Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3500
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet kommer idag og jeg er sikker dem skal få meg til og låse opp tlf min med makt. Hva kan jeg gjøre for at fingeren ikke viser trykk. Noe annet enn og bare skjære av fingeravtrykket?
Kan du ikke bare legge/gjemme bort telefonen din?
Nå har jeg lite kunnskap om iPhone, men er det ikke bare å slette fingeravtrykk fra tlf og aktivere passord/mønster?

Husk å tørke skikkelig av skjermen slik at de ikke gjetter mønster ut ifra fettmerker.
Bare bruk feil finger. Vist du er høyre hent så tar du opp tlf med venstre hånd og prøver og åpne den. Når du får feil ett par ganger så må du oppgi koden og den har du selvfølgelig glemt.

Evt slå av tlf med en gang du får den i nevene. Da må du oppgi passord før den kan åpnes.

Har du enda tlf i din besittelse så er det bare og gå inn på innstillinger og slå av fingeravtrykk
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Hvis jeg sliter vekk huden på fingeren eller har fugemasse eller byggskum e.l. på gjeldene finger klarer jeg aldri å låse opp tlf med fingeravtrykk.
Lynlim på fingeren.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Slett alle biometriske autentiseringsmåter. Politiet bruke tvang for biometriske autentiseringsmåter, og kan altså ikkje tvinge deg til å inkriminere deg sjølv ved å t.d. oppgje kode.

Er du i ein situasjon der slikt er aktuelt er du imho idiot om du bruker biometrisk autentisering i heile teke... Men det er no så si sak.
Smør på fingertuppen
Hvem har telefonen? Om du har den er det bare å være proaktiv og fjerne fingeravtrykkene under innstillinger før snuten banker på døra

Om snuten har den:
- biometri fungerer ikke når telefonen ikke har vært låst opp på åtte timer
- logg på icloud og lås den derfra
- trykk fem ganger på side-/topp-knappen. Det trigger nødanrop og telefonen låses samtidig fra å kunne bruke biometri
Sitat av liasis Vis innlegg
- trykk fem ganger på side-/topp-knappen. Det trigger nødanrop og telefonen låses samtidig fra å kunne bruke biometri
Vis hele sitatet...
Bullshit. Prøvde nå...
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Bullshit. Prøvde nå...
Vis hele sitatet...
Featuren ble introdusert i ios 10.2. Men det finnes sikkert drittunger som har skrudd den av
Sist endret av liasis; 19. januar 2019 kl. 22:38.
Da er jeg isåfall en 35 år gammel drittunge med v12.12. Jeg har ikke skrudd av noe som helst liasis.
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Da er jeg isåfall en 35 år gammel drittunge med v12.12. Jeg har ikke skrudd av noe som helst liasis.
Vis hele sitatet...
Gjorde ingenting for meg heller - og jeg kan si, med hånda på hjertet, at jeg ikke trenger noe kode for å låse opp iPhonen* min om morran (etter mer enn 8 timer) så det der er jo bare surr.

*(IPhone Xsomething med trynelås og iOS 12.1.2)
Sist endret av Neptunia; 20. januar 2019 kl. 00:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.macworld.com/article/323...-iphone-x.html

Kjem åpenbart litt an på modell...
Husk også at det er mulig å velge tillpasset tallkode, hvor du kan ha så mange kombinasjoner du ønsker, samt alfanumerisk kode. Det er litt stress med 15-20 tastetrykk for å komme inn på telefonen, men det kan også være lurt, hvis man er ille ute.
Femdobbel klikk på sleep-knappen funket. Skarp høy lyd, nedtelling 3 sek til nødsamtale og kode for å låse opp mobilen etterpå. Dette er alment kjent, og noe Apple selv har annonsert.