Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1595
Hei.
Min far fikk nylig diagnosen Parkinsons.
Bor i Spania for øyeblikket, og her selger de CBD olje.
Er det noen måter å få med oljen til Norge på uten å måtte smugle det?
Hvis ikke, hva risikerer jeg om jeg må ta sjangsen?
Hei,

Etter å ha hatt masse CBD produkter i Norge så vil jeg påpeker for deg at Norge ikke har noen regler på cbd og at du kan fint bare sende det gjennom tollen, eneste er at det kanskje blir stoppen og sendt til sjekk.
Men uansett så vil dette komme gjennom tollen uten problemer.
Alt fra Crumble til sirup!

mvh
CBD olje er IKKE lovlig i norge.
best chance er å kjøre over grensa til Sverige, å kjøpe der å ta med hjem.
God dag.

Jeg har flere ganger bestilt på nett og det har hver eneste gang blitt stoppet i tollen.
HVER ENESTE GANG blir det åpnet og evt sjekket på lab, men det kommer ALLTID gjennom.
Så om det er lovlig eller ikke har tydeligvis ikke noe å si fordi TOLLEN slepper all CBD gjennom uansett.

Så det går fint ann å bare sende opp til Norge!
Yrkes kverulant
SpecialWeirdo10's Avatar
Sitat av rubob Vis innlegg
Hei.
Min far fikk nylig diagnosen Parkinsons.
Bor i Spania for øyeblikket, og her selger de CBD olje.
Er det noen måter å få med oljen til Norge på uten å måtte smugle det?
Hvis ikke, hva risikerer jeg om jeg må ta sjangsen?
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt mye rart i Asia, hvis det har vært direkte "ulovlige" ting har jeg alltid gått på rødt.
Hos tollerne har jeg tatt fram en liten pakke av greiene, jo mindre jo bedre. Så sier jeg "Hei, jeg har kjøpt noe medisiner i (sett inn land) og lurte på om jeg kan ta de med hjem??? Jeg vil ikke ha tull med toll..."
Hvis det er en blister (Kjekt om du har papp embalasjen rundt, eller i ditt tilfelle en liten flaske) der det er igjen 2-3 tabletter av 10 så sier omtrent alle tollere "Det går sikkert greit bare gå du."
Så fort tolleren sier "bare gå du" så kan han ikke ta deg for smugling, og du går jo på rødt og spør spesielt om de tingene du ønsker å ta med inn.

Hvis de finner att det du har med er ulovlig så kan de beslaglegge det, men du kan ikke straffes da du ikke har gjort noe ulovlig

Synd med din far, håper du får med masse CBD til han
Trådstarter
Sitat av BKDSkinstad Vis innlegg
God dag.

Jeg har flere ganger bestilt på nett og det har hver eneste gang blitt stoppet i tollen.
HVER ENESTE GANG blir det åpnet og evt sjekket på lab, men det kommer ALLTID gjennom.
Så om det er lovlig eller ikke har tydeligvis ikke noe å si fordi TOLLEN slepper all CBD gjennom uansett.

Så det går fint ann å bare sende opp til Norge!
Vis hele sitatet...

Synes dette høre utrolig rart ut, men håper det stemmer

Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Jeg har kjøpt mye rart i Asia, hvis det har vært direkte "ulovlige" ting har jeg alltid gått på rødt.
Hos tollerne har jeg tatt fram en liten pakke av greiene, jo mindre jo bedre. Så sier jeg "Hei, jeg har kjøpt noe medisiner i (sett inn land) og lurte på om jeg kan ta de med hjem??? Jeg vil ikke ha tull med toll..."
Hvis det er en blister (Kjekt om du har papp embalasjen rundt, eller i ditt tilfelle en liten flaske) der det er igjen 2-3 tabletter av 10 så sier omtrent alle tollere "Det går sikkert greit bare gå du."
Så fort tolleren sier "bare gå du" så kan han ikke ta deg for smugling, og du går jo på rødt og spør spesielt om de tingene du ønsker å ta med inn.

Hvis de finner att det du har med er ulovlig så kan de beslaglegge det, men du kan ikke straffes da du ikke har gjort noe ulovlig

Synd med din far, håper du får med masse CBD til han
Vis hele sitatet...

