Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9251
Heisann, tenkte å få meg noen Iptv-kanaler, men den Iptv-smartappen på TVen har visstnok utgått, siden man kan bare bruke den en "gratisperiode", også må man visstnok betale 6 euro. Stemmer dette?

Fordi jeg kunne tenkt meg å prøve ut noen Iptv-kanaler, men får jo ikke gjort det sålenge den appen ikke er aktiv.

Tenker på denne:

https://siptv.app/activation/
Sist endret av kalism; 9. august 2018 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det finst jo mange typer tver, og mange apps som kan spille videostreamer. Litt meir informasjon hadde neppe skada.
Trådstarter
93 9
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det finst jo mange typer tver, og mange apps som kan spille videostreamer. Litt meir informasjon hadde neppe skada.
Vis hele sitatet...
Vanlig Samsung TV jeg bruker.

Vanlig Smart IPTV-app. Ikke hørt om det?

Sjekk denne linken: https://siptv.app/activation/ Som du ser må jeg aktivere, siden gratisperioden har utløpt.
Sist endret av kalism; 9. august 2018 kl. 22:19.
Sitat av kalism Vis innlegg
Vanlig Samsung TV jeg bruker.

Vanlig Smart IPTV-app. Ikke hørt om det?

Sjekk denne linken: https://siptv.app/activation/ Som du ser må jeg aktivere, siden gratisperioden har utløpt.
Vis hele sitatet...
Det er jo som å sitte på en resturant å bestille «en helt vanlig middag», når servitøren spør om hva du ønsker å spise.
Trådstarter
93 9
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det er jo som å sitte på en resturant å bestille «en helt vanlig middag», når servitøren spør om hva du ønsker å spise.
Vis hele sitatet...
Hæ?

Det står og at ikke bestill aktiver IPTV-appen om du ikke har noen kanaler. Men jeg skal jo teste ut noen IPTV-kanaler nå, og funker ikke sålenge den appen ikke er aktivert.

https://siptv.app/activation/

Noen som aner hva det skal bety at det koster 6 dollar for å aktivere?
Sist endret av kalism; 9. august 2018 kl. 22:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det ser ut til at du må betale et engangsbeløp per tv på 5,49 EUR. Høres ikke så aller verst ut i mine ører. Men kjenner ikke så godt til IP-tv. Hva får du tilgang til med det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kalism Vis innlegg
Noen som aner hva det skal bety at det koster 6 dollar for å aktivere?
Vis hele sitatet...
At om du skal fortsette å bruke den må du betale seks dollar? Om du ikkje vil betale kan du jo alltids sjå om du finn alternative apper, eller kjøpe deg en raspberry pi og installere kodi.
Trådstarter
93 9
Sitat av pmprsrgr Vis innlegg
Det ser ut til at du må betale et engangsbeløp per tv på 5,49 EUR. Høres ikke så aller verst ut i mine ører. Men kjenner ikke så godt til IP-tv. Hva får du tilgang til med det?
Vis hele sitatet...
Per tv??

Jeg får IPTV kanaler, sånn 5000+ kanaler til 15 dollar måneden.

Men 6 dollar pr tv for en app er jo svindyrt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kalism Vis innlegg
Per tv??

Jeg får IPTV kanaler, sånn 5000+ kanaler til 15 dollar måneden.

Men 6 dollar pr tv for en app er jo svindyrt?
Vis hele sitatet...
Ettersom du må oppgi mac-addresse på TVen antar eg det er per TV. Det spørsmålet får du stille til utvikleren for eit meir utfyllande svar.

Om det er svindyrt får du la være å kjøpe den. Det finst sikkert andre apps som gjer samme nytta.
Trådstarter
93 9
Sitat av vidarlo Vis innlegg
At om du skal fortsette å bruke den må du betale seks dollar? Om du ikkje vil betale kan du jo alltids sjå om du finn alternative apper, eller kjøpe deg en raspberry pi og installere kodi.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Men finner jo ingen andre Iptv-apper på tven man kan bruke? Må man betale? Føler du det er verdt å betale 6 dollar?
Sist endret av kalism; 9. august 2018 kl. 22:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kalism Vis innlegg
Stemmer. Men finner jo ingen andre Iptv-apper på tven man kan bruke? Må man betale? Føler du det er verdt å betale 6 dollar?
Vis hele sitatet...
Mtp. at eg har sett ca. tjue minutt TV dei siste ti åra, så hadde eg neppe gidda å betale for det. Og smart-tv hadde eg gått i sirkel rundt, og heller hivd inn kodi på RPi (koster ~350,-), eller PC.
Trådstarter
93 9
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Mtp. at eg har sett ca. tjue minutt TV dei siste ti åra, så hadde eg neppe gidda å betale for det. Og smart-tv hadde eg gått i sirkel rundt, og heller hivd inn kodi på RPi (koster ~350,-), eller PC.
Vis hele sitatet...
Men for oss som ser mye TV er jo verdt det? Får 5000 kanaler fra iptv, spesielt fotballkanaler. Sparer mye penger.

