Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 856
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Hvordan har alle det🙃

Håper alt fint hvis ikke så er dette tråden for å slippe ut følelsene


(ingen shaming!)
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Hvordan har alle det��

Håper alt fint hvis ikke så er dette tråden for å slippe ut følelsene


(ingen shaming!)
Vis hele sitatet...
Jeg kan starte, først og fremst så tenker jeg at du, som startet tråden kan fortelle hvordan du har det, starte toget så kan resten av oss forsyne med kull etterhvert som det brenner opp

Sånn ut over det, hvordan har jeg det? Tjaa, det er som de fleste dager, kidsa sover og er trygge, mette og friske. Kona har sovnet og jeg sitter med en hjemmebrygget lager med egen dyrket humle. Det er en god følelse.

Hvorfor ligger jeg ikke ved min kones side? Jeg trenger litt tid, alene, hver dag, puste, hvorfor?

Nei si det, kanskje er det fordi jeg foretrekker å drikke alene, kanskje det er fordi jeg er en alkoholiker, kanskje ikke. Kanskje jeg trives i mitt eget selskap, kanskje, ja kanskje er det fordi jeg ser døden i ansiktet på alle jeg elsker mer enn livet selv.

Hvordan har jeg det? Helt okey, jeg er heldig, de som betyr mest er rundt meg. Betyr det at jeg er lykkelig? Har jeg det bra? Hva er bra?

Jeg har primærbehovene dekket, jeg har min fysiske helse, den psykiske kan nok diskuteres, jeg har bil, hus, men kattene er borte nå, blir lenge til neste gang jeg elsker et dyr igjen.

Hvordan har jeg det? Jeg er lei, jeg kjeder meg, jeg leker, jeg jobber, jeg sløver og jeg stresser, jeg er.. Et menneske.
Sist endret av Kloakk; 1. november 2023 kl. 00:20.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Kloakk, jeg vet ikke helt hva jeg skal si, samtidig som jeg er glad for deg så høres det veldig trist ut, jeg beklager.

Og nei du er ikke en alkoholiker bare fordi du vil drikke alene, nå har ikke jeg begynt å eksperimentere så mye med alkohol ennå (kommer sikkert når jeg begynner på vgs) men jeg vet at hvis jeg skulle ha drukket så ville det vært sammen med noen, fordi jeg ville ikke ha blitt alene med tankene mine, (de er skumle)

Men hvordan har jeg det, helg ærlig så skulle jeg ønske at jeg som TS hadde et liksom solskinn liv men det er ikke saken, barnevernet er noen jævler mildt sagt, jeg ble flyttet fra det fosterhjemmet jeg bodde i 6 år der jeg så på de fosterforeldrene mine som mine egne foreldre, min biologiske bror bor der fortsatt, jeg har fått angst og blitt veldig depressed, og utseendet mitt får meg til å ha lyst til å skjære opp ansiktet mitt og bytte det ut

Pliiis si at det er noen som har det bra
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Kloakk, jeg vet ikke helt hva jeg skal si, samtidig som jeg er glad for deg så høres det veldig trist ut, jeg beklager.

Og nei du er ikke en alkoholiker bare fordi du vil drikke alene, nå har ikke jeg begynt å eksperimentere så mye med alkohol ennå (kommer sikkert når jeg begynner på vgs) men jeg vet at hvis jeg skulle ha drukket så ville det vært sammen med noen, fordi jeg ville ikke ha blitt alene med tankene mine, (de er skumle)

Men hvordan har jeg det, helg ærlig så skulle jeg ønske at jeg som TS hadde et liksom solskinn liv men det er ikke saken, barnevernet er noen jævler mildt sagt, jeg ble flyttet fra det fosterhjemmet jeg bodde i 6 år der jeg så på de fosterforeldrene mine som mine egne foreldre, min biologiske bror bor der fortsatt, jeg har fått angst og blitt veldig depressed, og utseendet mitt får meg til å ha lyst til å skjære opp ansiktet mitt og bytte det ut

Pliiis si at det er noen som har det bra
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke beklage, jeg visste ikke hvor ung du var. Livet er trist til tider, men det er en ypperlig mulighet til å vokse på. Vår(mennesket) felles skjebne er at vi alle skal dø en dag, og det som knytter oss til hverandre.

