Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3626
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som følger av benzoslutt er jeg nå GJENNOMVÅT av svette hver natt.
Dette har pågått i 3 mnd nå.. Har vært gjennom det før ved slutt å det tok opp til 1 år før det roa seg.
Har noen tips?!
Ikke det svaret du jakter, men føler med deg! Det er noe dritt at det henger i så lenge... Jeg sliter med det samme men ved nedtrapping av opiater. Svetta henger alltid i. Ikke vært i det lenge nok til å svare på hva som hjelper. Det finnes medisiner mot ekstrem svette, kanskje du kan fiske litt hos legen?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nattesvette er gjerne et symptom på at det er noe som ikke stemmer i kroppen, og det er det vell for din del som følge av benzo slutt.

Drikk vann om vatten og sov med tynn dyne og lette klær som absorberer svette. Sov i kjørlig rom.
Det kan jo være at det ikke har med benzo slutt, kanskje høre med en lege?
Sov i tøy du lett kan bytte ut når du våkner gjennomvåt (dersom du våkner flere ganger hver natt).
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joda, det kommer av benzo slutt. Har helt syke mareritt og søvnparalyse også...
Våkner 5-6 ganger om natta pga det rinner svette av meg.
Bra jeg sover alene. Lol.

Sover jeg i et kjølig rom så fryser jeg, jeg svetter ikke fordi jeg er varm, jeg svetter like mye selvom det er kaldt/kjølig på rommet..

Skal ta meg en tur til legen å spørre om han har noe som hjelper.
Kan si ifra hvis jeg finner et vidundermiddel!
Som du nevner så henger dette sikkert sammen med benzo slutt,
men ekstrem nattesvette er også et symptom på en del annet.
Alltid lurt å få sjekket sånt hos lege.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde samme problem men fant ut at det var pga inntak av raske karbohydrater på kvelden som gjorde at forbrenningssystemet var på full guffe på natta siden den raske energien høykarbo gir ikke fikk utløp av aktivitet siden det var kveldsmat og leggetid.
Kan godt hende problemene dine skyldtes kun benzo abstinens men ville bare si det tilfelle det er andre ting som kan være medvirkende for deg. Rask karbo for meg var pizza, biff osv til kveldsmat rett før leggetid
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som følger av benzoslutt er jeg nå GJENNOMVÅT av svette hver natt.
Dette har pågått i 3 mnd nå.. Har vært gjennom det før ved slutt å det tok opp til 1 år før det roa seg.
Har noen tips?!
Vis hele sitatet...
Benzo abstinenser kan sitte lenge.
Misbrukte store mengder med benzo i en mnd tid, og sleit med etterskjelv i over 8 mnd
Får ikke sjekket opp dette selv i farten da jeg sitter på toalettet på jobb, men jeg mener at de har noe med elektrolytter på apoteket som skal, blant annet, forhindre svetting til en viss grad.

Rett meg hvis jeg tar helt feil.
Som flere sier så har det noe med abstinenser å gjøre.
Sånn er det for stort sett alle rusmidler etter mye bruk også slutt.
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet det har med abstinenser å gjøre.
Jeg spurte om noen hadde tips mot svettingen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet det har med abstinenser å gjøre.
Jeg spurte om noen hadde tips mot svettingen
Vis hele sitatet...
Tynnere dyne, eventuelt bare ett laken.
En vifte som blåser kaldt
Ta en kald dusj/kaldt vann i trynet
Drikk vann

Egentlig så må du bare ri ferdig stormen, det tar tid men det er verdt det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde samme problem men fant ut at det var pga inntak av raske karbohydrater på kvelden som gjorde at forbrenningssystemet var på full guffe på natta siden den raske energien høykarbo gir ikke fikk utløp av aktivitet siden det var kveldsmat og leggetid.
Kan godt hende problemene dine skyldtes kun benzo abstinens men ville bare si det tilfelle det er andre ting som kan være medvirkende for deg. Rask karbo for meg var pizza, biff osv til kveldsmat rett før leggetid
Vis hele sitatet...
Hadde akkurat det samme tilfellet! Har til tider hatt store inntak av "drittmat" på kvelden og endt opp med både søvnparalyse og store mengder svette.
Jeg har 3-4 andre tskjorter i senga. Når jeg er våt, bytter jeg til ny og legger meg til å sove igjen.

Det hjelper såklart å ha dobbeltseng, slik at du også kan rulle til siden om lakenet også er vått.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Jeg har 3-4 andre tskjorter i senga. Når jeg er våt, bytter jeg til ny og legger meg til å sove igjen.

Det hjelper såklart å ha dobbeltseng, slik at du også kan rulle til siden om lakenet også er vått.
Vis hele sitatet...
Du sover med t-skjorte?
Ikke rart du svettet da
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Du sover med t-skjorte?
Ikke rart du svettet da
Vis hele sitatet...
Svettingen kom uansett grunnet abstinens, ikke varme.

Da er det lettere å bytte ut de våte delene og sove videre, så slipper du å bytte hele lakenet flere ganger per natt.

