Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1566
Som titlen sier: Plutselig kommer jeg meg ikke på nett. Torrents funker, så er tilkoblet, men har ingen mulighet til å komme meg på http. Har byttet DNS uten at det gjør noen forskjell. Står bare «Performing TLS Handshake» eller «Waiting for x.com». Dette gjelder på tre forskjellige rutere, men ingen andre enheter har problemer.

Forslag til løsning tas imot med takknemlighet.
flush DNS kanskje?

start menu -> cmd -> run as admin -> ipconfig /flushdns
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Ingen effekt. Kan jo også legge til at jeg ikke kommer inn på noen IP-adresser via nettleser. uTorrent connecter til torrents (dvs peers) uten problemer. Wtf?
Sist endret av kallisti; 19. januar 2018 kl. 10:32.
Alle nettlesere, også i incognito mode uten addons?
Hvilken IP har maskinen (første halvpart er nok, ikke nødvendig å gi siste to oktetter) og kommer andre maskiner tilkoblet samme router/NAT-gateway seg på nett? Får du pinget ruteren fra maskinen som sliter?
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
192.168. To andre enheter tilkoblet ruteren har ingen problemer. Får average 4 ms til default gateway.
Ingen proxy-innstillinger i nettleseren? (gjelder det alle nettlesere?)
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Det er for øvrig ingen IP-adresser som funker i noen nettleser på noen enhet tilkoblet nettverket, med eller uten safe mode.. Men www funker. Nå skjønner jeg mindre og mindre. IP-adresser har da alltid fungert. Ikke nå.

Ingen proxy-innstillinger.
Sist endret av kallisti; 19. januar 2018 kl. 10:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker du noen VPN tjenester? Jeg hadde et lignende problem når jeg brukte Private Internet Access sin klient. For meg hjalp det å skru av "DNS Leak Protection". Litt mindre sikkert, men helt greit for mitt bruk.
Hvis du mottar en DNS server automatisk eller bruker Google sine (8.8.8.8, 8.8.4.4) kommer du deg på nettsider da? Har også opplevd at noen VPN tjenester endrer nettverkskonfigurasjoner hvis du ikke kjører en custom installasjon.

Kan du skrive (ipconfig /all) i cmd og laste opp bildet her? Tror du får bedre hjelp da.
Sist endret av XCVII; 20. januar 2018 kl. 02:50.
Kan du åpne cmd og skrive 'ping 195.88.54.16' - Får du svar da?
▼ ... over en måned senere ... ▼
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Beklager at jeg bare forlot denne tråden; hadde ikke nettilgang på lenge, og så hadde jeg glemt denne da ting endelig funket igjen.

Det som løste problemet for meg, var å kjøre følgende kommandoer i cmd:

ipconfig /release
ipconfig /renew

Tusen takk for forslag.
Sist endret av kallisti; 28. februar 2018 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.