Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2541
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt for og kjøre påvirket av thc. Hadde thc tilsvarende 0.5% i promille.

Fikk 3 uker ubetinget og bot, og 1 år uten førerkort.
Søkte etter endt år om jeg kunne ta førerkort igjen. Fikk avslag pga manglende edruelighet og måtte vise til rene urinprøver.

Har nå gått til fastlege 6 mnd to ganger i uka ( mandag og torsdag )

Har det noe for seg og kontakte en advokat og få hjelp til og søke om og kunne ta førerkort igjen nå? Har ingen nye saker siden jeg ble stanset.

Politiet sendte brev om at jeg måtte vise til ett år rene prøver, men har lest om andre som bare hadde 6 mnd før de kunne bestille oppkjøring.
Det er vel 6 mnd hvis du blir tatt for å røyke uten å kjøre. Lengre om du er påvirka når du kjørte.
Doktor hjelper deg med helseattest til fylkesmannen. I motsetning til politiet følger fylkesmannen loven.. Går bare noen dager så har du svar.
Politiet vil etter 6 måneder rene prøver gi deg føreretten tilbake imot ay du fortsetter å ta prøver. I mitt tilfelle ihvertfall.
Jeg ble tatt for kjøring under påvirking av thc og fikk 16 timer samf straff, men stikk nå bare til utlandet å ta lappen på nytt? koster mindre og du slepper å pisse i to evigheter?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av BKDSkinstad Vis innlegg
Jeg ble tatt for kjøring under påvirking av thc og fikk 16 timer samf straff, men stikk nå bare til utlandet å ta lappen på nytt? koster mindre og du slepper å pisse i to evigheter?
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at når du først har mistet retten til å føre motorvogn i Norge så hjelper det ikke med polsk førerkort?
Hovedregelen for førerkort fra land innenfor EU/EØS er at de kan brukes i Norge så lenge de er gyldige og kan byttes direkte inn til norsk førerkort uten prøver.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av BKDSkinstad Vis innlegg
Hovedregelen for førerkort fra land innenfor EU/EØS er at de kan brukes i Norge så lenge de er gyldige og kan byttes direkte inn til norsk førerkort uten prøver.
Vis hele sitatet...
Men du har jo mistet retten til å føre motorvogn i Norge og da kan en jo ikke akkurat bruke et utenlands førerkort i Norge selv om du har et gyldig et fra utlandet?
Tankegangen min her er at så lenge man er norsk statsborger så man er pålagt norsk lov?

Kan ingenting om disse førerkort reglene og er i skrivende stund veldig nysgjerrig
Er du fratatt føreretten i Norge er det ikke så enkelt som å kjøre på ett Polsk førerkort. Du er uønsket i trafikken her til lands og blir ikke ønsket tilbake før du oppfyller kravene til å bli det.
Det varierer stort siden reglene er uklare og du må søke, lue i hånden, til fylkesmannen om å få kjøreretten tilbake. Noen får den etter 6 måneder mens andre 12 måneder. Så beregn trynepolitikk som faen.
Anonym bruker
"Selvforsynt Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BKDSkinstad Vis innlegg
Hovedregelen for førerkort fra land innenfor EU/EØS er at de kan brukes i Norge så lenge de er gyldige og kan byttes direkte inn til norsk førerkort uten prøver.
Vis hele sitatet...
Tøys. Blir du stoppa igjen tar dem fra deg det polske førerkortet på flekken. Du mister ikke bare førerkortet, men også retten til å føre motorkjøretøy på norsk jord.