Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3686
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte for første gang å rulle min egen joint. Har alt jeg trenger bortsett fra filter. Da lurer jeg på hva burde jeg bruke og hvor kan jeg få tak i det. Er det no filtere man kan kjøpe hos f.eks Narvesen på lik linje som rullepapir? Kan jeg burke hjemmelagd filter? Hva anbefales?
Takk på forhånd!
Du kan bruke papp, papir eller lignende, bare det ikke er alt for tykt eller alt for tynt slik at du faktisk får brettet det.
I Norge så selges vel filter for det meste bare med noen typer rullepapir.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta et helt vanlig A4 ark.
Klipp ut en bit på ca 15 x 2.5 cm (større enn vanlig filter pga tynt papir)
Rull det sammen til et kort rør med spiral inni.
???
Kjøp papes med filter neste gang du Ellers har magasiner gjerne litt tykkere papir enn f.eks aviser og det papiret egner seg godt som filter.
Jeg har gått over til å bruke vanlige post-it lapper. Får fire filtre ut av en lapp, og limet i enden funker perfekt til å seale filteret til slutt. Bretter et tynt lite 'trekkspill' (4-5 brett) i begynnelsen av filteret og ruller det sammen.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Her er det nesten fantasien som setter grensene. Blad, gress, papp, hardplast, pasta, osv. Det beste er som mange andre har nevnt, litt tykkere papir, som postkort og esker.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Filter og filter, det er vel mer et munnstykke siden det ikke filtrerer noe som helst. Jeg bruker bare noe random papir eller tynn papp jeg finner rundt i huset. Gjort det i alle år. Fungerer bra det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
all pappen fra sigarett-pakker og rullepapir pakker. Den grønne tingen bak alle papirene passer perfekt. Har du saks er det håp
Sist endret av Bothrops; 12. juni 2020 kl. 19:19.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare ikke bruk sigarettfilter, de filtrerer bort mye av virkestoffet.
Gratis: tippekuponger fra Narvesen.

Et par kompiser av meg mener at det ikke er bra å bruke fordi det er blekk på dem, men det er jo det på røykpakker også, så jeg ser ikke helt hva som er forskjellen.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Gratis: tippekuponger fra Narvesen.

Et par kompiser av meg mener at det ikke er bra å bruke fordi det er blekk på dem, men det er jo det på røykpakker også, så jeg ser ikke helt hva som er forskjellen.
Vis hele sitatet...
Man røyker jo ikke filteret uansett så har vel ikke akkurat noe å si
Før i tiden (ja, jeg er gammel) kunne man gå på postkontoret og få noen ferdigfrankerte kort som het 'Melding om adresseendring' i A5-format. Disse var i ganske tynn og litt stiv papp, og i mine øyne perfekte å klippe opp i strimler.

Dessverre lar ikke de moderne digitale addresseendringstjenestene seg bruke til noe like hyggelig...
Togbilletter var min favoritt. Perfekt konsistens på papiret, slik at filteret er skikkelig smooth å rulle. Gjorde som "Herr potet" sier, å rulle et lite "trekkspill" med noen brett i ene kanten, for så å rulle resten rundt trekkspillet.
Filter av kjemikaliefri papp, til 2500 jointer for 161 kroner og 64 øre, annbefales.

https://www.ebay.com/itm/1-Box-50-He...cAAOSwIM5ejHwD
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan bruke hva som helst som kan rulles eller brettes. Her har det gått mest i flyers når jeg har vært tom for filter fra butikk (man får kjøpt det i enkelte kiosker og butikker som selger longpapers og annen smoke rekvisita). Men hørt det der om at det ikke er bra med blekk eller den "glansen" på jeg heller. Men tbh tror jeg ikke det skader lungene mer enn tobakken man mekker med. Et vanlig A4 papir er altfor tynt men noe litt tykkere konsistens er bra. Så tjukt som en tom dopapir rull er for tykt men funker til nød.
Kjøp på butikken eller finn noe provisorisk hjemme. Forsiden av et magasin eller blad funker fett
Kan forresten også nevne at de instruksjonsbøkene som følger med i spill funker bra, synes de har akkurat riktig tykkelse.
bruk no bare sigg filter...
Sitat av hasjkake nr 2 Vis innlegg
bruk no bare sigg filter...
Vis hele sitatet...
Ja hvis du vil waste 60-70% av THC'en så.

Nei man skal unngå å bruke sigarettfilter! Kjøp ordentlig jointfilter! Alle sjapper som selger OCB rullepapir pleier å selge jointfilter også, og noen pakker med longpaper inneholder også filter. Vet ikke hva slags rullepapir du tenker å bruke men unngå vanlig rizla og big ben, det er bedre å dra på en sjappe hvor de selger røykestæsj eller bestille fra nettet og heller kjøpe flere pakker av gangen så du har til senere og slipper å gå tom.

Har man ikke tilgang på ordentlig jointfilter funker pappen fra siggpakka eller alt som er litt stivere og tykkere enn vanlig papir. Har man ikke tilgang på jointpapir er det bedre å lage flaskebong å trekke av enn å bruke vanlig oransj rizla, det papiret brenner så fort at man ikke rekker å varme opp og trekke inn mekket før det detter av med asken fra papiret.
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Ja hvis du vil waste 60-70% av THC'en så.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke helt...
Ja, de filtrerer ut litt THC, men ikke så mye som 60-70%, det er vel nærmere 5-10% og ikke nok til at det er merkbart.

Da kan du jo like gjerne si at en joint mister 50% THC bare ved å være fyrt på
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasjkake nr 2 Vis innlegg
waster man thc.
Vis hele sitatet...
Ja https://www.heretohelp.bc.ca/infoshe...-hash-hash-oil

"Use a small piece of rolled unbleached cardboard as a filter. Avoid using cigarette filters—they remove 60% of the THC but leave the toxins."
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Dette stemmer ikke helt...
Ja, de filtrerer ut litt THC, men ikke så mye som 60-70%, det er vel nærmere 5-10% og ikke nok til at det er merkbart.
Vis hele sitatet...
Sorry man det er feil se link over
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry man det er feil se link over
Vis hele sitatet...
Rart det bare finnes 1 side i hele verden som påstår dette da.
Lurt å være litt kildekritisk, spesielt til sånt.

Finnes ikke noe som helst kilder, forskning eller vitenskap som tilsier at 60% av THC blir igjen i filteret, ei heller at bomull fanger THC.
Men hey, siden du har så rett så kan du jo finne en legit kilde på det.

Eller så kan du røyke en joint med filter og sende inn filteret til en lab som kan teste det for THC sammen med en bit av hasjen eller weeden for å sammenligne.

Sigarettfilter er laget for å stoppe partikler som er større en THC, som tjære og andre giftstoffer som finnes i tobakk.
Joda, tjæra som fester seg i filteret fanger litt av THC'en, men ikke så mye som 60%.