Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2235
Heisann! Dette er forøvrig min første post på Freak

Jeg vet det er mange tråder med lignende spørsmål, men jeg fant ikke svar på det jeg lurer på, spesifikt.

Jeg har nylig fått en betennelse i munnen og det var veldig smertefullt, så legen skrev ut resept til meg på 20stk 200mg "Tramagetic OD" Tramadol depottabletter. Smerten/betennelsen er over nå, og jeg sitter igjen med vell 16 tabletter.. Problemet er at jeg aldri har rusa meg på piller før. Jeg vet at Tramadol ikke er det beste å ruse seg på, men jeg har hørt at det kan være artig Jeg prøvde å ta 400mg samtidig i går, og jeg følte meg litt nummen i fingre og bein, samt litt prikking, men merket ingen spesiell "high".

Jeg håper å få svar på følgende spørsmål:

1. Oppnår man en "raskere" og mer intens rus om jeg knuser tablettene og svelger pulveret? (mtp at det er depottabletter).

2. Hvor mye kan jeg ta? Jeg er såvidt 1,60m og ganske slank.

3. Hvor mye kan jeg ta om jeg velger å skylle de ned med en cider eller to eller fem?

4. På resepten står det "Tablettene svelges hele", er dette for å bevare depot-effekten?

5. Hvor lenge varer rusen sånn ca?

6. Jeg tar også Voltaren (1 for dag) mot betennelsen. Dette inneholder Ibuprofen, og jeg lurer på om det er farlig å blande med opiatet?

Jeg har ingen sykdommer og går ikke på noe medisiner.
Skal du få noe ut av dem så må du knuse dem til så fint pulver du bare kan. 200mg burde gjøre susen, eventuelt 300mg, 300 kan bli litt mye av det gode for folk som ikke har tatt dem før, men du får prøve deg frem selv.
Ikke overstig 400mg da faren for kramper øker betraktelig. Hold deg unna alkohol. Det tar ca 2 timer før effekten kicker inn og varer ca 10 timer. Rusen er god som gull, men husk det er ikke noe du burde gjøre spesielt ofte mtp avhengighet osv.
Sist endret av Alge; 9. november 2018 kl. 20:11.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg merket at rusen ble bedre hvis jeg tok flere dager på rad. Kanskje det har noe med at serotoninet bygger seg opp
Jeg kjenner en som bruker disse daglig.
Det første jeg vil si er at du ikke må ta 200 mg hvis du ikke har en grad av toleranse på dem fra før. Du er i tillegg ganske sped, og 50 mg, dvs en kvart 200 mg, vil være mer enn nok for deg. IKKE TA MER MED EN GANG SELV OM EFFEKTEN IKKE KOMMER UMIDDELBART! Du må gi det omtrent 40 minutter hvis du ikke er vant til dem. Tramadol virker ganske lenge, og det er viktig at du gir rusen tid til å komme, ikke minst for at du skal finne din baseline. Først når du har dette utgangspunktet kan du begynne å justere. Det eneste du oppnår ved å ta for mye er kvalme og kraftig døsighet, det er IKKE stas. Det samme med alkohol oppå, jeg fraråder det sterkt. Tramadolens effekt er mye bedre ren, og du vil ikke savne alk i det hele tatt. Så har du spart kroppen for den gifta også
Depottabletter inneholder talg som gjør at de løser seg opp langsomt. Knus dem, så fungerer de "vanlig". Det er ikke nødvendig å gjøre det til melispulver. Du skyller det ned med juice e.l.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
IKKE drikk alkohol samtidig, jeg skal gi deg to grunner:

- opioider + alkohol er NO NO. Du kan slutte å puste i søvne
- alkohol + voltaren = faren er stor for indre blødninger.

Kos deg med de alene. Og dosér som Steady skriver over. Kos deg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg merket at rusen ble bedre hvis jeg tok flere dager på rad. Kanskje det har noe med at serotoninet bygger seg opp
Vis hele sitatet...
Hmm, kan det være noe av det samme som med hasj? (Har ikke prøvd Tramadol, så vet ikke en skitt om virkemåte av stoffet eller noe som helst.) Men at man over tid vet hva man skal kjenne etter for at det blir en rus? Husker første gangen jeg røyket så var det jo... "Ja, hva er hele greia med dette?" Noe jeg fant ut et par ganger senere når jeg hadde latterkick og munchies som ga meg mageverk i flere dager etterpå.
Trådstarter
5 0
Tusen takk for svar!

