Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1658
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nav overtrakk mine beste foreldres pensjon, er det noe mulighet for å få tilbake det de evt trakk for mye. Eller må de vente helt frem til neste sommer?


Dukker opp en ganske uheldig mnd for mine besteforeldre, pga nav's tabbe.. syntes det blir litt feil igrunn
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden "lønning" er "kjørt" får du det tilbake ved neste utbetaling av for mye skatt.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var det jeg tenkte, kjipt med tanken på at pensjonen er dårlig fra før av..

Synd de måtte lide en mnd pga andres feil
ja, dette har stått i media i nesten en uke. De må ringe nav, og så får de etterbetalt når de har regnet ut nytt skattetrekk.

Feilen har vært at skatteetaten har sendt ut skattekort med tabelltrekk, der man egentlig skal ha prosenttrekk.
feilen skal være rettet nå, slik at videre skattetrekk blir korrekt. men om man vil ha utbetalt differansen før skatteoppgjør i 2019, så er det bare å ringe inn.

En telefon til nav ordner saken.
Litt OT. men jeg har AAP, og opplevde det motsatte på utbetalingen nå 22.01.18. Fikk plutselig 3000kr mere en jeg pleier, og ser på mine sider att de ikke har trukket skatt. Noen andre?
Litt usikker, men det var en deal ifjor for meg med at de trakk 31% og ikke på tabell, noe de skal siden de er hovedarbeidsgiver.
Tok kontakt, de rettet opp i det og hoppet over på tabell istedenfor.

Samme skjedde i år, de trakk 6k i skatt, men da viste det seg at "det var noe nytt" i år som gjorde at de gikk rett på prosent, og det hadde da kommet en ekstra post på skatte-kortet som hadde samme verdi som før, så da stod det at jeg hadde dobbelt så mye i året enn hva jeg faktisk hadde.

Så fort jeg fikk klargjort det med skatteetaten, så var jeg nede på 23% igjen.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Litt OT. men jeg har AAP, og opplevde det motsatte på utbetalingen nå 22.01.18. Fikk plutselig 3000kr mere en jeg pleier, og ser på mine sider att de ikke har trukket skatt. Noen andre?
Vis hele sitatet...
Hadde en prat med NAV etter att jeg postet dette innlegget. Det er en feil som berører mange. Noen har blitt trukket for mye, og andre (slik som meg) er ikke trukket i det hele tatt.
NAV veilederen min kunne ikke svare på hvordan pengene skal bli krevd inn igjen. Om alt f.eks. blir trukket neste utbetaling eller om det blir fordelt på fremtidige utbetalinger.