Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 613
Hei. Trenger hjelp av noen kloke hoder her. Har tatt en Tanonella 10mg som tydeligvis inneholder 5mg naloxon..? Dumme meg putta den i meg før jeg leste opp om den.
Leser i felleskatalogen at det står at hvis man er avhengig av morfin, heroin osv så skal man ikke misbruke disse, da man kan forverre abstinenser. Regner med dette isåfall da er hvis man tar større mengder av dem, pga man får i seg for mye naloxon?
Men jeg er redd for å bli dårlig. Kan jeg eventuelt da spa på med oxynorm for å dempe abstinensene? Eller er det ikke noe poeng siden Tanonella er 12timers time release?
Trenger hjelp av noen kloke hoder her
Siden pillen er så ekstremt hard så tror jeg at den ikke løser seg helt opp før den har nådd ett vist punkt. Nalaksonen er for å motvirke forstoppelse så mistenker at nalaksonen sitter helt i midten av pillen.

Grunnen til jeg ble så dårlig av disse var at jeg prøvde å misbruke en hel pakke og dermed fikk i meg den ekstreme mengden nalakson. Jeg ville hatt noen opioider klar hvis du kjenner at du blir dårlig, men jeg mistenker at det kan gå bra om du ikke knuste pillen
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Siden pillen er så ekstremt hard så tror jeg at den ikke løser seg helt opp før den har nådd ett vist punkt. Nalaksonen er for å motvirke forstoppelse så mistenker at nalaksonen sitter helt i midten av pillen.

Grunnen til jeg ble så dårlig av disse var at jeg prøvde å misbruke en hel pakke og dermed fikk i meg den ekstreme mengden nalakson. Jeg ville hatt noen opioider klar hvis du kjenner at du blir dårlig, men jeg mistenker at det kan gå bra om du ikke knuste pillen
Vis hele sitatet...
Ble mye frem og tilbake på PM her nå gitt

Men vi tenker nok likt. Har man veldig toleranse på opioider/opiater, så blir f.eks 50mg oxycodone veldig lite, men 25mg naloxone veldig mye. Har klar 50mg oxynorm i tilfelle

Det du sier med at naloksonen er i midten gir jo også mening. Er jo veldig rart hvis ikke, for da vil man jo ikke få noe smertelindring av morfinen

Det med om naloksonen ligger i midten eller ikke er jo egentlig enkelt å vite - hvis du klarer å huske hvor lang tid det tok før du fikk de abstinensene dine
Sist endret av easethepain; 21. mars 2023 kl. 16:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe

Hvis jeg husker riktig så snakker vi maks en til to timer før det skjedde, men det var 50mg nalakson. Jeg prøvde å tygge på, suge på og knuse disse, men de spratt over alt siden de er så harde slik at mine piller var ikke helt intakt heller.
Det er derfor jeg ikke er helt sikker om den er fordelt i pillen eller ligger i midten. Det som får meg til å mistenke midten er at nalaksonen er tilsatt for å forhindre forstoppelse- da tenker jeg at den kanskje ikke løste seg opp før den var på vei ut, men jeg kjenner ikke til virkningsmekanismen på nalakson så det er ikke sikkert at det er mulig at den kun virker lakserende om den har passert magen osv.
Hadde vært interessant å vist litt mer om selve virkningsmekanismen bak dette kombinasjonspreparatet.
Legger ved en konklusjon i tilfelle noen en gang søker opp disse Tanonella - det gikk fint med meg, jeg ble litt dårlig måtte spa på med 10mg oxycodone for å motvirke naloxonen.
Men for guds skyld, ikke spis 5stk av disse hvis du har toleranse
Tanonella hørtes ut som fettern til Targiniq
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Tanonella hørtes ut som fettern til Targiniq
Vis hele sitatet...
Tror nok det er er billigere alternativ til Taginic på apoteket - sånn som Reltebon er til OxyContin