Takk for info, men tror ikke jeg vil ta sjangsen på det. Er for nervøs i slike situasjoner og vil bare avsløre meg selv

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som kanskje det enkleste ja..
Får man kjøpr CBD over alt i Sverige uten resept?

Tenker en annen tanke..
Jeg har selv diagnosen Chrons sykdom, noe som jeg har lest at CBD skal hjelpe masse mot.
Kan jeg i teorien dra til en spansk lege og si at jeg trenger CBD, så få resept og papirer for tollen/innføring.
Ta det inn i Norge og gi det til min far?
Hei, jeg har en kompis i Norge som har masse CBD produkter(oljer, munnspray, sirup,vape etc..) Han importerer selv så om du vil kan du legg meg til på snap også kan jeg sende deg til han så slepper du "smugle" inn noe som helst om det er det du er redd for.
SC: svenkeruud

Mvh
Trådstarter
Hei, jeg har en kompis i Norge som har masse CBD produkter(oljer, munnspray, sirup,vape etc..) Han importerer selv så om du vil kan du legg meg til på snap også kan jeg sende deg til han så slepper du "smugle" inn noe som helst om det er det du er redd for.

Mvh
Vis hele sitatet...
Wow, veldig snilt av deg.
Skal legge deg til

Mvh
Vis hele sitatet...

Finner ingen på svenkeruud desverre?
fatters har chrons og har kunne kutta ut alle medisiner etter han starta med cbd olje som han kjører til sverige å kjøper over disk i de fleste helsekostbutikker
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
fatters har chrons og har kunne kutta ut alle medisiner etter han starta med cbd olje som han kjører til sverige å kjøper over disk i de fleste helsekostbutikker
Vis hele sitatet...
Oh shit! Går selv på imurel (cellegift i tablett form), og har sykt mye bivirkninger med det. Blir nok en harrytur titt og ofte da

Ringte nettopp tollvesenet. CBD er ikke lov, med eller uten thc og man blir staffet!
Sitat av rubob Vis innlegg
Finner ingen på svenkeruud desverre?
Vis hele sitatet...
Fikk det til jeg.. Sikker på at du ikke skriver svenskeruud?
Trådstarter
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Fikk det til jeg.. Sikker på at du ikke skriver svenskeruud?
Vis hele sitatet...
ja, skrev feil først. Fant han
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Vis hele sitatet...
CBD er ikke ulovlig i Norge, THC derimot.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sikker på at CBD ikke er ulovlig i Norge? Er det liksom helt safe å bestille cbd oljer på nett? Har slitt med ryggsmerter I flere år og har veldig lyst å teste
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Vis hele sitatet...
Her får du kjøpt CBD olje uten THC og med medfølgende analyse resultat som beviser dette: https://www.cbdoilsuk.com/product/lo...-800mg-7-10ml/

Ellers får man kjøpt i Sverige som nevnt da de har høyere lovlig THC grense enn Norge.
Noen sider:
https://www.nordicmedcan.se
https://scandinavianhemp.se
https://www.hempshop.se
Trådstarter
Her får du kjøpt CBD olje uten THC og med medfølgende analyse resultat som beviser dette: https://www.cbdoilsuk.com/product/lo...-800mg-7-10ml/

Ellers får man kjøpt i Sverige som nevnt da de har høyere lovlig THC grense enn Norge.
Noen sider:
https://www.nordicmedcan.se
https://scandinavianhemp.se
https://www.hempshop.se
Vis hele sitatet...
Hvorfor sier tollvesenet til meg på telefon da at CBD uten thc vil føre til straff? Skjønner ingenting. Vet de ikke sine egne regler?
"CBD" forekommer ikke i Norges lover utenom som forkortelse for "Convention on biological diversity". Hampprodukter (klær osv) er lov i Norge, så ser ikke helt hvordan de kan forby et cannabisprodukt som beviselig ikke inneholder rusfremkallende stoffer. Stiller meg dog åpen for at det kan være forbudt, men vil gjerne se den aktuelle lovteksten.
Yrkes kverulant
SpecialWeirdo10's Avatar
Vis hele sitatet...
Legemiddelverket fastslår at privatimport av CBD er ulovlig i Norge.
Du kan derimot få det på apoteket hvis legen din synes du er "en snill gutt/jente".
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Legemiddelverket fastslår at privatimport av CBD er ulovlig i Norge.
Du kan derimot få det på apoteket hvis legen din synes du er "en snill gutt/jente".
Vis hele sitatet...
Def fastslår ikke at CBD er ulovlig i den artikkelen du linka, de fastslår at CBD ofte har rester av THC og at THC er ulovlig.

