Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2271
Hei. Jeg kjøpte meg en pakke med 160 gram hasj for en måned siden. Jeg begynte å bruke av den på onsdag, men jeg brukte det feil. Jeg har flere ganger lest her på forumet om folk som blir stein bare av å blande 0,5 gram hasj sammen med smør og smelte det, og deretter blande det i mat og/eller drikke. Jeg hadde sett et dokumentarprogram om rusmidler hvor det fremgikk at hvis man inntar cannabis oralt (blandet i mat /drikke) så vil kroppen bare ta inn 10% av mengden THCx - mens når man røyker det så tar kroppen inn (jeg mener å huske) 90% av THCen. Jeg tenkte derfor at hvis jeg blander 3-4 gram hasj sammen med 3-4 gram kokosolje i et beger med tettsittende lokk, som jeg varmer en halv time i kokende vannbad, så ville THCen frigjøres og jeg ville få mest mulig ut av hasjen. Jeg klarte ikke å få tak i noen vekt som måler mindre enn enkeltgram. Jeg målte derfor opp 3-4 gram hasj og 3-4 gram kokos- olje. Jeg varmet deretter dette i vannbad slik jeg har beskrevet over. Deretter blandet jeg det i en flaske sjokolademelk. Så drakk jeg den. Dette er forøvrig mitt første møte med cannabis (i en alder av 47 år). Jeg ble først skuffet over at hasjen ikke hadde noen effekt, men etter en time så viste den seg å ha formiddabel effekt. Jeg satt da på det lokale spisestedet her og spiste kylling & chips. Etter å ha sittet en halv time på det lokale spisestedet så kjente jeg rusen begynne å komme. Den førte fort til at jeg ikke klarte å spise mer enn halve middagen. Jeg drakk allikevel opp en halv liter brus som jeg kjøpte for å drikke til maten. Da jeg kom hjem igjen var utleieren av leiligheten jeg leide rom i her. Det passet bra for jeg hadde tatt ut penger til å få betalt husleia for desember. Da begynte jeg å få paranoya og så bobler og sterke farger. Utleieren så med en gang at noe ikke var som det skulle - så hun ringte ambulansen. Så husker jeg ikke hva som skjedde annet enn at jeg ble lagt inn på akuttmedisinsk avdeling (tror jeg) og så ble flyttet over til avdeling for mage og nyre. Der ble jeg værende i halvannet døgn før jeg ble skrevet ut.
Etterat jeg ble skrevet ut, har jeg kommet til at 3 gram hasj er for mye å blande i mat/drikke på en gang og at jeg skal blande 0,5 gram hasj i kokosolje heretter - og putte den i et beger med tettsittende lokk som jeg varmer i kokende vannbad i mellom 15 og 30 minutter. Jeg tenker å gjøre dette 2 ganger om dagen. Først putter jeg hasj blandet med kokosolje i ei flaske brus, iste, juice, sjokolademelk eller vitamindrikk. Så drikker jeg denne flaska klokka 12 omtrent.
Neste gang jeg gjør dette, blir klokka 20. Jeg skulle imidlertid ha røkt det siste halve grammet med hasj. Jeg vil imidlertid ikke blande hasjen med tobakk. Jeg har i den forbindelse lest at jeg da kan blande hasjen med urter. Men hvor får jeg tak i urter? Jeg fikk tidligere tips om et nettsted som jeg ikke husker nå i farta, men jeg prøvde på en internasjonal dagligvareforretning her i byen og der hadde de ikke urter (jeg hadde tidligere fått tips her på forumet om internasjonale butikker). Jeg fikk ikke fyr på konsentrert hasj
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan blande i persille,men bør like persille for ettersmaken av den sitter lenge
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bamboolt f.eks har urtemikser som kan brukes i stedet for tobakk https://www.bamboolt.com/produkt/tob...smoking-blends
Begynn med 0,1-0,2g du
Det der var en heroisk dose.
Anonym bruker
"Lystig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bortsett fra dosering som om det var sjokolade (kjøpe en plate og spise en rute eller to) så har du en bra oppskrift. Doseringa er mer som krydder, 0.05~0.5g per måltid. Idéen din om flere små doser med avmålt interval på 3~5 timer er også granatert gode resultater. Om man skal være fjern hele dagen er dette en av de beste metodene!

Men sier også start helt nede på ~0.2g per dose.

Vekt får du kjøpt på headshop eller bare gå på nærmeste jernvare/kjøkkenbutikk og spør etter kaffevekt.

Hvordan sette fyr på ren hasj:
  1. Lag en pølse av biten, så tynn som du klarer uten at den deler seg i to.
  2. Plasser pølsa på en ren spiker/skrue i jern. Bruk kun en så liten bit at du får festa den litt og at den stikker opp/ut som en lunte.
  3. Tenn på en ende.
  4. La flammen brenne i ~3 sekunder, blås den så forsiktig ut.
  5. Pust sakte og rolig inn røyken. Start med små trekk!
  6. Sett ett glass over etter hvert trekk for å samle røyken.
Bedre å røyke, blir ikke like heftig og varer ikke så lenge
Jeg har tidligere blitt fortalt her på forumet, at cannabisolje kan spises kald. Den trenger ikke å varmebehandles før den blandes i mat/drikke. Samtidig har jeg også blitt fortalt at brunt må blandes i fett under varme før den blandes i mat/drikke. Betyr dette at jeg ikke trenger å smelte brunt i kokosolje før jeg blander den i mat/drikke, eller blir jeg rusa av å blande kald hasj i mat/drikke?
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må sjekke kontekst på det de sier. Er oljen varmet opp tilstrekkelig for ikke for lenge siden, så trenger den ikke mer oppvarming.

Kaldpresset pollen hasj (lys) bør dekarbes, plater presset varmt vil ikke trenge det.

Grovt sett
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kaldpresset kif (som dere kaller pollen) kan med fordel lagres et halvår/år (på lufttett glass). Da blir den både sterkere og får en mye bedre smak.
Da skal du ha vært bra høy regner jeg med, 3-4g kan vare i ukesvis ved sporadisk røyking ... Du kan blande med det meste av teurter, trenger ikke noen spesiell blanding, noen er bedre å rulle til joint og røyke enn andre, bare google det.
Sist endret av Hans Høyhet; 24. januar 2022 kl. 18:44.