Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1088
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg fikk akkurat en ekstra liv sopp tattoo, og tatovøren sa jeg skulle ha på plasten i fire hele dager? Er ikke det veldig lenge. Skal den ikke luftes, vaskes forsiktig og smøres jevnlig?

Lenge siden jeg har tatt noe så ekke sikker på gjeldene praksis. Googler jeg det står det 3 timer og sånn

Og forresten. Beklager hvis dette er feil kategori, jeg ble usikker
Sist endret av NodSquad; 24. mai 2023 kl. 17:52.
Alle gangene jeg har tatt tatovering har jeg bare hatt på plasten over natten, fire dager høres alt for lenge ut ja.
Jeg har brukt grønnsåpeløsning til å skylle med når jeg dusjer de første to ukene / til det har grodd.

Bepanthen for å tilføre fuktighet.

Plasten har jeg bare brukt første dagen. Har ikke hatt noe trøbbel med det.

http://www.mementotattoo.no/etterbehandling.html
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Ja alle steder jeg ser skriver plast av etter 3-4 timer og behandle det som et åpent sår. Ikke få noe dritt i det og vask med en viss type såpe. Han var portugisisk med litt dårlig engelsk så kanskje noe got lost in translation?

Kan man bruke vanlig Vaseline intensive Care salve på den eller mååå man ha helosan?
Sist endret av NodSquad; 24. mai 2023 kl. 18:47.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Ja alle steder jeg ser skriver plast av etter 3-4 timer og behandle det som et åpent sår. Ikke få noe dritt i det og vask med en viss type såpe. Han var portugisisk med litt dårlig engelsk så kanskje noe got lost in translation?

Kan man bruke vanlig Vaseline intensive Care salve på den eller mååå man ha helosan?
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker, men hadde jeg vært deg hadde jeg stukket til en tatoveringsjappe imrg og kjøpt krem og såpe som er lagd for tatoveringer så er du på den sikre siden. Jeg bruker såpe og krem fra tattoomed, de er jeg veldig fornøyd med.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Etter litt nærmere undersøkelser så har tatovøren satt på spesiell tattoo film som skal sitte på 3-4 dager.
Spesialfilm eller ikke, ta den av i morgen tidlig. Du vil gi såret luft til å gro. Du utsetter bare groprosessen om den skal ligge fuktig innpakka i plast i mange dager.

Når du får av plasten kan du vasken den med Barnengens to-tre ganger om dagen de første to dagene, og så kun morgen og kveld til du ikke gidder mer. Når den begynner å bli tørr etter to-tre-fire dager, smører du den inn med en mild krem - Spenol fungerer helt fint. Ikke smør inn tatoveringen for tidlig!

Når Spenol ikke duger lenger, kan du bruke Bepanthen-salve i svært tynne lag. Det er ikke meningen at tatovering skal være fuktig av krem. Smøring to ganger om dagen holder i massevis.

Min første tatovering grodde på tre-fire uker da jeg fulgte rådene om smøre og vaske ofte hele groperidoen. Mine påfølgende 20 har grodd på to uker med rådene jeg skisserer.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Etter litt nærmere undersøkelser så har tatovøren satt på spesiell tattoo film som skal sitte på 3-4 dager.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det heter secondskin. Skal være veldig bra greier, men det kan se litt nasty ut når fyller seg opp med blod, blekk og kroppsvæsker.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Den er liten så det går fint. Men da vet jeg at jeg ikke skal ta den av før lørdag søndag
Fikk nettopp half sleeve på venstre arm. Tror bare jeg brukte plastikken i et par dager. Vasket med soft cleaning gel og smurte på en fuktighetskrem ment for tatoveringer morgen og kveld i en uke. Viktig at man man lar tatovering få luftet seg og tørke helt før man har på ny plast. Ingen pirking eller riving av flass!

Hadde vært kult å sett bilde
Et døgn med plastikk og smøre med kokosolje fikk jeg beskjed om sist gang.

Og var også viktig å ungå å bade i saltvann første ukene, det var vist nr 1 regel for å ungå infeksjon.
Når jeg tok tatto på armen fikk jeg en slik heavy-duty plast (sikkert secondskin som nevnt over). Fikk beskjed om å ha den på i en uke og så ta den forsiktig av i dusjen. Så smurte jeg med en eller annen krem jeg kjøpte på selve tattosjappen 1-2 ganger til dagen i en måned eller to. Ingen problemer eller infeksjoner, helbredet helt fint.
Sist endret av SmokeBuddah17; 25. mai 2023 kl. 16:06.