Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 856
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Har fått tak i det her, bare norsk versjon:

https://www.ahpmedicals.com/pub/medi...ck_of_120_.jpg

Er det noen som har erfaring med Oxynorm i mikstur form? Det er 10 mg per ml. Ganske potente saker altså.

Er det noe forskjell på dette og injeksonsvæske?

Jeg er nokså opiatolerant, men har vært noen uker uten nå og prøvde denne miksturen rektalt. Følte ikke kicket var like heftig som når man oppløser oxycontin selv, har røyka også i dag og føler generelt at jeg får mindre effekt av oxy når jeg røyker - så mulig det bare var det pga skal vel i teorien være akkurat som likt som når man løser oxyen opp selv?
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jøss, heldig. Det skal være helt likt som å putte en 10mg oxynorm i skjea. 1ml er 10mg, bare så du vet. Så på bilde at det sto "For oral use" så det er vel ment for å dytte en 2ml i munnen og bare svelge. Men det burde vel være mulig IV også? Må google litt
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Står kun oralt inntak på felleskatalogen. Har enda ikke funnet ut om IV er mulig, men jeg vil jo anta det? Metadon er jo mulig IV selv om det ikke er så lurt pga masse sukker.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neida... de sier at det ikke skal gjøres, men? Dunno, det får bli opp til deg.
I Felleskatalogens omtale av Oxynorm (mikstur) fremgår bl.a. følgende, i avsnittet «Forsiktighetsregler»:

Misbruk av orale doseringsformer ved parenteral administrering kan gi alvorlige, ev. livstruende bivirkninger.

Med «parenteral administrering» menes alle måter man kan innta et stoff på uten at det passerer tarmen. Injisering direkte i blodåren er én slik inntaksmåte. Personen du kjenner bør altså unngå å sette Oxynorm-mikstur intravenøst, da dette potensielt kan gi alvorlige/livstruende bivirkninger.
Vis hele sitatet...
https://rusinfo.no/2017/12/oxynorm-mikstur-intravenost/
Står fast på denne, ved siden av Oramorph, men vil ikke anbefale IV - har faktisk spurt hjemmesykepleien, bare som et "hypotetisk spm", og det kan slå nokså uheldig ut av erfaring fra deres side
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men hvilke bivirkninger snakker vi om? Har forsøkt å lest meg opp, uten hell.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei, mulig jeg ikke gjorde meg selv klar nok - men det er rektalt jeg tenkte på og ikke IV. Bare lurte på om selve stoffet var identisk til injeksjonsvæske.

Jeg har gjort det rektalt et antall ganger nå, og det treffer ikke i nærheten som når man oppløser det selv via depot/kapsel. Det eneste jeg har endt opp med er for mye væske bak slik at det bare vil ut igjen (prøvde meg på 5ml). Men det er rart igjen, jeg får ikke renna når jeg skyter kapsel rektalt - men dette greiene her vil direkte ut igjen.
Prøvde oxynorm mikstur, bare målte opp med pumpe og svelget det. Smakte j…. men funket fort og bra. Da slipper man hvertfall at det renner ut igjen av rassen, hørtes stress ut.
Mvh
Bare IKKE ta oramorph (om du skulle få tak i det) i ren form og svelg det. Fy f*** så det svir og for en for j***** smak, men ikke rart mtp innholdet av etanol i miksturen.

Rektalt skulle nok funke, men ville nok anbefalt en god gammeldags analplugg som forhindrer væsken i å renne ut, slik at slimhinnene får anledning til å trekke til seg stoffet. En annen spontan tanke som slo meg - har null peil om dette funker - er å dyppe den i en tampong, og bruke den på det vis? Vet ikke om dette vil ha noe effekt, men det forhindrer iallfall væske fra å renne ut, da væsken er samlet i tampongen, og slimhinnene vil suge til seg fra tampongen, rent teoretisk.