Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2042
Vil prøve edibles for første gang og trenger lette og raske oppskrifter jeg kan gjennomføre.
Noen som har noen oppskrifter/tips til min første opplevelse?
Om du skal ha en lett oppskrift så anbefaler jeg hasj i yoghurt


Alt du trenger er en yoghurt, matolje, hasj og 2 minutter!

Step 1:
Ta en vanlig spiseskje, fyll den sånn halvveis med matolje, jeg bruker rapsolje.

Step 2;
Legg ønsket mengde hasj i skjeen, jeg pleier å bruke mellom 0,2 og 0,5g.

Step 3:
Hold lighter under skje til alt bare er smeltet inn i hverandre og er en brunaktig guffe. (Skjeen vil nok bli svart under, obs obs)

Step 4:
Bland innholdet i ønsket yoghurt (jeg bruker tine's god morgen yoghurt) Bare pass på at yoghurten har noe form for fett i seg, så har THC'n noe å feste seg i.

Jeg pleier og skrape alt ut av skjeen, rør godt om, og la yoghurten stå i et par minutter.


Smaken blir klart preget av hasjen, men etter 1-2 timer vil du få effekt, ganske kraftig og intens rus, jeg opplever den som litt "renere" enn røyking.


Bonus: Luktfritt, sparer lunger, lengre varighet og mer intens rus.
Sist endret av komplettdamepc; 1. oktober 2018 kl. 21:14.
Kronidiot
Trådstarter
4 0
Høres ut som noe jeg skal prøve. Tusen takk!
Det du kan gjøre er å ta noen skjeer med nuggati i ei lita form også varmbada du nuggattien også tar du å smuldre hasjen inn i nuggatien mens det varmbades. Dette er den raskeste måten å gøre det på. Smak? vell kommer jo an på hasjen. Men pleier å smake dritt men er en veldig rask måte å gjøre det på.
Funker fjell forresten!
Sist endret av Potetplanteren1; 1. oktober 2018 kl. 21:59.
Laget meg brownies her om dagen. Brukte en slik toropose ved navn i duren av 1-2-3 brownies. Målte opp smør og la 5g hasj i det. Dette smeltet og ble flytene, lot ikke ting koke da man er redd tig skal fordampe Så lager man brownies etter oppskrift på pakken. Glemte meg av da jeg smakte på røren, så jeg måtte avblåse avtalene jeg hadde den dagen. Brownies deles opp i ca 10-12 biter. da har du til kos de neste dagene. pass på, potent som faen
Advarsel: Ikke bruk opp mot 0,5g om du ikke er vant med denne rusen, da vil du få deg en meget ubehagelig overraskelse. Start rolig om det er din første gang, jeg anbefaler å bygge seg opp fra 0,05 om du har gode varer. Man kan alltids bli fjernere, men ikke mindre fjern. Du får en annen opplevelse enn om du røyker det.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mustardhusky Vis innlegg
Laget meg brownies her om dagen. Brukte en slik toropose ved navn i duren av 1-2-3 brownies. Målte opp smør og la 5g hasj i det. Dette smeltet og ble flytene, lot ikke ting koke da man er redd tig skal fordampe Så lager man brownies etter oppskrift på pakken. Glemte meg av da jeg smakte på røren, så jeg måtte avblåse avtalene jeg hadde den dagen. Brownies deles opp i ca 10-12 biter. da har du til kos de neste dagene. pass på, potent som faen
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hvorfor folk gidder å ete en hel form som smaker jord når man kan ta en kjapp shot med litt matfett, kakao eller yoghurt kombinert med noe feit, god mat rett før eller etter inntak. Cannabutter smaker forresten litt bedre i ordentlige oppskrifter, men er sløsete om man siler vekk plantematerialet.
Ikke noe problem å sile vekk plantematerialet hvis ekstraksjonen har vært vellykket. 4 timer i sous vide eller slow coocker gjør susen. Uten plantematerialet vil cannasmøret holde seg lenger.
Det som derimot er sløsing er å først dekarboksylere for så å varme opp greiene i en kakedeig. Cannabis blir ikke bedre av å bli varmet opp til mer en 120 grader.
Spis en spiseskje cannabutter og kjør på med brownies eller noe. Du tar opp mye mer THC hvis du spiser noe samtidig slik at du får i gang metabolismen.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, jeg har i en desperat situasjon puttet plantematerialet (opprinnelig 25 g) fra en fire-fem timers smør-ekstraksjon i en smoothie og ble uber skev, så noe blir igjen der. Fatter heller ikke hvorfor det skal være nødvendig med dekarboksylering i ting som skal bakes og har aldri sett noe vitenskapelig dokumentasjon på fordeler av dette.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er egentlig edibles? Er det bare et moderne ord for cannabis smør?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Edibles" på engelsk betyr "å spise". Så det betyr "å spise" cannabis. Dette i form av all slags mat og drikke.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Edibles" på engelsk betyr "å spise". Så det betyr "å spise" cannabis. Dette i form av all slags mat og drikke.
Vis hele sitatet...
Takker for oppklaring. Hva er dabs da? Mye nye begreper 2000 kullet har kommet med
Dabs er olje/voks man røyker.