Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1841
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
62 8
Tror dere jeg blir tatt hvis jeg tar med 2 liter vodka i bagasjen hjem fra Syden (grensa er max 1 liter uten å fortolle)?
Det går nok bra, sjansen for å bli stoppet i tollen er liten, men den er der. selv har jeg alltid flere flasker i bagasjen. husk du kan ikke ha med noe i håndbagasjen inn på fly så så lenge du ikke har kjøpt det på flyplassen etter sikkerhetskontrollen
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
Trådstarter
62 8
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Det går nok bra, sjansen for å bli stoppet i tollen er liten, men den er der. selv har jeg alltid flere flasker i bagasjen. husk du kan ikke ha med noe i håndbagasjen inn på fly så så lenge du ikke har kjøpt det på flyplassen etter sikkerhetskontrollen
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Har du noen tips til hvordan jeg burde pakke inn flaskene for at de skal bli så godt skjult som mulig?
Sist endret av Jacobpk; 19. juli 2019 kl. 16:08.
Å skjule de hjelper lite, blir du tatt finner de det uansett. Vil anbefale å singelpakke glassflasker i et håndkle eller papir rundt i en pose. i tilfelle de skal knuse, samt du legger i de i midten i kofferten. på siden er det veldig utrykt siden de behander bagasje ikke noe pent
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Det går nok bra, sjansen for å bli stoppet i tollen er liten, men den er der. selv har jeg alltid flere flasker i bagasjen. husk du kan ikke ha med noe i håndbagasjen inn på fly så så lenge du ikke har kjøpt det på flyplassen etter sikkerhetskontrollen
Vis hele sitatet...
Joda om det er kjøpt på tax free er det null problem å ta med varene gjennom sikkerhetskontrollen. Sålenge du bruker den forseglede posen og kvitteringen er godt synlig. Posen kan heller ikke ha blitt åpnet.

Selv har jeg aldri blitt stoppet i toll noen gang og er i utlandet nesten havle året med flere hjemreiser.
Jeg ble stoppet på GRØNT de to siste gangene jeg kom til gardermoen. Kofferten gikk rett i røntgenmaskinen, så han visste det før jeg fortalte om den. Eneste du kan gjøre er å pakke inn flaskene i bly-folie. Men det blir jo enda mer mistenkelig. Eneste sikre måten er å få andre til å fylle sin kvote med din drikke.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Joda om det er kjøpt på tax free er det null problem å ta med varene gjennom sikkerhetskontrollen. Sålenge du bruker den forseglede posen og kvitteringen er godt synlig. Posen kan heller ikke ha blitt åpnet.

Selv har jeg aldri blitt stoppet i toll noen gang og er i utlandet nesten havle året med flere hjemreiser.
Vis hele sitatet...
Så klart vet jeg det, det nevnte jeg over. men tror ikke TS skal det
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
Trådstarter
62 8
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Så klart vet jeg det, det nevnte jeg over. men tror ikke TS skal det
Vis hele sitatet...
Riktig, har flasker fra butikken ved hotellet.

Men lurer litt på hvordan dette fungerer. Er det sånn at de som scanner bagasjen tar flaskene når de finner det, eller lar dem det være og heller gir beskjed til tollerne at de skal stoppe han karen med den bestemte kofferten? Noen som vet?
Sist endret av Jacobpk; 19. juli 2019 kl. 23:33.
De på flyplassen gir langt F i det så langt de ikke er veldig glad i tyste. Tror ikke de er gidder å gjøre jobben til tollerene så lenge de ikke får betalt, tror jeg heller ikke alle i utlandet i skranken kjenner til tollbestemmelsene i Norge heller.
Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Riktig, har flasker fra butikken ved hotellet.

Men lurer litt på hvordan dette fungerer. Er det sånn at de som scanner bagasjen tar flaskene når de finner det, eller lar dem det være og heller gir beskjed til tollerne at de skal stoppe han karen med den bestemte kofferten? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Siden du kjøper på butikk og ikke taxfree må du ha flaskene i innsjekket bagasje. Når den sendes til flyet blir de så vidt jeg vet scannet, men dette er for å sjekke etter ulovlige og farlige gjenstander som våpen og eksplosiver. De driter i sprit flaskene.

Tollen får neppe beskjed, for alt de vet skal du faktisk fortolle dem.