Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 503
Hei, jeg studerer per dags dato "Digital markedsføring og salgsledelse" på høyskolen kristiania.

Jeg lurer på, er det eventuelt mulig å skifte til "markedsføring og ledelse" bachelorprogram på foreksempel, UiA?

Med skifte, så mener jeg at jeg kan ta med en del fag som jeg har allerede gjort ferdig + bacheloroppgaven som jeg muligens blir ferdig med til sommeren(henger igjen med 2-3 fag fra før av), også fortsette der borte?
Kan bare anta at dette er som med ingeniør og mellom alle andre univeristet og høyskoler.
Du må kontakte hvert enkelt studiested i ditt tilfelle UiA å høre hvilke fag de faktisk godkjenner.
Som Dough sier er det ingen fasitsvar. Du må ta kontakt med studieveileder for studiet du vil bytte til. De vil enten kunne gi deg informasjon om hvilke fag som kan få innpass, eller henvise deg videre til emneansvarlige for emner du ønsker å få godkjent.

For å få godkjent et emne du har fra før som erstatning for et emne i studieplanen til et studie du vil bytte til må emnet ha tilsvarende innhold. Du kan sammenligne emner selv for å få en viss pekepinn på hvorvidt det er store likheter eller ikke. Det er mulig du kan få til noe med valgfag også, det vil en studieveileder sikkert kunne hjelpe deg med.

Emner i studieplanen som du ikke har en god erstatning for må du nødvendigvis fullføre etter byttet.
Erfaringsmessig er de ikke alltid så gode på kommunikasjon så det kan hende du må søke å få plass før du faktisk får vite nøyaktig hva de godkjenner. Det er min erfaring da jeg prøvde å bytte bachelorstudie som er likt men også noe ulikt fra sted til sted.
At du skal få godkjent bacheloroppgave høres veldig rart ut. Mange har begynt å praktisere at man må ha alle fag godkjent for å kunne ta bachelor. Det har vært et problem at mange tar bachelor uten å ha elle fag godkjent.