Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3400
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg begynner å nå grensa for km-stand for nåværende bilforsikring.

Betaler også ganske mye pga at jeg kjørte uforsikret/andres bil i mange år.

Når jeg evt bytter selskap, kan jeg lyve hvilken bonus jeg har uten at de finner det ut?

Jeg er i en alder som i utgangspunktet kan gi full bonus.

Vurderer å bare prøve, og evt spille dum hvis det blir noe problem.

Noen som vet hva slags info nytt selskap får fra det gamle ved bytte?
Uvaksinert 👍
De får info om hvilken bonus du har.
Jeg pleier å juge på noen tusen ekstra kilometer og hvertfall 10-20% bonus
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var vel ikke akkurat ærlig i første post, jeg har passert km med relativt god margin, vi snakker ca 15000km over det jeg har betalt for.( kjører enormt mye til og fra jobb)

Så jeg håper å måtte unngå å betale en formue for å få ny kjørelengde samtidig som jeg vil prøve å få en høyere bonus.

Har bekjente som kjenner folk i bransjen som påstår å bytte er problemfritt både angående kjørelengde og bonus. Men vil gjerne høre fra andre som faktisk vet hvordan det funker
Uvaksinert 👍
Bestiller du bilforsikring i et nytt selskap vil det nye selskapet automatisk hente bonusen din hos det gamle selskapet ditt.

https://forsikringer.no/bonus-bilforsikring
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Økt kjørelengde er veldig vanlig å be om og ikke spesielt dyrt.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vi er 23 dager inn i 2022 og du har passert grensa di allerede?

Glad jeg har ubegrenset kjørelengde <3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
vi er 23 dager inn i 2022 og du har passert grensa di allerede?

Glad jeg har ubegrenset kjørelengde <3
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke sånn at en forsikringsperiode nødvendigvis går fra 01.01 til 01.01 påfølgende år.
Km-stand blir kun et problem ved evt skade, da blir skadeutbetalingen redusert hvis du har kjørt langt over registrert kjørelengde.

Når du bytter selskap så er kmstand noe du oppgir ved tegning av ny forsikringen. Nytt selskap har ingen måte og sjekke kmstanden, dwt er kun bonus som føres over fra gammel avtale
Sitat av Morgul Vis innlegg
Km-stand blir kun et problem ved evt skade, da blir skadeutbetalingen redusert hvis du har kjørt langt over registrert kjørelengde.

Når du bytter selskap så er kmstand noe du oppgir ved tegning av ny forsikringen. Nytt selskap har ingen måte og sjekke kmstanden, dwt er kun bonus som føres over fra gammel avtale
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at hvis du leser polisen så har ud pr def ingen gyldig forsikring når du kjører over km. Det er ikke noe skjønnsmessig litt, lenger og langt her.

Kilometerstanden blir registrert ved EU-kontroll så store avvik på 15.000km vil absolutt kunne fanges opp. Nøyaktig hvordan dette fungerer vet jeg ikke men jeg vil tro det er litt naivt å tro du bare kan kjøre 15.000 over å bytte selskap hver gang du passerer 15.000 uten at dette har konsekvenser.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjo...yopplysninger/

15.000 er godt over årsgjennomsnittet så det er ikke et helt unetydelig tall...

https://motor.no/bensin-diesel-elbil...ange-ar/120510
Sist endret av Dough; 23. januar 2022 kl. 12:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du ikke råd til forsikring får du selge bilen, delkasko er latterlig billig typ 2000kr i året, har du råd til drivstoff og drift av bilen har du råd til å betale for ekstra kjørelengde som vil utgjøre noen hundrelapper ekstra på forsikringen.
For å spare opp bonus bør du uannsett bytte forsikring hvert år. Forsikringsselskapene øker bonusen med 10%i året, men ved bytte etter 6måneder så gir det nye deg 10% mer.

Så bytt hver 6måned frem til du har 75%
I tillegg så er ikke økt kjørelengde så altfor mye dyrere.
Har selv gjort som nevnt over her og angitt høyere km stand for å få gratis kjørelengde. Men med eu kontroll og registrering vil slikt bli oppdaget ved en sjekk så i utgangspunktet så lurer man bare seg selv.
Er du LO medlem? Jeg har samme bil som min far, han er ikke LO medlem men har 75% bonus og full kasko, han betaler 1300 i måneden.
Jeg har 60% bonus og betaler 970 for full kasko bonus.

Ellers kan du bytte forsikring flere ganger, til noen gir deg bedre tilbud.. Så lenge du ikke har betydelig store forsikringssakereg det mulig å få bedre tilbud.
Sist endret av Blixus; 23. januar 2022 kl. 13:42.
Du bør ikke lyve om bonusen din. Men du kan ringe 4-5 forskjellige og be om pristilbud.
Selv fikk jeg tilbud på 2368kr på 2 bilforsikringer og innboforsikring, når jeg da ringte neste selskap sa jeg at tilbudet jeg fikk var 2168, så jeg gikk ned 200 hos 2 selskap det tredje gikk ned til 1789kr i måneden så nå sparer jeg 579kr i måneden, Eller 6948kr i året på ca 2 timers ringerunde en dag.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk til alle med relevant info

Poster med moralsk innhold leser jeg ikke engang, bare så dere som driver med det er klar over det. Jeg er allerede klar over risken jeg tar ved å kjøre "uforsikret"
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har nå tatt kontakt med en bekjent i bransjen for å få konkrete svar. Jeg kan ikke lyve meg til bedre prosent på forsikringen. Derimot er det ingen problemer angående å oppgi uriktig km.stand ved opprettelse av ny forsikring.
Problemene kommer når du vraker bilen og takstmannen ser km stand. Det funker alltid å juge til man blir tatt. Hver eneste gang.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Problemene kommer når du vraker bilen og takstmannen ser km stand. Det funker alltid å juge til man blir tatt. Hver eneste gang.
Vis hele sitatet...
Jeg ordla meg litt feil igår, tatt et par pils for mye.
Han jeg snakket med sa det nye selskapet ikke sjekker km standen jeg hadde på den forrige forsikringen.

Jeg har allerede tegnet ny forsikring med den kmstanden som står på bilen pr nå.