Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2539
Yo.

Jeg lurer på om noen har kjennskap til hvordan politi utgjør en ransaking i boligen. Hva de går for å sjekke uansett om de har med hund eller ei. Hvis du gjemmer noe på ballene, har de lov til å be deg kle av deg? Tar de urin/spyttprøver ved ransaking?
Noen betjenter ser så vidt over inventar osv. Andre betjenter går grundigere til verks. Har ikke hørt om urinprøve ved ransaking. Men det kan hende de tar det også. Igjen veldig avhengig av betjentenes motivasjon den dagen.
De kan "sjekke ballene" hvis de har beslutning om det. Ransaking av bolig og person baserer seg på ulike hjemler.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd både urinprøve å ned med bokseren på ulike ransakinger.. Å hvor de leter kommer mye an på hvordan du oppfører deg, hvis du ser mye til venstre i rommet så ribber dem den delen til de er fornøyd. Se ned å ikke snakk basically :P
Tror det kommer an på hvor motivert politiet er og hva de i grunn har på deg.
Vet ikke hva de faktisk har lov til uten samtykke osv så har bare gått med på det isteden for å nekte (stupid)
Er du dum nok til å tilstå så gjør de hva de føler for.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En bekjent fikk ransakingsbesøk etter å ha mistet lommeboka med legitimasjon og et gram cannabis. Han kunne fortelle at de var veldig nøye, og åpnet samtlige dvd'covre, snusbokser og alt annet med hulrom i.
Har du det møkkete og med noen sprøyte spisser liggende så tar dem hovedsakelig og bare ser seg rundt.
Værtfall fra hva jeg har erfart!
Også hørt om visse som strør litt luktesalt rundt omkring bare for og fucke bikja, veit ikke om det funker da.

Har mye og si hva du er mistenkt for og hvor gammel/sliten du er.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Er du nervøs, leter de mer/bedre
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I værste fall så blir du kasta på glattcelle under ransakelsen.

Der blir du strippa ned, og du må sette deg på huk for å sjekke at du ikke har skjult noe.
Deretter påfølgende blod og urinprøver og avhør.

Alt er avhengig av bakgrunnen for ransakelsen.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Er du nervøs, leter de mer/bedre
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men da politiet var her for å ransake pga. pakker i tollen, så var jeg ikke det minste nervøs, da jeg ikke hadde noe som helst her. Da var de ganske overfladiske med ransakelsen..
hvis man er myndig men bor hos foreldre og skulle ende opp med å få besøk, sjekker de kun ditt rom hvis det bare er deg de er interessert i?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av mistermistermis Vis innlegg
hvis man er myndig men bor hos foreldre og skulle ende opp med å få besøk, sjekker de kun ditt rom hvis det bare er deg de er interessert i?
Vis hele sitatet...
Ja, kun ditt rom med mindre det er andre spesielle omstendigheter.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal de ransake hos meg, kan dem sette av flere dager, for jeg har det smekkfullt og rotete med høye stabler av ting i hele leiligheten. Hadde egentlig vært gøy å se dem himle med øya. :-)
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal de ransake hos meg, kan dem sette av flere dager, for jeg har det smekkfullt og rotete med høye stabler av ting i hele leiligheten. Hadde egentlig vært gøy å se dem himle med øya. :-)
Vis hele sitatet...
Lykke til med å stable alt opp igjen selv, etter de har revet alt ned. De rydder ikke opp etter seg for å si det sånn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lykke til med å stable alt opp igjen selv, etter de har revet alt ned. De rydder ikke opp etter seg for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
De skal i utgangspunktet rydde etter seg. Det vil si, de går ikke med linjal og måler opp at ting står nøyaktig som før, men de vil bestrebe å sette ting på plass.

Vel, kanskje ikke hvis de kommer til de verste, skitneste, ekleste drittbulene der vedkommende åpenbart ikke bryr seg om det er ryddig eller ikke... Eller så er det vel sikkert en del som er sløve på det generelt også.