Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3127
Det siste året har jeg brukt Ice sin datafrihet pakke, og bruker mobilen som router til pcen hjemme. Dette koster meg bare 350 kroner i måneden, og dette er i mobilabonnomentet mitt, så er veldig billig Cappen er på 10mbps og har merket i det siste at den begynner å bli veldig ustabil. Alle steder jeg har bodd på før har hatt dette inkludert, så har ikke så mye kunnskap om dette. Har sjekket litt rundt og alt virker jævlig dyrt sammenlignet med løsningen jeg bruker nå - selvom det er tregt. Hva bruker dere? Hva bør man styre unna?
Bruker Telia fordi det er hva borettslaget har. Hver leilighet har valget mellom typ 200mbps og TV-pakke, eller 750mbps uten TV.
Jeg valgt sistnevnte og er storfornøyd hva gjelder ping, hastighet og stabilitet. Betaler i underkant av 400kr/mnd.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Har Telia i borettslaget, og det funker forsåvidt fint, men som diktator/styreleder har jeg takket ja til gratis installasjon av fiber fra HomeNet i stedet. Sparer en god del tusen i året (med lang bindingstid da). Ulempen er manglende TV-pakke, men de fleste bruker lite lineær-TV uansett. Har også hatt Lynet tidligere og de var supre på kundeservice og installerte raskt.

Hva du burde ha kommer jo helt an på hvor du bor, om du eier eller leier, og om du kan inngå kollektiv løsning med naboer eller ikke. Noe billigere blir det nok ikke, men du får en bedre tjeneste da.