"CBD-produkter inneholder ofte rester av det narkotiske stoffet THC (tetrahydrocannabinol) selv om innholdsfortegnelsen hevder at produktet er THC-fritt. Ethvert innhold av THC gjør at produktet anses som narkotika og dermed ikke er tillatt for privatimport."

Norge ligger merkverdig langt bak på denne fronten, mens USA avkriminaliserer cannabis i stat etter stat, i sverige får man kjøpt alslags cbd olje mens her så vet man ikke engang om det er lovlig.

Men kan hvertfall si at CBD IKKE er ulovlig i Norge, mens THC er. Får man tak i CBD som man vet er THC fri så er den faktisk LOVLIG.

Å ja det er så fucka at ikke engang myndighetene vet om det er lovlig så sjansen for at det blir sendt i retur ved kjøp på nettet er stor.
Produkter med CBD i konsentrert form er ikke tillatt for privatimport.
Vis hele sitatet...
Vi bor i norge... Er du i tvil, er det forbudt. Tror du det er lov, er det mest sannsynlig forbudt..��
Hvilken admin driver og sletter mine poster ute grunn? Blir sikkert slettet igjen. Men.
Det står tydelig at privatimport ikke er lov ifølge link. Quotet det, men noen slettet det innlegget av en eller annen grunn..
Om det er straffbart og ha det i besittelse finner jeg lite om, er interresert i cbd selv pga søvnproblemer, samt andre i familien kunne hatt stor nytte av det viss det hadde hjulpet.
Anonym bruker
"Sint Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Medisinen Sativex inneholder CBD, denne medisinen er reseptpliktig noe som medfører att all privatimport av legemiddler som inneholder dette er regulert av legemiddelloven.
Ref; https://www.legemiddelsok.no/sider/d...en;par;&pane=0
Sativex inneholder like mye THC som CBD.

Mvh
Vis hele sitatet...
Hei kan jeg også legge deg til?
Har fått råd om at denne oljen kan hjelpe på mine kroniske angst og nervesmerter.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Medisinen Sativex inneholder CBD, denne medisinen er reseptpliktig noe som medfører att all privatimport av legemiddler som inneholder dette er regulert av legemiddelloven.
Ref; https://www.legemiddelsok.no/sider/d...en;par;&pane=0
Vis hele sitatet...
Hvem i Norge kan få dette på resept?
Watching you
vidarlo's Avatar
Crew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Pinex forte inneheld titaniumoksid. Det medfører ikkje at titaniumoksid er reseptpliktig legemiddel.

Legemiddel er definert som substanser som har aktiv effekt i kroppen, og i utgangspunktet er alle legemidler reseptbelagte, mens enkelte preparater kan omsettast reseptfritt.

Så konklusjonen din er forsåvidt korrekt, men grunnlaget for konklusjonen er totalt feil.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Skjønner jeg det riktig i artikkelen i VG idag så økes THC grensen i CBD til 1%
Grensen for "særskilt tillatelse" er øket til 1%
Du får fremdeles ikke kjøpt CBD eller THC i norge uten resept
Sitat av sneipen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvem kan få dette på resept?
Hva med pasient som har vært igjennom all behandling for ekstrem angstlidelse uten å bli bedre. Vil denne pasienten få dette på resept?

Blir brukt i utlandet mot det og mye annet.

Tviler jo på det i dette firkantede lid til du dør landet.
Sitat av Qutimo Vis innlegg
Hvem kan få dette på resept?
Hva med pasient som har vært igjennom all behandling for ekstrem angstlidelse uten å bli bedre. Vil denne pasienten få dette på resept?

Blir brukt i utlandet mot det og mye annet.

Tviler jo på det i dette firkantede lid til du dør landet.
Vis hele sitatet...
Det aner jeg ikke, sitter med inntrykket av at du må minst være så syk du kan få utskrevet opiatpreparater men selv da får man stort sett avslag. Så man må være heldig med lege også.
Jeg kjenner til person som har luftet det for leger, men som sagt. Dette er narkotika i norge. Så vedkommende har fått nei til svar, og legene selv er stort sett negative til det. Ikke minst det er knotete og få pga regelverk.
Moderer