Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2304
Til dere som bor i Grenland og driver med graffiti hvor kjøper dere graffiti online og er det noen butikker her i Grenland som selger bra graffiti utstyr som Montana, molotow også videre?
Hva med å bare bestille fra farge og tusj?
Nå bor ikke jeg i Grenland, men jeg har alltid bestilt fra oft uansett hvor jeg befinner meg i landet. Kommer alltid i løpet av kort tid og uten noe problem.

Hvis ikke så blir det gjerne å gå for biltema og de tinga de kan by på.
Fungerer å male med, fungerer å bøffe det.... men det er ikke så digg å male med som en god Montana black.
Hvis du går for bøffing eller kjøping på biltema osv vil jeg anbefale deg å ha dyser selv.
Stjele malingen fra hvem, mener du? Eller betyr "bøffe" noe annet?
Bøffe betyr absolutt å stjele.
Siden ordet leveres i forbindelse med biltema, så er det snakk om å bøffe fra biltema da vel.
Å bøffe fra de som er ledende innenfor graffiti feltet (oft) er en veldig dårlig deal på alle måter. Men, bøffing har alltid vært en bærebjelke i graffiti kulturen. Derfor nevnes det slik jeg gjør.
Trådstarter
19 0
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Stjele malingen fra hvem, mener du? Eller betyr "bøffe" noe annet?
Vis hele sitatet...
Er det lav risiko å bli tatt i å Bøffe? Og er det virkelig verdt det? Er over kriminell lavalder og ekke veldig hyp på å få noe på rullebladet.
Hvis det du er fokusert på er å ikke få noe på rullebladet så er alt som ikke er lovlig bare å styre unna.
Simpelt tyveri er ikke det mest voldsomme du kan få i papirene dine. Men, alle former for ulovligheter som du blir tatt og dømt for vil for evig og alltid være på det som kalles uttømmende vandelsattest. Simpelt tyveri blir, som de fleste ting, "fjernet" fra rullebladet etter 5år. Men, det er ikke det samme som at det ikke er registrert på deg og i dine papirer.

Det er forsåvidt interessant å gå for å male graffiti hvis du ikke ønsker å få noe på rullebladet ditt. Det kommer selvfølgelig an på hvordan spotter du velger å gå for og alt sånt, men graffiti er en risikosport.
Alt er lov så lenge du ikke blir tatt for det. Hvorvidt du blir tatt eller ikke avhenger alltid av hvor mye eller lite flink du er i det du utfører.
Sitat av Sværingen Vis innlegg
Er det lav risiko å bli tatt i å Bøffe? Og er det virkelig verdt det? Er over kriminell lavalder og ekke veldig hyp på å få noe på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Veit ikke så mye mtp risiko, men det er virkelig ikke verdt å bruke Biltema maling, kjøp noe ordentlig. De to største i Norge er vel Oslo Farge og Tusj, og MTN Cans.

Så er det bare å lese seg opp på hva forskjellen på cansa og dysene er.
Trådstarter
19 0
Sitat av SaySo Vis innlegg
Hvis det du er fokusert på er å ikke få noe på rullebladet så er alt som ikke er lovlig bare å styre unna.
Simpelt tyveri er ikke det mest voldsomme du kan få i papirene dine. Men, alle former for ulovligheter som du blir tatt og dømt for vil for evig og alltid være på det som kalles uttømmende vandelsattest. Simpelt tyveri blir, som de fleste ting, "fjernet" fra rullebladet etter 5år. Men, det er ikke det samme som at det ikke er registrert på deg og i dine papirer.

