Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 634
Vurderer å bestille soppsporer i posten. Er den noen som har tips eller erfaring med å bestille innenlands. Hvor vanskelig er det å finne noen som selger.
For et år eller to siden bestilte jeg diverse sporer av en fra USA på r/sporetraders, brevet kom gjennom raskt og tilsynatende problemfritt. Hvor stor risikoen var for at noe kunne ha gått galt, og hvor ille det hadde blitt kan jeg derimot ikke svare på.

Litt senere kom jeg i kontakt med en nordmann, og vi byttet sporer med hverandre gjennom posten, også uten problem.
Sist endret av farmofil; 3 dager siden kl. 00:56.
Det er ikke lovlig så langt jeg vet. Hvor stor sjansen er for å bli tatt kan jeg ikke si noe om.
Sitat av Nanook1974 Vis innlegg
Vurderer å bestille soppsporer i posten. Er den noen som har tips eller erfaring med å bestille innenlands. Hvor vanskelig er det å finne noen som selger.
Vis hele sitatet...
Persoblig aldri bestilt noe i posten, men jeg kjenner en del som gjør det og har gjort det en del år. Slik som jeg forstår det på de er det ekstremt lav risiko ved sendelser fra innland. Spesielt sopp sporer vil jeg tro da det mest sannsynligvis ikke er høyt prioritert å trene opp hunder til og lukte uten at jeg skal si det mee sikkerhet såklart!
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Spesielt sopp sporer vil jeg tro da det mest sannsynligvis ikke er høyt prioritert å trene opp hunder til og lukte uten at jeg skal si det mee sikkerhet såklart!
Vis hele sitatet...
Å trene opp hunder til å lukte soppsporer ville være et totalt
bortkastet prosjekt, simpelthen fordi luften er stinn av sporer
til enhver tid. Og nei, selv en hund vil ikke kunne avgjøre om
sporene er fra hallusinogene arter eller ikke.

Selv er jeg spent på om rusreformen også vil innebære
avkriminalisering av soppsporer.
Anonym bruker
"Rød Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For en stund siden bestilte jeg det fra nettet med bitcoins, fikk brev i posten om at saken var henlagt pga. ''bevisets stilling''.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Å trene opp hunder til å lukte soppsporer ville være et totalt
bortkastet prosjekt, simpelthen fordi luften er stinn av sporer
til enhver tid. Og nei, selv en hund vil ikke kunne avgjøre om
sporene er fra hallusinogene arter eller ikke.

Selv er jeg spent på om rusreformen også vil innebære
avkriminalisering av soppsporer.
Vis hele sitatet...
Var det jeg også tenkte, men man vet aldri! En hund lukter 1 million ganger mere en et menneske, og det et ganske mye! Men igjen, tviler på at soppsporer er høyt prioritert fangst.