20 åring på colaform.
Jeg bruker Revolut til kryptovaluta og spill på utenlandske spillselskaper. Det har de siste årene vært store summer inn og ut av konto. Skal ikke si at det er «trygt», men jeg har ikke hørt noe fra noen.

Krypto konverter jeg til fiat i kraken før jeg sender til Revolut. Tar ca 10 min å få pengene på konto.
Sist endret av Opponent; 3 uker siden kl. 20:35.
Hmmm, kanskje jeg må spise ordene mine!
Sitat av Opponent Vis innlegg
Det har de siste årene vært store summer inn og ut av konto.
Vis hele sitatet...
Inn på Revolut konto og brukt pengene fra den?
Eller fra Revolut og inn på din konto?

Kommer det for mye inn på norsk bankkonto går det vel melding til skatteetaten uansett.

Vet du om de utleverer informasjon til myndighetene om de spør? Å om du bruker kort utsendt fra de, går det ingen alarmer noe sted, med mitt navn blinkende i rødt, om jeg bruker flere 100k til forskjellig, handle i butikker og minibankuttak?
Har brukt Revolut i 6-7 år, totalt har det passert ett 7 siffret beløp inn og ut. Ikke hørt noe fra Norge eller noen myndigheter. Adressen på min revolut konto er dog registrert i utlandet, men er registrert som norsk og har bekreftet ID med norsk pass.
Sitat av ghandabis Vis innlegg
Har brukt Revolut i 6-7 år, totalt har det passert ett 7 siffret beløp inn og ut. Ikke hørt noe fra Norge eller noen myndigheter. Adressen på min revolut konto er dog registrert i utlandet, men er registrert som norsk og har bekreftet ID med norsk pass.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har jeg ikke hørt om dette før, lurer jeg på nå? Herregud Takk for svar! Av og til er jeg bare altfor skråsikker.


EDIT:
Takk for svar begge to*
Sist endret av utepaanordnes; 3 uker siden kl. 21:19.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Hmmm, kanskje jeg må spise ordene mine!

Inn på Revolut konto og brukt pengene fra den?
Eller fra Revolut og inn på din konto?

Kommer det for mye inn på norsk bankkonto går det vel melding til skatteetaten uansett.

Vet du om de utleverer informasjon til myndighetene om de spør? Å om du bruker kort utsendt fra de, går det ingen alarmer noe sted, med mitt navn blinkende i rødt, om jeg bruker flere 100k til forskjellig, handle i butikker og minibankuttak?
Vis hele sitatet...
Som regel kjøper jeg krypto med sparebank 1 kontoen min. Hvis jeg får behov for pengene så konverterer jeg krypto til euro å sender til revolut konto.

Har og gevinster fra forskjellige spillselskaper på flere hundre tusen, å har aldri fått problemer.
Kameraten til broren til søstra mi prøvde revolut. Han valgte den dyreste planen (400,-/mnd). Revolut-appen er som en mobilbank. Men med flere funksjoner i tråd med tiden. Ulike kryptowallets også. Du kan overføre til din egen wallet i revolut-appen, trykke på to knapper - og vips så har du de disponibelt på den kontoen med den valuta du valgte, NOK eller EUR osv. Det er i praksis et debit mastercard, altså + saldo med alle funksjoner til et hvilket som helst mastercard. Med den dyreste planen får du også et fysisk kort. 1 time etter han registrerte seg via appen så hadde han lagt det inn på apple-pay/tlf og betalt kontaktløst med tlf i butikken. Veldig praktisk på reise. Opprett konto med hvilken som helst valuta og veksle til ok priser fra hva du vil.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Naivt å tro at det ikke kan bite deg i ræva å bruke Revolut.
Kan man sette inn kontanter i feks butikken til Revolut? Slik man kan med vanlig visa kort?
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Naivt å tro at det ikke kan bite deg i ræva å bruke Revolut.
Vis hele sitatet...
Jeg glemte å skrive at tilfellet jeg nevnte var snakk om bitcoin rapportert inn og betalt skatt. Og det er jo fint, at man faktisk kan bruke sin 100% lovlig ervervet kryptobeholdning på en fullverdig og enkel måte. At dette er måten å hvitvaske penger/krypto på tror jeg neppe.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Han er skråsikker og har sett papirer fra en venn, der politiet eller bank hadde bedt Revolutt om å utlevere info, og de hadde nektet.
Vis hele sitatet...
Fascinerende hvordan disse trådene dukker jevnlig. Derfor er det vel også forståelig at ikke alle blir like grundig besvart. Dette har vært redegjort for mange ganger og mye grundigere enn jeg er i stand til.

Det er ikke avgjørende at Revolut må oppgi dette. Fordi alle valutatransaksjoner blir registrert uavhengig av hva Revolut måtte nekte å oppgi. Så kompisen din kan jo bare vente og håpe på det beste, ikke så mye annet å få gjort.

Valutaregisteret
Valutaregisteret inneholder opplysninger om valutaveksling og overføring av betalingsmidler inn og ut av Norge. Dette gjelder blant annet kortbruk i utlandet, og kontanter du tar med deg inn eller ut av Norge som du har deklarert til Tolletaten.

