Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1729
Hei, Mistet lappen i april etter å ha brutt ruskontrakt. Har aldri kjørt ruset eller noe sånt. Er på urinprøve nå til mars. Føretkortet er beslaglagt av politiet. Når jeg har vist 6mnd rusfrihet vil jeg kunne få lappen tilbake eller må teori og oppkjøring tas på nytt?
Har ikke fullført prøvetiden om det har noe og si
Sist endret av Pelvicpresidens; 15. november 2018 kl. 01:08.
Teori og oppkjøring må til desverre
Mister man førerkortet i mer enn 6 mnd så må man ta alt på nytt, tror du også kan forvente ett halt år til opptil 2 år med sporadiske prøver etter du har fått nytt førerkort. Ihvertfall det jeg har blitt fortalt av psykolog.
Og i prøvetiden mister man alltid lappen i minimum 6 mnd,
Det at man må ta ny teori og oppkjøring når man mister lappen mer enn 6 mnd, kan jeg avkrefte med det første.
Har nokk mistet lappen 5 ganger totalt. Kun 1 gang måtte jeg ha ny teori og oppkjøring, det gjald fyllekjøring.
Sitat av stonehard Vis innlegg
Det at man må ta ny teori og oppkjøring når man mister lappen mer enn 6 mnd, kan jeg avkrefte med det første.
Har nokk mistet lappen 5 ganger totalt. Kun 1 gang måtte jeg ha ny teori og oppkjøring, det gjald fyllekjøring.
Vis hele sitatet...
Det er nye regler, oppdater deg så slipper du å komme med slik svada.
Sist endret av Kjelldriver; 16. november 2018 kl. 07:36.
Er ikke bare førerkortet beslaglagt da? jeg fikk mitt beslaglagt i 1 år, mistet da ikke lappen pga det. Hvorfor svarer du på den måten Kjelldriver? han kunne fått det tilbakelevert etter 6mnd dokumentert rusfrihet om han så fikk det beslaglagt i 250mnd tror jeg da. Det med at han er i prøveperiode gjør meg usikker
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Hvorfor svarer du på den måten Kjelldriver?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Er da et debattforum og ikke et synseforum.
Han skriver uansett om man har mistet førerkort og ikke fått det beslaglagt, det er forskjellige saker med forskjellige regler.
Ekspert på påstander
Sitat av stonehard Vis innlegg
Det at man må ta ny teori og oppkjøring når man mister lappen mer enn 6 mnd, kan jeg avkrefte med det første.
Har nokk mistet lappen 5 ganger totalt. Kun 1 gang måtte jeg ha ny teori og oppkjøring, det gjald fyllekjøring.
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men hvordan har du klart å miste lappen 5 ganger??
Sitat av IRead Vis innlegg
Litt off topic, men hvordan har du klart å miste lappen 5 ganger??
Vis hele sitatet...
Har vel noe med kjøremåten hans da. Vanskelig å fjerne dårlige vaner etter lang tid med feillæring
Janei de er de mange som lurer på gidder ikke ramse opp. Sist gang tok fylkeslegen lappen, etter de ble jeg tatt uten førerkort 2ganger. Ventet 1 år å var clean lile øenge. Fekk lappen i posten så og si