Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1108
Driver med oppussing av et bad og må i den forbindelse få ut dusjen av baderommet. Det er ingen ventil foruten om hovedkrana som påvirker denne.

Planen er derfor å ta hovedkrana og tette dusjuttaket, slik at jeg kan skru på hovedkrana igjen.

Var på clas ohlson å fant noe som kunne passet, men de var dessverre for små. https://www.clasohlson.com/no/R%C3%B...-propp/30-9499Trenger en med diamter på 25mm. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt i større størrelser?
de har flere størrelser på biltema
Husk å kjøp med noe rørleggertape (gjengetape)
Ellers har de nok på Biltema eller hvilken som helst VVS-butikk.
Skjær deg ut en liten rektangel fra noe treværk, spikk den ene enden til en spydform. Finn frem hammeren og slå den så godt du kan inn i røret. Pleier å fungere sånn halvveis.
Sist endret av Arcadia; 18. juli 2018 kl. 00:14.
Sitat av Arcadia Vis innlegg
Skjær deg ut en liten rektangel fra noe treværk, spikk den ene enden til en spydform. Finn frem hammeren og slå den så godt du kan inn i røret. Pleier å fungere sånn halvveis.
Vis hele sitatet...
Kjempeidè. Å siden han allerede er i gang med oppussing så går det nok fort å ta andre rom ved en eventuell vannskade.
Mål diameteren og gå på en hvilken som helst rørleggerforretning og spør etter blendingslokk. Husk pakning. Og rørleggertang hvis du ikke har.
Trådstarter
17 2
Da fikk jeg ordnet det på bademiljø. Medfølgende pakning var tilstrekkelig, hadde ikke behov for gjengetape.
Sist endret av Birdview; 18. juli 2018 kl. 17:05.