Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1427
Har bestilt et produkt fra nettet. Selger og produktet er velkjent.
Men de trenger Tax ID for sending, det er da mitt fulle person nr? Finner lite via google "hva er tax id for norge"
TIN står for «Taxpayer Identification Number». Med TIN-nummer menes det nummeret som det enkelte land bruker for å identifisere den enkelte person. I Norge er dette fødsels- og personnummeret.
Vis hele sitatet...
Det blir vel det 11 sifrede personnummeret ditt da..
Hvis du bare svarer "Cayman Island" slipper du å oppgi noe da de ikke har den type skatt der.
Antagelig var det dumt spørsmål fra meg, men føles rart å gi fra meg fullt person nr til en utenlandsk leverandør
Høres useriøst ut. Spør dem hva de skal med det.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Høres useriøst ut. Spør dem hva de skal med det.
Vis hele sitatet...
Og uansett svar kan du vel bare gi de et oppdiktet personnummer? De kan vel ikke få det verifisert på noen måte?

Nå vet ikke jeg hvor dyrt produktet du kjøper er, men det hender at jeg risikerer ett par-tre hundrelapper dersom jeg syns det virker shady men dersom det ikke er svindel så har jeg gjort en god deal. Risk<Reward.
hvor handler du fra? de spør sikkert etter voec nret fordi de er for evneveik til å finne fram til det selv
Ble utolmodig og før gode råd her så sendte jeg person nr..
Men da ble pakken også sendt, fått Mail med sporing i løpet av natten
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Det blir vel det 11 sifrede personnummeret ditt da..
Vis hele sitatet...
Personnummer er kun 5 siffer.
Fødselsnummer er 11 siffer (og de fem siste er personnummeret)..

Fødselsdato (6 siffer) + personnummer (5 siffer) = Fødselsnummer (11 siffer).

Ikke akkurat atomfysikk-komplisert å forstå og huske et så enkelt konsept.
▼ ... over en uke senere ... ▼



Nå har utolmodigheten min et nytt problem … Først står det «hand over to airline»
Men nå har det stått NOOSL som siste aktivitet i flere dager, og det er vel havnen i Oslo, som betyr at pakken kommer med skip?

Sendte også en irritert Mail til avsender og spurte om hvorfor de har sendt med skip som sikkert tar flere uker men de svarte at den er sendt med airline….
Osl er Gardermoen
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Osl er Gardermoen
Vis hele sitatet...
Fikk opp det her med Google

OSL (IATA) er Oslo Lufthavn (ICAO ENGM). Lufthavnen har ikke hatt Gardermoen i navnet siden 2013, mer enn 10 år siden.
NOOSL er riktignok Oslo havn. Men det er sikkert en bug her. De mener vel NO - OSL
Sitat av Dough Vis innlegg
NOOSL er riktignok Oslo havn. Men det er sikkert en bug her. De mener vel NO - OSL
Vis hele sitatet...
Får håpe det da, men synes 7 snart 8 dager med fly er lenge. Fått varer fra samme del av verden med transport via fly mye raskere tidligere
Det er ikke flyreisen som tar tid men sorteringen av billigpost i begge land. Samt fortolling i Noreg.