Jeg sover vanligvis uten, men i denne situasjonen fungerte det langt bedre med tskjorte.

Bør vel også nevnes at svetten min stort sett kom fra ryggen, og lakenet var vått på begge sider av dobbeltsengsen.
Sist endret av SkammeligNykter; 19. februar 2021 kl. 06:53.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Svettingen kom uansett grunnet abstinens, ikke varme.

Da er det lettere å bytte ut de våte delene og sove videre, så slipper du å bytte hele lakenet flere ganger per natt.

Jeg sover vanligvis uten, men i denne situasjonen fungerte det langt bedre med tskjorte.

Bør vel også nevnes at svetten min stort sett kom fra ryggen, og lakenet var vått på begge sider av dobbeltsengsen.
Vis hele sitatet...
Skjønner... Men ja det beste er jo faktisk å sove naken, det er det flere gode grunner til.

Selv har jeg problemer med svette når jeg gamer, men stort sett ifra armhulene og hendene, pleier å hjelpe å ta en liten "hybelvask" og litt deo, men det hjelper sikkert ikke helt på samme måte om svetten kommer fra ryggen, da blir det litt vanskelig.

Ikke at abstinens og gamingsvette kan sammenlignes, akkurat.. Men har jo nylig vært igjennom cannabis abstinenser, blir vel snart noe benzo abstinenser også om jeg ikke roer ned litt på bruken...
men har nylig hatt abstinenser


(yay, innlegg nr 900)
Sist endret av Flaffersen; 19. februar 2021 kl. 07:06.
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Tynnere dyne, eventuelt bare ett laken.
En vifte som blåser kaldt
Ta en kald dusj/kaldt vann i trynet
Drikk vann
Vis hele sitatet...
Leser du ikke hva jeg skriver?
Jeg svetter ikke fordi jeg er varm, jeg svetter akkurat like mye om jeg skal ligge å fryse. Temperatur spiller ingen rolle, har jo såklart! prøvd å sove i både varmt og kaldt rom.

Svetten kommer først når jeg har sovnet, laken og dyne er klissvåt. Svetten kommer fra hele kroppen min, armer, bein, mage, rygg.. Helt sinnsykt

Spiser ikke drittmat, trener og har bra kosthold.
Fullt klar over at dette er noe jeg må igjennom folkens, var bare interessert i å høre om noen visste noe som hjalp imot det, noe man feks spørre om å få av legen. Men skal dit på mandag så vi får se da!
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Jeg har 3-4 andre tskjorter i senga. Når jeg er våt, bytter jeg til ny og legger meg til å sove igjen.

Det hjelper såklart å ha dobbeltseng, slik at du også kan rulle til siden om lakenet også er vått.
Vis hele sitatet...
Er dette også pga abstinenser? Hvor lenge har det vært sånn med deg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dette også pga abstinenser? Hvor lenge har det vært sånn med deg?
Vis hele sitatet...
Det tok vel nærmere et halvt år. Skal sies at jeg sprakk et par ganger før jeg tok meg sammen igjen, så tidsbruken er nok ikke sammenlignbar.

Jeg hadde da brukt rivotril, xanor og valium i ekstreme mengder i flere år.

Jeg vil tro du snart er i form igjen. Sprekker du, tar det enda lenger tid.

Prøv deg frem med klær eller myke håndklær som jeg foreslo i forrige post.

Til slutt det viktigste;
Og bytt dynetrekk og laken gjerne annenhver dag.
Når svetten har satt seg i dynetrekket vil den føles kaldere, og ubehagelig å sove i.
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei
Legen skrev ut sovemedisin, zonat. Så får jeg ihvertfall sove (forhåpentligvis)

Er visst noe jeg bare må ri ut! Kunne fort pågå etpar mnd til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei
Legen skrev ut sovemedisin, zonat. Så får jeg ihvertfall sove (forhåpentligvis)

Er visst noe jeg bare må ri ut! Kunne fort pågå etpar mnd til
Vis hele sitatet...
Sjekka Felleskatalogen og med den lista med bivirkninger er jeg spent på hvordan dette funker.
Likevel likevel fikk jeg lyst til å prøve selv

Gir du oss en oppdatering på hvordan det funker da?
Under Rehab og slike svette situasjoner pleier jeg å gjøre motsatt av det noen andre her sier. Nemlig ta en veldig varm dusj. Man får da svettet ordentlig ut og det svale rommet kjennes mye kaldere etterpå. Verd et forsøk?
Anonym bruker
"Skrikende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok sol igår før jeg la meg, rant svette etterpå, tok også en varm dusj.. + Zonat OG melatonin.
Funka ikke, fortsatt utrolig dårlig søvn og våkna flere ganger ila natten fordi jeg var våt.
Anonym bruker
"Lysten Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter hva jeg leser kan fort melatonin virke mot sin hensikt. Så fremt man ikke bruker circadin (depot), som legen skriver ut. Melatonin har lynrask halveringstid, og når dette hormonet er brutt ned, pusher kroppen ut adrenalin. Dette er jo som kjent ikke veldig søvndyssende.