Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 993
Er det noen som har noen erfaringer eller kunskap om ibogain? Jeg spør ut av ren nysgjerrighet
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Har kun kunnskap

Husker jeg så en video om det, er vel brukt for å helbrede narkomane/rusmisbrukere. Aner ikke hvordan det funker men de fleste som gjennomgår behandlingen er ikke avhengige lenger. Samt dør 1 av 300 som inntar ibogain.

Anbefaler å se Psychedsubstance sin video med Your Mate Tom, der får du en del info samt du ser en trip og hvordan den ødela livet hans
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er interessert i å høre erfaringer om iboga og rusmisbruk.

Forresten fins det kilde på at 1 av 300 dør? Hvor vil være tryggest isåfall? Kjenner til klinikker i danmark og nederland.
Anonym bruker
"Høflig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ibogain klinikk i Danmark? Har du en link eller navn på stedet?

TS: om du googler og ser videoer på YouTube får du masse info
Jeg har hatt en 20 grams Ibogain-flush / trip. AMA.

Mulig jeg bare skriver utfyllende om opplevelsen senere. Det er heftige greier, så må bli når jeg har tid.
Ibogain er en spennende substans. Ikke bare for avenning fra avhengigheter, men generelt spirituell vekst. Urtens opprinnelse kommer fra innvielsesritualer til den sør Afrikanske bwiti-religionen. Når jeg føler meg klar for det, så står Iboga på listen over plante"ånder" jeg har bestemt meg for å hilse på. Det går for å være en hann plante. Mens Ayahuascha skal ha en feminin energi og elementet luft, siest det at Iboga har elementet jord. Det finnes mange festivaler og i sør Amerika hvor enorme grupper mennesker deltar på store sermonier med Iboga. Personlig tror jeg det er en langt mer interesann og tryggere opplevelse med en rigget setting.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Jeg har hatt en 20 grams Ibogain-flush / trip. AMA.

Mulig jeg bare skriver utfyllende om opplevelsen senere. Det er heftige greier, så må bli når jeg har tid.
Vis hele sitatet...
Wow, det hadde vært veldig interessant å høre om.

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Ibogain er en spennende substans. Ikke bare for avenning fra avhengigheter, men generelt spirituell vekst. Urtens opprinnelse kommer fra innvielsesritualer til den sør Afrikanske bwiti-religionen. Når jeg føler meg klar for det, så står Iboga på listen over plante"ånder" jeg har bestemt meg for å hilse på. Det går for å være en hann plante. Mens Ayahuascha skal ha en feminin energi og elementet luft, siest det at Iboga har elementet jord. Det finnes mange festivaler og i sør Amerika hvor enorme grupper mennesker deltar på store sermonier med Iboga. Personlig tror jeg det er en langt mer interesann og tryggere opplevelse med en rigget setting.
Vis hele sitatet...
Takk for perspektivet. Jeg tror tanken av at det er en hann plante gir mening utifra det jeg har klart å grave opp om den.
Anbefaler forøvrig P3-dokumentar sin dokumentar, Den afrikanske rota. Der er det en heroinavhengig dude som går gjennom en egen, selvmedisinert ibogainbehandling. Vil ikke spoile for mye men virker som det er litt som med Ayahuasca, at man aktivt må leve etter hva man blir servert av trippen. trippen forøvrig skal være ut av denne verden men personlig føler jeg meg mer klar for å teste Ayahuasca for spirituell vekst.
Sist endret av equimanthorn; 19. august 2019 kl. 01:10.
Jeg deltok på en seremoni med Iboga for 6år siden med intensjon om spirituell vekst og føle meg hel. Vi fikk 3 gram rotbark hver time i 9 serveringer og landet igjen etter 36 timer. Det var vanvittig heftig.. VANVITTIG brutalt. Det er en veldig maskulin energi, veldig rett frem og mekanisk. Min erfaring kan ikke tale for så mye, ettersom jeg var livredd og ikke greide å slippe helt taket. Jeg fikk has på et barndomstraume jeg hadde fortrengt og som jeg begynte å jobbe med etter seremonien. Jeg kan vel si at det er Iboga som viste meg hvor skada jeg var og som fikk meg til å begynne å jobbe i dybden av ting. Afterglowen varte i en måned. Jeg har enda ikke greid å integrere og sette på plass alt jeg opplevde, og er nok ikke klar for et nytt møte før om tre år pluss pluss.


Det er en busk ved navn Tabernamontana Undulata som er beslektet med Iboga (Tabernanthe Iboga). Den kalles sananga og blir brukt som øyedråper for å korrigere øyeproblemer og bedre synet både utover og innover i tillegg til å åpne det tredje øyet og rense det energetiske feltet vårt. Jeg har brukt Sananga periodevis og fått bedre dybdesyn og nattsyn. Jeg kjenner igjen litt av energien fra Iboga når jeg bruker den, og kan se rosa og grønne mønstre som jeg også opplevde under reisen med Iboga. Dette bildet viser ganske eksakt hvordan det meste av reisen så ut:


Jeg har mikrodosert med Iboga et par runder, kun 4 og 4 dager. Dette er noe jeg har lyst til å utforske mer, da det kanskje var de beste dagene jeg har hatt i mitt liv