Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1394
Har en Zyxel_p2812AC som jeg ønsker å fjerne helt.

Har lyst til å bytte ut denne med en Asus RT-AC3200.
Har fått tak i Public Wan, Gateway og Subnett, men litt usikker på om jeg fikk riktig informasjon.

Info jeg fikk var

IP start: 79.161 - -
Gateway: 10.99 - -
Sub: 255.255.255.0

Noe som tyder på at dette ikke matcher helt mot hverandre.

har prøvd å sette opp routeren med å kjøre kloning på Zyxelen sin mac adresse, og fylt inn informasjonen jeg fikk, samt DNS.

Dette fungerte dog ikke.

Har ikke behov for TV signal, eneste jeg vil ha er Asusen som hovedrouter.

Noen som vet hvordan dette kan gjøres?

Mvh Nicolai
Den infoen der er feil. Du må uansett bruke dhcp for å få opp bng så det beste er å bare konfigurere vlan 102 på wan og sette dhcp på vlanet.
Her er en relevant tråd

Hvis du ser under post 7 så skal det hjelpe deg med det meste.
Sist endret av Jens1; 17. april 2019 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar !

Har koblet opp alt nå, å det fungerer som det skal med unntak av en ting, jeg når ikke netflix, noen som vet grunnen til det, har prøvd diverse innstillinger for å få det til å fungere.
Sist endret av Braviax; 19. april 2019 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.