Og uavhengig av alkohol, tankene dine er ikke skumle selv om de kan føles sånn, de vil gjerne snakke med deg, og selv om det er ekkelt noen ganger så vil de det samme som resten av oss, knytte bånd med deg, du kan ikke rømme fra han i speilet, prøv å lytt til tankene dine, kanskje de bare vil at du skal dele opplevelsen av å være deg?

Nå skal jeg ikke si jeg har noen innsikt eller peiling på hvem du er, men det kan vi jo endre på, hva er det med tankene dine som skremmer deg? Jeg er såpass kjent med meg selv, at det er andres tanker som skremmer meg mest. Så da er det viktig å møte min frykt å finne ut av det.

Liksom liv som TS, er ikke du TS da? Hvorfor ble du flyttet ut av fosterfamilien og broren din? Hvordan vi ser ut kan vi ikke noe for, men føler du at utseende ditt hindrer deg i å komme dit du vil, hvor vil du?
Sist endret av Kloakk; 1. november 2023 kl. 00:43.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Det var noen veldig kloke og fine ord, takk <3

Jeg ble flyttet ut av det fosterhjemmet fordi, egt så har ikke barnevernet kommet med en konkret grunn men det er vel fordi ting begynte å bli dårlig hjemme, men jeg ville mye heller bodd hjemme og gått gjennom hva enn som kom etter det enn å måtte flytte, noe som har vist seg å være farlig skadelig psykisk for meg,
Tankene mine er ikke veldig greie, det er liksom som om hodet mitt splitter seg i to sånn som en windowsskjerm når du har 2 skjermer oppe samtidig, også forteller den meg ting som at jeg kommer aldri til å være norsk og at jeg kommer ikke til å få noen venner eller kjærester, det var ikke meningen å gjøre dette om til en tråd om meg

Jeg kan sende mld til deg på privat chat om det går fint
Sist endret av 1Rapper; 1. november 2023 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Det var noen veldig kloke og fine ord, takk <3

Jeg ble flyttet ut av det fosterhjemmet fordi, egt så har ikke barnevernet kommet med en konkret grunn men det er vel fordi ting begynte å bli dårlig hjemme, men jeg ville mye heller bodd hjemme og gått gjennom hva enn som kom etter det enn å måtte flytte, noe som har vist seg å være farlig skadelig psykisk for meg,
Tankene mine er ikke veldig greie, det er liksom som om hodet mitt splitter seg i to sånn som en windowsskjerm når du har 2 skjermer oppe samtidig, også forteller den meg ting som at jeg kommer aldri til å være norsk og at jeg kommer ikke til å få noen venner eller kjærester, det var ikke meningen å gjøre dette om til en tråd om meg

Jeg kan sende mld til deg på privat chat om det går fint
Vis hele sitatet...
Det virker desverre som om det er noen saker hos barnevernet hvor de tar en litt for rask beslutning om hva som er best for "barnet".

Og jeg tror deg, det er bedre å gå igjennom vanskelige ting hjemme og finne tilbake til hverandre enn det er å bare rives vekk uten å finne en løsning og knytte bånd gjennom tunge tider, men jeg er ikke kjent med situasjonen eller har relevant utdanning til å uttale meg om situasjonen din.

Men jeg kan si, og gjenkjenne følelsen. Det er lite kult, men jeg tenker at, i og med at du tar dette opp, tar stilling til problemet og situasjonen istedet for å rømme fra den, at du er på riktig sti.

Vi er alle splittet i to, det er sinnet, tankene og hodet, så har vi kroppen, kjemien og Darwin som kjører sin greie, at du føler dette allerede nå gir deg kanskje en fordel i det lange løp, selv om jeg kan si meg enig i at det er merkelig å føle seg delt i to.

Venner og kjæreste ordner seg stort sett, men når man er ensom er det forferdelig, og ensomhet er ingen spøk. Og jeg forstår at du ikke ville at dette skulle bli en tråd om deg, men det er det heller ikke, du er ikke alene om å føle det du føler og det du føler angår oss alle, for vi er alle i samme båt.

Men om det er mer komfortabelt å sende pm så er du velkommen til det
Jeg vet hvordan du har det 1Rapper. Jeg har vært under barnevernet store deler av livet mitt også. Jeg har tro på deg, du virker som en hyggelig kar. Prøv å gjøre de rette valgene, så vil ting løse seg i lengden. Livet er langt.