Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1734
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallo!
Har røyket weed/hasj stort sett hver dag i 3-4 år. I det siste har jeg fått mye negative tanker og noia når jeg røyker, så har tatt noen dagers pause. Innser allerede nå hvor innerøyka jeg har vært og hvor flink jeg har vært til å overse en del problemer i livet mitt, som jeg absolutt burde fikse. Så spørsmålet mitt er egentlig, hvor lenge må jeg pause for å komme helt ut av hasjtåka ? Og ødelegger jeg om jeg røyker en spliff eller to i uka ?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du resetter kinda edrulighetsprossessen hvis du røyker en spliff så da er det rett tilbake i tåka��

Men av erfaring ville jeg sagt alt mellom 2 til 4 uker før du er helt good����
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ikke med 3-4 år, men etter at jeg hadde røyka omtrent hver dag i 10 år tok det meg 3-4 måneder før jeg virkelig var ute av tåka.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du har begynt å få noia og negative tanker vil dette høyst sannsynlig komme tilbake etter et par ganger når du starter å røyke etter å ha hatt pause. Mitt tips er derfor å slutte helt før du begynner å utvikle psykoser. Been there done that
Om målet ditt er å komme ut av tåka, så vil det ikke hjelpe med en joint eller to i uka.
Da bør det jo være 0 joints i uka.

Hvor lang tid nøyaktig det vil ta er det ingen som kan gi deg et ordentlig svar på, vi er alle forskjellige.
Ville tippet minimum 1 måned, kanskje to så burde det være ute av systemet ditt.
Drar du det mye lenger uten pause(noen mnd'er) så kan du utvikle langvarige psykiske "lidelser" som angst og depresjon.
Dette er veldig individuellt, men er du uheldig å er disponert for slikt så trengs plutselig DPS for å få deg ut av den ordentlige tåken..

Dette går for såvidt "lett" an å fikse med god hjelp, men det som kan bli verre å fikse for deg, alene, er at du sitter igjen med kun den klikken du røyker med..
Resten av de tåkefrie folka er long gone..
Av egen erfaring sier jeg dette.
Jeg røyker ikke lengre, men for ca 10 år siden hadde jeg ett daglig inntak på 1-2.g i 10+ år av hovedsaklig hasj, men også noe pot.
Jeg opplevde att dette forsterket og forverret psykiske problemer som allerede lå latent i meg.
Jeg opplevde dog aldri noen akutte problemer, som psykoser o.l
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er ikke noe veldig ille psykisk enda føler jeg, iallefall ikke så ille at jeg føler det er noe jeg blir å slite med i lang til framover. Men er selvfølgelig redd for at det kan utvikle seg etterhvert, har mye venner som sliter. Kjenner det er har vært godt å pause noen dager, men suget er der. Lurer derfor på om jeg bare må være litt asosial og slutte helt et par mnd hvis jeg klarer, eller om jeg skal unne meg en eller to i uka å se hvordan det går. Har ikke lyst å "resette" edruelighetsprosessen, fordi jeg sprekker et par ganger.
Hvis du skal prøve å røyke en til to ganger i uken vil du sannsynligvis finne det vanskelig og ikke røyke mer enn det. Du har jo vendt deg til å røyke hver dag i 3-4 år.

Du sier du har venner som sliter pga hasj røyking, det påvirker også deg når du er med de.

Jeg tror det er lurt av deg å kutte ut røykinga helt en god stund fremover for så å revurdere om du skal begynne å røyke en gang i blant
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil ikke like det jeg skal si, men har du røyket hver dag så lenge og først begynt å få angst/ noia, så er det bare en ting som hjelper. Legg det på hylla for alltid. Ser alt for mange, både her og i hverdagen som trur de bare kan røyke i ny og ne. Du går dessverre bare rett tilbake i tåka og hverdagsrøyking igjen.

Uansett hvordan man ser på det så har det gått så langt at det beste er å ikke leke med helsa mer. Du er bare 30 og har en del år igjen.

Jeg hadde mye angst pga røyking hver dag, men etter et par uker (kanskje måneder til og med) så var det borte. Nå sitter jeg igjen og lurer på hvordan jeg kunne la det gå så langt. Får fortsatt litt smånoia, men det er ingenting i forhold til det det kunne utvikle seg til, hadde jeg ikke lagt hasjen på hylla.

Bedre å innse det med en gang. Ja, det suger at du ikke kan røyke mer, men gi det tid, så skal du se at hverdagen er faktisk mye bedre når du ikke røyker. Du føler deg mye mer våken. Har mer energi, mer giv og mer guts til å gjøre noe annet enn å være i tåka.

Ikke lenge siden der var en tråd her med lignende problemer. Husker ikke hva den heter, men noen freaks kan sikkert finne den for deg lykke til med valget du tar
Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan de som får problemer bruker cannabis. Lurer på om du i hovedsak har røykt cannabis og ca. hvor mye om dagen?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan de som får problemer bruker cannabis. Lurer på om du i hovedsak har røykt cannabis og ca. hvor mye om dagen?
Vis hele sitatet...
For meg var det nok hasjen som var det som utløste mest angst. Men fikk det av grønt også, bare mye mindre og ikke like ofte.