Jeg knuste 200mg og svelgte pulveret. Etter omtrent 1,5 time innså jeg at jeg hadde sett en halv film uten å tenke over hvor "høy" jeg var. Rusen var spennende og original for meg, siden jeg bare har prøvd hasj og speed, men med tanke på hvor avhengighetsskapende det er, kombinert med alle farene som følger med, blir det nok siste gang for meg; vertfall på en lang stund.


Sitat av Marriese Vis innlegg
Hmm, kan det være noe av det samme som med hasj? (Har ikke prøvd Tramadol, så vet ikke en skitt om virkemåte av stoffet eller noe som helst.) Men at man over tid vet hva man skal kjenne etter for at det blir en rus? Husker første gangen jeg røyket så var det jo... "Ja, hva er hele greia med dette?" Noe jeg fant ut et par ganger senere når jeg hadde latterkick og munchies som ga meg mageverk i flere dager etterpå.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det er motsatt med hasj? Om du røyker hasj hver dag i en uke, vil du nok oppleve en mye mer intens rus på Mandagen enn på Søndagen.

EDIT: skriveleif
Sist endret av EmilieRF; 10. november 2018 kl. 14:53.
Spist tramadol en gang, det var faktisk den beste rusen jeg har hatt. Spiste 4stk 50mg. Er mye større enn deg. 190 og 100kg. Jeg var full, spist 2 valium og røyka hasj. Alkohol og benzo bør ikke blandes, var et dumt valg tatt i fylla. Røyke hasj på tramadol var helt fantastisk, hvis du er av typen som liker å ta en blås føltes litt som mdma, men var heelt sløv. Lå i sofaen med lukka øyne i flere timer å slappa av og nyta musikk og samtalen med de andre i rommet.
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Jeg kjenner en som bruker disse daglig.
Det første jeg vil si er at du ikke må ta 200 mg hvis du ikke har en grad av toleranse på dem fra før. Du er i tillegg ganske sped, og 50 mg, dvs en kvart 200 mg, vil være mer enn nok for deg. IKKE TA MER MED EN GANG SELV OM EFFEKTEN IKKE KOMMER UMIDDELBART! Du må gi det omtrent 40 minutter hvis du ikke er vant til dem. Tramadol virker ganske lenge, og det er viktig at du gir rusen tid til å komme, ikke minst for at du skal finne din baseline. Først når du har dette utgangspunktet kan du begynne å justere. Det eneste du oppnår ved å ta for mye er kvalme og kraftig døsighet, det er IKKE stas. Det samme med alkohol oppå, jeg fraråder det sterkt. Tramadolens effekt er mye bedre ren, og du vil ikke savne alk i det hele tatt. Så har du spart kroppen for den gifta også
Depottabletter inneholder talg som gjør at de løser seg opp langsomt. Knus dem, så fungerer de "vanlig". Det er ikke nødvendig å gjøre det til melispulver. Du skyller det ned med juice e.l.
Vis hele sitatet...
Rus effekt av 50mg? woow du må være sensitiv for dem, ingen jeg kjenner får noe ut av den dosen. 150mg var det jeg tok første gangen og jeg følte da at jeg kunne ha tatt mer. 200mg pleier å være en fin dose for meg selv og dem aller fleste som jeg har introdusert det for. ser nå at de fleste nettsider regner 200mg som en "common dose"
Sist endret av Alge; 10. november 2018 kl. 16:08.
Trådstarter
5 0
Hva er beste metoden å få det i seg etter å ha knust de? Jeg bare samla pulveret i hånda mi og slikka det opp..
Det smakte døden, men jeg fikk det ned med litt vann.

Jeg har lest at mange får bivirkninger som oppkast/brekninger og angst dagen etterpå; er dette et vanlig problem blant de som knuser Tramadol? Og er det noe jeg kan gjøre for å forebygge dette?