Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1538
Anonym bruker
"Vant Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Vet dette blir litt feil tråd, men fant ikke noe rent for legemidler. Jeg har fått noe som heter surmontil av legen idag, gikk på truxal men fikk utslett av det så ringte han så sa han at han skulle finne noe annet, dro på apoteket og hentet på eresept idag uvisst om hva jeg hadde fått. Jeg har fått surmontil, får ikke tak i legen nå, er det noen her som kan svare på hvor stor forskjell det er på denne iforhold til truxal? Er den mye sterkere ? Er redd for bieffekter, fikk pusteproblemer også av truxal, kan man få det av surmontil også ? Er de sterkere enn truxal ?
Anonym bruker
"Vant Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Vet dette blir litt feil tråd, men fant ikke noe rent for legemidler. Jeg har fått noe som heter surmontil av legen idag, gikk på truxal men fikk utslett av det så ringte han så sa han at han skulle finne noe annet, dro på apoteket og hentet på eresept idag uvisst om hva jeg hadde fått. Jeg har fått surmontil, får ikke tak i legen nå, er det noen her som kan svare på hvor stor forskjell det er på denne iforhold til truxal? Er den mye sterkere ? Er redd for bieffekter, fikk pusteproblemer også av truxal, kan man få det av surmontil også ? Er de sterkere enn truxal ?
Vis hele sitatet...
Truxalen jeg gikk på var 15 mg, surmontilen jeg har fått er 25 mg. Er det tilsvarende det samme i effekt ?
Har ingen kjennskap til Surmontil, men du kan lese om det her; https://www.felleskatalogen.no/t/med...aventis-564275

Kan også nevnes at truxal og Surmontil ikke har samme virkestoff.
Sist endret av SkammeligNykter; 23. januar 2018 kl. 17:28.
Anonym bruker
"Vant Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Har ingen kjennskap til Surmontil, men du kan lese om det her; https://www.felleskatalogen.no/t/med...aventis-564275

Kan også nevnes at truxal og Surmontil ikke har samme virkestoff.
Vis hele sitatet...
Men det skal vel virke for det samme ? Er surmontil farligere f.eks ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Truxal har virkestoffet Klorprotiksenhydroklorid og er et typisk antipsykotika.
Surmontil har virkestoffet Trimipramin og er en Trisyklisk antidepressiva.

De er ikke akkurat det samme, men jeg vil tro legen din har ganske mye mer peiling enn meg om diagnosen din og om effekten Surmontil har er ønskelig i dette tilfellet. Han har ganske mange flere år utdanning på dette feltet enn jeg har.

Surmontil som du har fått har generellt mindre bieffekter, men de samme som andre trisykliske antidepressiva: antikolinergiske (mest munntørrhet men de andre bieffektene kan også oppstå: obstipasjon, urinretensjon, delirium, ortostatisk blodtrykksfall, svekket kognisjon) og sedative effekter.

Jeg tror ærlig talt du overtenker ting, noe som ikke er uvanlig om du sliter med angst/depressjon.
Anonym bruker
"Vant Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Truxal har virkestoffet Klorprotiksenhydroklorid og er et typisk antipsykotika.
Surmontil har virkestoffet Trimipramin og er en Trisyklisk antidepressiva.

De er ikke akkurat det samme, men jeg vil tro legen din har ganske mye mer peiling enn meg om diagnosen din og om effekten Surmontil har er ønskelig i dette tilfellet. Han har ganske mange flere år utdanning på dette feltet enn jeg har.

Surmontil som du har fått har generellt mindre bieffekter, men de samme som andre trisykliske antidepressiva: antikolinergiske (mest munntørrhet men de andre bieffektene kan også oppstå: obstipasjon, urinretensjon, delirium, ortostatisk blodtrykksfall, svekket kognisjon) og sedative effekter.

Jeg tror ærlig talt du overtenker ting, noe som ikke er uvanlig om du sliter med angst/depressjon.
Vis hele sitatet...
Takk for utdypende svar!