Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1783
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt at det skal mye mer til for å ta overdose av subutex og metadon enn morfin, heroin og oxy f.eks. Hvor mye skal til? Kan man dø?

Jeg tok f.eks en relativt høy dose subutex i går (har ikke toleranse på opiater) kveld og sovnet til slutt, men våknet hyppig fordi jeg slet med å puste. Sjekket hvilepulsen og den var på rundt 60, og jeg kan ikke huske sist jeg så den under 80. Føler kroppen synker ned i sengen, kjenner ikke hjertet dunke omtrent. Kunne dette vært farlig? Hvordan vet jeg hvor grensen er?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sluter å puste,vet ikke hvor farlig det er jeg men..
Ja, Subutex er et meget kraftig Opioid. Om du ikke har toleranse bør du ikke ta mer enn typ 0,5mg

"Dose equivalent to 10mg oral morphine

Sublingual 0.1 – 0.125mg"
Sist endret av krystallkongen; 28. oktober 2021 kl. 13:36.
Anonym bruker
"Sprudlende Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ja, Subutex er et meget kraftig Opioid. Om du ikke har toleranse bør du ikke ta mer enn typ 0,5mg

"Dose equivalent to 10mg oral morphine

Sublingual 0.1 – 0.125mg"
Vis hele sitatet...
Sniffet 4mg sub første gang jeg prøvde, overlevde, men helvete så jeg spydde, spydde på bussen, i sengen, vær gang jeg spiste noe spydde jeg det opp, var helt forjævlig.
En gang når jeg var på noe av det mest rusede jeg har vært i mitt liv, etter å ha slukt en hel flaske absinth 0,75L absinth og flere brett med ulike benzodiazepiner så prøvde jeg sub for første gang. Jeg knuste en 8mg tablett og slukte hele. Jeg sovnet kort tid etter og våknet opp veldig stein. Jeg var stein i flere dager etterpå. Det er nok ikke et gitt at jeg overlevde, jeg har generelt sett hatt lite med opioider å gjøre og var dermed enromt uforberedt. Vet faktisk ikke den dag idag hvorfor jeg overlevde, men jeg anser det som en nær døden opplevelse.
Sist endret av Relevant; 28. oktober 2021 kl. 18:03.
Gjorde det samme som relevant, bare iv, uten toleranse. Den påvirkningen jeg opplevde var så sterk at jeg undres hvorfor jeg ikke strøk med den dag idag. Dont do it kids.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gang jeg tok Subutex var jeg påvirket av enorme mengder Rivotril og litt alkohol. Hadde helt ut et glass Rivo i innerlomma på jakka og knasket jevnt hele kvelden.
Svelget Subben på vei hjem fra byen, og hadde nok dødd om jeg hadde tatt den som man skal - under tungen.
Spydde som faen hele natten og dagen etter.

Man skal være veldig forsiktig med Subutex!
Selvfølgelig kan man dø av Subutex. Det er ikke like dødelig som andre opiater, men det gjør det ikke mindre farlig i store doser. Hvor mye som skal til for å dø er nok ganske individuelt, og kommer også an på om du har inntatt andre rusmidler samtidig. Men dersom du tar det første gangen så burde du ikke ta mer enn 0,5 mg. Det er så sterkt at hvis du er førstegangsbruker og har en vanlig tablett på 8mg kan du nok dele den opp i 20 doser dersom du snorter.

For noen måneder siden fikk mora mi (67 år) i seg litt av Subutexen min, har den hos henne fordi jeg kommer til å ta for mye dersom jeg har den hjemme og lett tilgjengelig. Hun visste vel omtrent hvor jeg hadde gjemt godsakene og ville bare prøve for å se hvordan det virker. Hun verken drikker eller ruser seg til vanlig, er helt avholds.
Uansett så fant hun Subutexen min og snorta ei linje på størrelse med et fyrstikkhode, som hun sa. Hun hadde sett meg gjøre det før. Dagen etterpå når jeg kom på besøk lå hun helt utslått og svett på sofaen, hun hadde snorta Subutex kvelden før uten å ha sagt noe eller spurt meg...Ho spøy flere ganger og lå sjuk i 2 døgn. Jeg er ingen lege, men jeg anså ikke situasjonen som farlig da hun var oppegående og klarte å gjøre godt rede for seg. Ba henne drikke masse vann og bare slappe av. Etterpå sa jeg strengt til henne at hun ALDRI mer må få i seg ting som hun ikke vet hva er, hvor mye man skal dosere, eller hvordan det virker.
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Selvfølgelig kan man dø av Subutex. Det er ikke like dødelig som andre opiater, men det gjør det ikke mindre farlig i store doser. Hvor mye som skal til for å dø er nok ganske individuelt, og kommer også an på om du har inntatt andre rusmidler samtidig. Men dersom du tar det første gangen så burde du ikke ta mer enn 0,5 mg. Det er så sterkt at hvis du er førstegangsbruker og har en vanlig tablett på 8mg kan du nok dele den opp i 20 doser dersom du snorter.

For noen måneder siden fikk mora mi (67 år) i seg litt av Subutexen min, har den hos henne fordi jeg kommer til å ta for mye dersom jeg har den hjemme og lett tilgjengelig. Hun visste vel omtrent hvor jeg hadde gjemt godsakene og ville bare prøve for å se hvordan det virker. Hun verken drikker eller ruser seg til vanlig, er helt avholds.
Uansett så fant hun Subutexen min og snorta ei linje på størrelse med et fyrstikkhode, som hun sa. Hun hadde sett meg gjøre det før. Dagen etterpå når jeg kom på besøk lå hun helt utslått og svett på sofaen, hun hadde snorta Subutex kvelden før uten å ha sagt noe eller spurt meg...Ho spøy flere ganger og lå sjuk i 2 døgn. Jeg er ingen lege, men jeg anså ikke situasjonen som farlig da hun var oppegående og klarte å gjøre godt rede for seg. Ba henne drikke masse vann og bare slappe av. Etterpå sa jeg strengt til henne at hun ALDRI mer må få i seg ting som hun ikke vet hva er, hvor mye man skal dosere, eller hvordan det virker.
Vis hele sitatet...
Hu er avholds, men hadde lyst til å prøve sub?
Viste hu ikke hva det var?
Kompis ble kvært i sitt eget spy og daua, mora sa han hadde fått i seg sub.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Første gang jeg tok Subutex var jeg påvirket av enorme mengder Rivotril og litt alkohol. Hadde helt ut et glass Rivo i innerlomma på jakka og knasket jevnt hele kvelden.
Svelget Subben på vei hjem fra byen, og hadde nok dødd om jeg hadde tatt den som man skal - under tungen.
Spydde som faen hele natten og dagen etter.

Man skal være veldig forsiktig med Subutex!
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg tok Subutex blandet jeg det med Rivo og alkohol. Endte opp på legevakten og videre til sjukehuset for observasjon i 3 døgn med feber og spying. Har ikke 0 toleranse, har tatt Subutex hver dag i et par uker nå (og tar heroin innimellom) men tar fortsatt jævla lite. Deler opp 2 mg pilla liksom. Er leenge siden jeg spydde eller ble kvalm av det, nå får jeg bare en deilig rus, men hender som sagt at pulsen senkes jævlig og jeg sliter med å puste. Har ikke tenkt over at det kanskje kan være farlig før nå.