Og ja, valutaregisteret inkluderer ALL kortbruk i Norge fra utenlandske bankforbindelser/konti.
Sist endret av Dough; 3 uker siden kl. 06:28.
Fordi de er pålagt å samle inn det meste av samme informasjon Norske banker er og skal kunne knytte denne informasjonen til deg spesifikt i tilfelle en eller annen myndighet har lyst til å inspisere rumpehullet ditt.
Til og med privatpersoner kan be om innsyn i valutaregisteret.. Det er ikke en hemmelighet.. Selv Breivik sine kjøp før terrorangrepet stod i valutaregisteret..
Sist endret av Elijah Price; 3 uker siden kl. 07:26.
Sitat av ghandabis Vis innlegg
Har brukt Revolut i 6-7 år, totalt har det passert ett 7 siffret beløp inn og ut. Ikke hørt noe fra Norge eller noen myndigheter. Adressen på min revolut konto er dog registrert i utlandet, men er registrert som norsk og har bekreftet ID med norsk pass.
Vis hele sitatet...
Hvordan bruker du pengene fra revolut, bruker du deres kredittkort?
Psykisk ustabil
Les her: https://freak.no/forum/showthread.ph...07#post3683007
Du er rimmelig bak mål om du faktisk tror det. For det første skjer en automatisk melding vær eneste gang du trekker et utenlandsk kort i norge. Dersom et utenlandsk kort brukes for mer en 20.000 på et år går en automatisk alarm i PIP (Prosjekt internasjonal pengeoverførsel som jobber med skatteataten) . Hvor mer du bruker jo mer havner du opp på lista, og bruker du nok så søker PIP / Skatteataten opp kort bin ( bank identifier number ). Dette er de første 6 tallene i kort nummeret og er identifisert med bank. Deretter kontakter dem banken og gir kort nummer og krever utlevering av personalia og fulle transaksjons info innen skatteavtalen landene har i mellom seg( bitsafe er i nederland og går under skattutvekslingsavtalen).

Skatteataten, PIP osv.. Kan med et trykk søke opp et kort nummer og se _ALLE_ transaksjonen det kortet har gjort i norge ved oppkobling mot NETS som dem har. Videre er det kort vei til brukerstedet hvor du har brukt kortet og få utlevert kamera eller andre spor som kan linkes til deg. Ikke nok med det, men risikerer også at bitsafe selv sender informasjonen din automatisk til skatteataten.

Skatteataten etterforsker og anmelder flere tusen mennesker ver eneste år som bruker neteller,skrill,bitsafe,bitpay og andre forhåndsbetalte kort. Men du kan banne på at dem venter et par år til beløpet er såpass høyt at dem kan bure deg inne for grov skatteundragelse. Det første tegne at du er under etterforskning er at du får selvangivelse i den siste buljen.

Foreldelse fristen på milde tilfeller er 5 år, hvor 10 år på dem groveste. Så dem har god tid.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om Revolut er i Nederland eller hvilket land det er, men sitatet er likevel aktuelt, all kortbruk i Norge blir registrert et eller annet sted, og det er noen som følger med på dette.
Sist endret av Borderline; 3 uker siden kl. 11:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av klattus Vis innlegg
Hvordan bruker du pengene fra revolut, bruker du deres kredittkort?
Vis hele sitatet...
Betaler for en plan så har eget kort. Bruker det for det meste til alt av dagligvarer og lignende. Har norsk bank som jeg får norsk lønn på, det brukes til lån, regninger etc.
Sitat av Borderline Vis innlegg
Les her: https://freak.no/forum/showthread.ph...07#post3683007


Jeg vet ikke om Revolut er i Nederland eller hvilket land det er, men sitatet er likevel aktuelt, all kortbruk i Norge blir registrert et eller annet sted, og det er noen som følger med på dette.
Vis hele sitatet...
Men hva om du bruker kortet i et annet europeisk land? Kan ikke se for meg at norske myndigheter skal ha ork til og bruke tid på sånt.
Psykisk ustabil
Sitat av klattus Vis innlegg
Men hva om du bruker kortet i et annet europeisk land? Kan ikke se for meg at norske myndigheter skal ha ork til og bruke tid på sånt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke svaret på det, men kom til å tenke på det faktum at alle verdigjenstander du bringer inn i Norge uansett må fortolles og evt betales skatt av, så må nesten bruke kortet til kun rent forbruk isåfall…
Sitat av Borderline Vis innlegg
Vet ikke svaret på det, men kom til å tenke på det faktum at alle verdigjenstander du bringer inn i Norge uansett må fortolles og evt betales skatt av, så må nesten bruke kortet til kun rent forbruk isåfall…
Vis hele sitatet...
La oss si du tar noen mnd ferie til Spania, er vel bare og bruke Revolut kortet i matbutikker, restauranter osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Norske myndigheter har fullstendig innsyn i hva Revolut og kundene deres gjør av transaksjoner.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Norske myndigheter har fullstendig innsyn i hva Revolut og kundene deres gjør av transaksjoner.
Vis hele sitatet...
kilder?
Sitat av Opponent Vis innlegg
kilder?
Vis hele sitatet...
Det er allmenkunnskap, trenger ikke kilder til slikt.

Du har aldri heller hørt at slik og slik kriminalbande i retten sa at "we had a good going, for 8 years, but got discovered in the end by a f-ing suspicious Revolut-employee".

....de har fullstending innsikt.
Sist endret av Hoppeliten; 1 uke siden kl. 12:33.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Det er allmenkunnskap, trenger ikke kilder til slikt.

Du har aldri heller hørt at slik og slik kriminalbande i retten sa at "we had a good going, for 8 years, but got discovered in the end by a f-ing suspicious Revolut-employee".

....de har fullstending innsikt.
Vis hele sitatet...
Jo, gjerne send kilder. En mistenksom Revolut ansatt er ikke norske myndigheter.
Garanterer Revolut anonymitet? Hvis ikke kan du være sikker på at de ikke gir det.
Du blir eventuelt nødt til å leverer transaksjonlogger og dritt, det skjer med mange her i område nå. Forbanna drittsystem