Men 60kr for å aktivere en simpel app..
Sitat av kalism Vis innlegg
Men for oss som ser mye TV er jo verdt det? Får 5000 kanaler fra iptv, spesielt fotballkanaler. Sparer mye penger.

Men 60kr for å aktivere en simpel app..
Vis hele sitatet...
Dette legit - har selv betalt for denne appen. Appen funker fint så lenge du har en brukbar provider. $6 er jo ingenting i den store sammenhengen, og ikke noe særlig mer enn hva du betaler i app-butikken på mobiltelefonen din for en brukbar app.
Sist endret av steili; 10. august 2018 kl. 00:26.
Trådstarter
93 9
Sitat av steili Vis innlegg
Dette legit - har selv betalt for denne appen. Appen funker fint så lenge du har en brukbar provider. $6 er jo ingenting i den store sammenhengen, og ikke noe særlig mer enn hva du betaler i app-butikken på mobiltelefonen din for en brukbar app.
Vis hele sitatet...
Ah flott

Hva mener du med provider? IPTV-streams?
Sitat av kalism Vis innlegg
Ah flott

Hva mener du med provider? IPTV-streams?
Vis hele sitatet...
Han mener om du har en god leverandør av iptv...

Kodi syns jeg selv er det beste alternativet..

Og man kan modde det som man selv vil, hadde heller kjørt det fra en pc enn en rpi.

Har hatt en del bugs med kodi og rpi , så fort gjort at man må sitte og tweake en del før det virker..
Trådstarter
93 9
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Han mener om du har en god leverandør av iptv...

Kodi syns jeg selv er det beste alternativet..

Og man kan modde det som man selv vil, hadde heller kjørt det fra en pc enn en rpi.

Har hatt en del bugs med kodi og rpi , så fort gjort at man må sitte og tweake en del før det virker..
Vis hele sitatet...
Jaja, jeg har noen leverandører i kikkerten. Men du har jo en gratisperiode, så kan jo teste Iptv-kjedene.

Hva mener du med modde? Er det ikke bare mye enklere å bestille Iptv via pcen, også fikse det via pcen, så kommer alt opp på tven?
Det bør du...
Jeg mener, det er ikke alltid man får alle kanaler med uten addons osv..
Så kodi gjør ofte pakkene fulle, men for all del.
Det er nok lettere med plug and play....
Ligger masse tutorials på youtube om kodi om det trengs..
Trådstarter
93 9
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Det bør du...
Jeg mener, det er ikke alltid man får alle kanaler med uten addons osv..
Så kodi gjør ofte pakkene fulle, men for all del.
Det er nok lettere med plug and play....
Ligger masse tutorials på youtube om kodi om det trengs..
Vis hele sitatet...
Men om jeg først aktiverer den appen, må jeg aktivere hver mnd tror du?
Det er et engangsbeløp.
Trådstarter
93 9
Sitat av steili Vis innlegg
Det er et engangsbeløp.
Vis hele sitatet...
Fått fiksa det

Hva slags IPTV-leverandør kjører du? Hørt Excellent IPTV er bra.
Merk at Smart iPTV er låst til MAC-adressen til den unike enheten. Bytter du tv / enhet må du betale på nytt for ny aktivering på ny MAC-adresse.
Av IPTV leverandører kan jeg anbefale både Vader-streams (veldig godt tilpasset til fotball) eller GenIPTV. Bruker selv GenIPTV nå og det fungerer helt glimrende
Sitat av kalism Vis innlegg
Fått fiksa det

Hva slags IPTV-leverandør kjører du? Hørt Excellent IPTV er bra.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Sumo.

Det er verdt å merke seg at det nå er ulovlig med strømming av innhold som dette etter at den nye åndsverkloven trådde i kraft 1. juli 2018:

Det blir ulovlig å strømme film og andre åndsverk som «åpenbart» er lagt ut i strid med loven, og strømmingen er «egnet til å skade rettighetshavernes økonomiske interesser i vesentlig grad»
Vis hele sitatet...
(fra http://rett24.no/articles/dette-er-e...-andsverkloven)

Hvor problematisk dette blir for IPTV-brukere er uklart, men du skal ikke se bort fra at TV 2 eller andre aktører prøver å forfølge brukere av slike tjenester.