Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1292
Som sagt jeg hadde vannlåsen uten vann med kork som satt ganske fast i 3 timer

Er vinen min ødelagt?
ikke helt sikker på hva du har/ikke har gjort her, kunne du forklart mer nøye så jeg nok hjelpe deg..?
Hvis alt annet var ok men vannlåsen bare var tørr i 3 timer bør det ikke ha så mye å si, så lenge du gjorde noe med det med en gang
eg hadde røyket tidligere derfor forklarte jeg dårligt. Jeg lagde en 25L fruktvin idag og jeg var så dum at eg festet gjærlåsen uten vatn oppi. Heldigvis var korken til gjærlåsen på men den e ikkje heilt tett. Da gjekk 3 timer før eg la merke te det
Sitat av Paracet500mg Vis innlegg
eg hadde røyket tidligere derfor forklarte jeg dårligt. Jeg lagde en 25L fruktvin idag og jeg var så dum at eg festet gjærlåsen uten vatn oppi. Heldigvis var korken til gjærlåsen på men den e ikkje heilt tett. Da gjekk 3 timer før eg la merke te det
Vis hele sitatet...
0 problem, hell vann/starsan i låsen og lat som ikkeno har skjedd :P
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
0 problem, hell vann/starsan i låsen og lat som ikkeno har skjedd :P
Vis hele sitatet...
Starsan?
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Starsan?
Vis hele sitatet...
veldig populært desinfeksjonsmiddel for bryggere, dreper alt som ikke skal være i et brykk, men trenger ikke skylle utstyr du har brukt det på før det er i kontakt med selve brygget engang.

de som brygger en del bruker vanligvis dette el en "knockoff" som inneholder det samme pga hvor effektivt og enkelt det er.
Vinen boblet idag når jeg kom hjem. Men nå de siste 4 timene har det ikke skjedd mye. Den er bare litt over 1 dag i gjæringsprossesen da