Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1849
Sto på kjøkkenet i dag og kjente det stakk til godt ved håndleddet. Jeg klemte til rundt håndleddet for å knuse eventuelt insekt. Mens jeg holdt der tenkte jeg at dette er et bitt eller et stikk. Tenkte meg at det må ha vært en satans bille eller edderkopp inne i ermet. Jeg tok av genseren men fant ikke noe dyr. På armen har jeg fått et stikk, en tydelig hvit klump, ser litt ut som et underlig myggstikk. Er rød over hele underarmen og det stikker til i bølger og jeg har manglende bevegelse i fingrene. Hva i alle dager kan dette har vært?
Om du bor i Norge, så er det jo ikke så mye som flyr rundt nå om dagen, ihvertfall ikke her i Oslo.
Ett bitt fra Stor husedderkopp blir beskrevet som smertefullt, og man får en nummen
følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer.
Ingen andre reaksjoner er beskrevet. Men disse er jo ganske store, så du burde vell sett den.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Sto på kjøkkenet i dag og kjente det stakk til godt ved håndleddet. Jeg klemte til rundt håndleddet for å knuse eventuelt insekt. Mens jeg holdt der tenkte jeg at dette er et bitt eller et stikk. Tenkte meg at det må ha vært en satans bille eller edderkopp inne i ermet. Jeg tok av genseren men fant ikke noe dyr. På armen har jeg fått et stikk, en tydelig hvit klump, ser litt ut som et underlig myggstikk. Er rød over hele underarmen og det stikker til i bølger og jeg har manglende bevegelse i fingrene. Hva i alle dager kan dette har vært?
Vis hele sitatet...
Symptomene hørtes jo litt husedderkopp ut, hvis det har gjemt seg en i ærmet før du tok på skjorte eller genser.
Du er ikke allergisk mot noe du kan ha vært i kontakt med? Mister du følelsen i div lemmer er vel tiden inne for å høre med legen hva dette kan være
Haha nei, jeg trenger nok ingen lege. Det kom brått, som et vepsestikk. Etterpå så jeg dannslen av en hvit kul og jeg var rød på underarmen. Kjente at det stramma seg hvis jeg prøvde å åpne hånda, som om noen klemmer hardt på håndleddet. Tenkte det var en form for hevelse som presset på senene som går til fingrene. Omtrent hele greia gikk over etter en time og nå har jeg bare en hvit kul der.
Det var nok en redd edderkopp. Her i huset er det veldig få insekter nå vinterstid, men jeg så en liten edderkopp på fredag da jeg tok husvasken. Heldigvis er de lite giftige og veldig redde, lykke til.
Klem fra Betty