Det er forsåvidt interessant å gå for å male graffiti hvis du ikke ønsker å få noe på rullebladet ditt. Det kommer selvfølgelig an på hvordan spotter du velger å gå for og alt sånt, men graffiti er en risikosport.
Alt er lov så lenge du ikke blir tatt for det. Hvorvidt du blir tatt eller ikke avhenger alltid av hvor mye eller lite flink du er i det du utfører.
Vis hele sitatet...
Hvor ofte blir graffitimalere tatt da? Kan da ikke være så ofte.
Sitat av Sværingen Vis innlegg
Hvor ofte blir graffitimalere tatt da? Kan da ikke være så ofte.
Vis hele sitatet...
Hvor ofte blir man tatt for å kjøre for fort?
Det er på en måte sammenliknbart med det. Du kan kjøre på bilbane eller male lovlig. Du kan kjøre fortere enn det som er lovlig på vei. Da kommer det en del forhold inn i bildet som påvirker om du blir tatt for å kjøre for fort eller ikke (har du en varsler i bilen som melder ifra om fartskontroller og fotobokser? Kjenner du til hvor fotobokser er hvis du ikke har en varsler? Hvor hyppig kjører du for fort? På hvilken type vei kjører du for fort? Hvor mye for fort kjører du?).
Liknende forhold spiller en rolle i graffiti, men det handler kanskje mer om hvor dyktig du er til å være observant og hvor "streetsmart" du er, hvor kjapp du er til å male, hvor flink du er til å vurdere risiko og hvilken grad av risiko du er villig til å ta (maler du på vegg, t bane, trikk, tog, langs bilveien, uten eller med maskering, på dagtid eller natt eller begge deler osv).
De fleste som maler ulovlig som jeg har møtt har blitt tatt en eller flere ganger. Noe handler om dyktighet, noe handler om graden av risiko, noe handler om forberedelser og noe handler om flaks/uflaks. I tillegg så spiller graffiti kulturen inn og om du spør om å bli tatt for å male, eller om du inkluderer tyveri, rus, salg og alt annet som kan være en del av hva du foretar deg .
Trådstarter
19 0
Sitat av SaySo Vis innlegg
Hvor ofte blir man tatt for å kjøre for fort?
Det er på en måte sammenliknbart med det. Du kan kjøre på bilbane eller male lovlig. Du kan kjøre fortere enn det som er lovlig på vei. Da kommer det en del forhold inn i bildet som påvirker om du blir tatt for å kjøre for fort eller ikke (har du en varsler i bilen som melder ifra om fartskontroller og fotobokser? Kjenner du til hvor fotobokser er hvis du ikke har en varsler? Hvor hyppig kjører du for fort? På hvilken type vei kjører du for fort? Hvor mye for fort kjører du?).
Liknende forhold spiller en rolle i graffiti, men det handler kanskje mer om hvor dyktig du er til å være observant og hvor "streetsmart" du er, hvor kjapp du er til å male, hvor flink du er til å vurdere risiko og hvilken grad av risiko du er villig til å ta (maler du på vegg, t bane, trikk, tog, langs bilveien, uten eller med maskering, på dagtid eller natt eller begge deler osv).
De fleste som maler ulovlig som jeg har møtt har blitt tatt en eller flere ganger. Noe handler om dyktighet, noe handler om graden av risiko, noe handler om forberedelser og noe handler om flaks/uflaks. I tillegg så spiller graffiti kulturen inn og om du spør om å bli tatt for å male, eller om du inkluderer tyveri, rus, salg og alt annet som kan være en del av hva du foretar deg .
Vis hele sitatet...
Veldig bra forklaring! Tips til å bøffe? Vær så snill
Sitat av Sværingen Vis innlegg
Veldig bra forklaring! Tips til å bøffe? Vær så snill
Vis hele sitatet...
Null stress.
Jeg er ikke noe dreven i bøffing. Men, det er utvilsomt en fordel om du holder deg rolig og oppfører deg som en gjennomsnittlig kunde på butikken. Målbevisst og opererer fort og smidig.
Ikke uvanlig med sekker/bagger med kutt i (til å dytte varene inn uten å åpne sekken/bagen.
Ikke umulig at du finner videoer om slikt på youtube.
Når man entrer Grenland står det tagga LoS og LMS overalt. Vet hva LMS står for, men hva betyr Los?
Trådstarter
19 0
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Når man entrer Grenland står det tagga LoS og LMS overalt. Vet hva LMS står for, men hva betyr Los?
Vis hele sitatet...
Tror LMS står for Let me speak, kan hende jeg tar feil.
Ikke helt sikker på hva LOS betyr de er visst ikke så aktive lenger. Det er også en DVL rundt å og det står for Devils
Sist endret av Sværingen; 6 dager siden kl. 20:32.
Jeg har hørt Løse Middel Skada fra en i miljøet der jeg? Kan hende jeg å tar feil altså �� nå ble jeg nysgjerrig.
Trådstarter
19 0
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Jeg har hørt Løse Middel Skada fra en i miljøet der jeg? Kan hende jeg å tar feil altså �� nå ble jeg nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Ja to på den kanskje noen andre her vet hva det virkelig står for

Sitat av Sværingen Vis innlegg
Ja to på den kanskje noen andre her vet hva det virkelig står for
Vis hele sitatet...
Hørte at det startet med å bety «let me speak»
Også at det kanskje har andre betydninger som:
Liten medium stor
Lever med skaab
Løse middel skada
Sist endret av Sværingen; 5 dager siden kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet at hobbyhimmelen.no også selger Montana. Utover Biltema har også jula endel spraymaling, uten at jeg veit fuck all om kvalitet på dyser etc
Trådstarter
19 0
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Vet at hobbyhimmelen.no også selger Montana. Utover Biltema har også jula endel spraymaling, uten at jeg veit fuck all om kvalitet på dyser etc
Vis hele sitatet...
Har sjekket hobbyhimmelen det var ganske dårlige priser, Biltema og Jula har bare dårlig spraymaling for graffiti.
Er nok bedre å bare bestille på nett.
Kan du ikke bare traske inn på Europris og ta en cans i jakka og et par i buksa? Motip, carosol, quick. Kjøp heller et par ordentlige dyser, og så bøffer du cansa i stedet. De funker helt ok. Vær rolig, tæsh med stil. Gå inn, gi de ansatte et smil.
Sist endret av venstrehook; 2 dager siden kl. 16:51.
husk å markere med det en beinet i det du går ut døra for maks streetcred